کد خبر : 1569318 | 26 آبان 1397 ساعت 13:01 | 55.2K بازدید | 0 دیدگاه

حرکت دستیار کی‌روش اصلا خوب نبود

مطهری: اخراج مهدی شیری فنی بود نه برای پرسپولیس

پیکان روز دوشنبه در حالی باید به مصاف پرسپولیس برود که پیش از این با حرکتی جوانمردانه و در حالی که شرایط خوبی داشت اجازه لغو این بازی را به خاطر حضور حریفش در فینال لیگ قهرمانان آسیا داده بود.

مطهری: اخراج مهدی شیری فنی بود نه برای پرسپولیس

به گزارش" ورزش سه" رقابت های لیگ برتر تعطیل است اما پرسپولیس که به دلیل درگیری در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چند بازی عقب افتاده دارد در این زمان بازی هایش را برگزار می کند و یکی از این بازی ها دیدار با پیکان است که روزدوشنبه برگزار می شود. پیکان پیش از این به پرسپولیس فرصت داد که به خاطر بازی در لیگ قهرمانان آسیا بازی برابر این تیم را تعویق بیاندازد. پیکان در آن زمان البته در اوج بود و سه برد پیاپی به دست آورده بود اما بعد از آن پیکان در سه بازی آخرش دو مساوی و یک باخت کسب کرد. حمید مطهری مربی تیم پیکان درباره این بازی گفت:« همه می دانند ما در روزهایی که تیممان در اوج بود با درخواست پرسپولیس برای تعویق زمان بازی موافقت کردیم و این کار را به خاطر نام ایران و پرسپولیس کردیم و از نظر قلبی هم راضی هستیم.»


او افزود:«اما این موضوع باعث شد که ما یکماه بازی نکنیم و از شرایط آرمانی فاصله گرفتیم و همانطور که همه دیدند دو مساوی و یک باخت به دست آوردیم با این وجود همانطور که گفتم قلبا راضی هستیم. واقعیتش این است که ما معتقدیم که باید رابطه بین مربیان، بازیکنان و داوران در فوتبال باهمدیگر خوب و حرفه ای باشد. ما یک خانواده هستیم و این خیلی حرفه ای است که با هم روابط خیلی خوبی داشته باشیم و به هم کمک کنیم. با این وجود روز دوشنبه با جان و دل بازی می کنیم تا به امتیازات کامل دست پیدا کنیم.»


مربی تیم پیکان و بازیکن سابق پرسپولیس درباره شرایط تیم پیکان و پرسپولیس گفت:« ما بعد از بازی با پارس جم به دلیل شرایط آب و هوایی در سالن تمرین کردیم اما از نظر ذهنی و فیزیکی برای این بازی آماده هستیم. درباره اینکه می گویند پرسپولیس کمبود بازیکن دارد هم باید بگویم که من خودم بازیکن پرسپولیس بودم و این موضوع را خوب می دانم که پرسپولیس در هر شرایطی پرسپولیس است. این تیم همیشه تیم بزرگی است و همیشه بازی با این تیم دشوار است. از طرف دیگر ما هم مشکلاتی داریم به عنوان نمونه 4 بازیکن ما اکنون در تیم امید هستند و برای این بازی در اختیار ما نیستند. مهدی شیری یکی از بهترین بازیکنانمان نیز در این بازی به دلیل کارت قرمز در بازی قبلی محروم است. به نظرم اینکه می گویند پرسپولیس بازیکن ندارد درست نیست، ضمن اینکه جادارد به این تیم و مجموعه کادرفنی و بازیکنانش تبریک بگویم. پرسپولیس کار خیلی بزرگی انجام داد و نایب قهرمانی اش کمتر از قهرمانی در آسیا نیست. پرسپولیس تیمش نسبت به فینال تغییری نکرده است و قوی تر هم می شود چرا که سیامک نعمتی و امیدعالیشاه را که در فینال نداشت در این بازی در اختیار دارد. پرسپولیس یک تیم است و به یک بازیکن متکی نبوده و نیست همانطور که پیکان متکی به فرد نیست و در اینجا هم انسجام و کارتیمی حرف اول را می زند.»

 


مطهری در رابطه با حرف ها و شایعات پیرامون اخراج شیری در بازی با پارس جنوبی و اینکه گفته می شود او برای بازی نکردن مقابل پرسپولیس عمدا اخراج شده است گفت:« این حرف ها جالب نیستد. مهدی شیری خیلی فنی در بازی اخراج شد. از طرف دیگر وقتی ما با پارس جنوبی بازی داشتیم قرار نبود بعد از آن با پرسپولیس بازی کنیم و طبق برنامه بازی بعدی ما با ذوب آهن بود. در کنار این ها ما همیشه به بازیکنانمان اعتماد کامل و مثبت ترین نگاه را داریم . مهدی شیری هم مثل دیگر بازیکنان پیکان با جان و دل برای تیم بازی می کند.»

 

مربی پیکان در ادامه با اشاره به روند نتیجه گیری پیکان در سه فصل اخیر، بردهای پیاپی و سپس چند بازی بدون برد گفت:« خب باید ببینیم این روند نزولی تیم چه زمانی اتفاق می افتد. هر زمان که پیکان در روند نتیجه نگرفتن قرار داشته یک سری مسایلی دخیل بوده که ما کاملا آن ها را تحلیل کرده و می شناسیم. تیم پیکان و یا هر تیم دیگری برای اینکه ساختار با ثباتی پیدا کند به زمان نیاز دارد و در مسیرش قطعا با چالش هایی مواجه خواهد شد. طبیعی است که وظیفه ما به عنوان کادرفنی عبور از این چالش ها و جلوگیری از تکرار آن است.» او درباره استفاده از بازیکنان جوان و نیمکت نشینی برخی اسامی سرشناس در این تیم گفت:« من قبلا هم گفته ام، ما نگاهمان به بازیکنانی است که در قالب تاکتیکی تیم بهترین عملکرد را داشته باشند. ممکن است کسی هم براساس نود دقیقه بازی تیم تصمیمات ما را تحلیل و نقد کند اما من می گویم من مربی و کادرفنی که شب و روز با بازیکنان است و آن ها را چک و بالانس می کند بهتر از هرکسی از شرایط تیم و بازیکنان باخبر هستیم. ضمن اینکه هیچ مربی در این دنیا نیست که دلش بخواهد نتیجه نگیرد. ما برای این تحلیل ها ارزش قائل هستیم اما هیچکس بیشتر از ما دوست ندارد پیکان برنده شود.»

 

او افزود:« زلاتان زمانی به بارسلونا رفت اما نتوانست در تاکتیک گواردیولا قرار بگیرد. خب آیا بارسلونا تیم بدی بود یا زلاتان مهاجم ضعیفی بود یا گواردیولا مربی خوبی نبود؟ هیچکدام واقعیت این است که هر مربی یکسری اهداف تاکتیکی را ترسیم می کند و شاید در این اهداف زلاتان ابراهیموویچ هم جای نگیرد. ایسکو در رئال مادرید نیمکت نشین است اما در تیم ملی اسپانیا لوئیز انریکه او را بازی می دهد.»


حمید مطهری با اشاره مجدد به بازی پیکان برابر پرسپولیس گفت:« آماده این بازی هستیم،در مرحله اول می خواهیم یک فوتبال قابل احترام ارائه دهیم و در نهایت هم بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم.»


مربی پیکان درباره درگیری ها پایان بازی ایران و ترینیداد که بین مربی تیم ملی و یکی از خبرنگاران پیش آمد هم گفت:« این کار و این اتفاق را هرجور نگاه کنید اتفاق خوبی نیست. این حرکت اوسیانو کروز دستیار کارلوس کی روش اصلا قشنگ نبود و آن را تایید نمی کنم. خبرنگاران واقعا قشر زحمتکشی هستند و برای مردم کار می کنند و وظیفه ما این است که رابطه همراه با احترامی با این قشر داشته باشیم.»

دیدگاه‌ها