کد خبر : 1569647 | 27 آبان 1397 ساعت 18:53 | 34.8K بازدید | 0 دیدگاه

ذوب‌آهن بزرگ، خود را شناخت

احیای مثلث سبز برمودا توسط علی منصور

حدادی‌فر، مسلمان و مظاهری سه بازیکنان مهم ذوب‌آهن هستند که در فرصت اندکی به محور توجه علیرضا منصوریان تبدیل شده و به دنبال احیای روزهای خوب تیمشان هستند.

احیای مثلث سبز برمودا توسط علی منصور

به گزارش "ورزش‌سه"،  بعد از باخت سنگین ذوب‌آهن اصفهان مقابل تراکتورسازی اولین ترکش این شکست توسط رشید مظاهری به باشگاه خورد و این دروازه‌بان ملی پوش طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که توانایی جدایی از باشگاه و پیوستن به تیم بزرگ‌تر دیگری دارد. بحثی که با برکناری امید نمازی و انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی این تیم ملغی و پس از برگزاری جلسات متعدد بین مربی جدید، باشگاه و مظاهری این گلر با تجربه در ذوب‌آهن ماندگار شد.


علیرضا منصوریان که در نفت و استقلال تهران نشان داد اهمیت ویژه برای بزرگان تیمش قائل است در ذوب‌آهن هم از این قاعده تخطی نکرد و محوریت تمرینات خود را بر دوش قاسم حدادی‌فر، محسن مسلمان و رشید مظاهری قرار داد. تنها دلیلش هم این است که شخصیت این سه تیم را در تیم بازیابی کرده تا دیگر بازیکنان هم تکلیف خود را دانسته و با نظم تر عمل کنند.

 

1355691


سرمربی جوان اما با تجربه ذوب‌آهن از این اخلاق خود دو تجربه شیرین و تلخ دارد. منصوریان بعد از مدت‌ها دوری از لیگ برتر با نفت تهران به فوتبال ایران بازگشت. نفتی که ایمان مبعلی را در ترکیب داشت و این بازیکن در کنار عزتی به عنوان کاپیتان‌های تیم از سوی منصوریان انتخاب شدند و توانستند نتایج خوبی همراه  با یکدیگر در ایران و لیگ قهرمانان آسیا کسب کنند. تجربه تلخ این مربی هم در استقلال رقم خورد. جایی که در ابتدا به واسطه روابط مناسبی که با مهدی رحمتی داشت بسیار خوب پیش رفت اما با درگیری پیش آمده بین منصوریان و این دروازه‌بان پایان یافت و راه آن‌ها از یکدیگر جدا شد.

 

1355684


حالا بار دیگر منصوریان به اصل خود بازگشته اما این مرتبه در ذوب‌آهن اصفهان. وی از همان ابتدا احترام ویژه‌ای برای سه بازیکن خود قائل شد و حالا خبر می‌رسد که از هر سه در ترکیب استفاده خواهد کرد. به مانند روال این چند ساله رشید مظاهری سنگربان شماره یک ذوبی‌ها خواهد بود. گلری که اگر آرامش و تمرکز داشته باشد در اوج خواهد بود و به نظر با تغییر سرمربی به این مهم دست می‌یابد.


اما علیرضا منصوریان یک سورپرایز ویژه و مهم برای ذوب‌آهن خواهد داشت و به دنبال این است از زوج قاسم حدادی‌فر و محسن مسلمان به طور همزمان مقابل پارس استفاده کند. زمانی که نمازی سرمربی این تیم اصفهانی بود حدادی‌فر و مسلمان به طور همزمان کمتر در ترکیب قرار گرفتند و همین موضوع خلاقیت را از ذوب‌آهن سلب کرد. حالا قرار است با تصمیم منصوریان حدادی‌فر هافبک دفاعی ذوب باشد و یک خط جلوتر محسن مسلمان بازی کند. تصمیمی که جنگندگی و خلاقیت را در میانه زمین برای سبزپوشان بالا می‌برد. به قول معروف کاپیتان ذوبی‌ها وظیفه کارگری را برای تیمش بر عهده دارد و مسلمان با مهندسی حملات در ثبت گل‌ به تیمش کمک خواهد کرد.

 


اما نقطه ضعف اصلی ذوب‌آهن در خط حمله است. جایی که با جدایی مرتضی تبریزی خلا بزرگی در آن منطقه از زمین ایجاد شد و هنوز هم پر نشده است. باید دید منصوریان برای پوشش این نقطه ضعف چه برنامه‌ای در سر دارد و آیا در نقل و انتقلات نیم فصل اقدام به جذب مهاجمی طراز اول می‌کند یا با موجودی فعلی ادامه می‌دهد و قدرت قبلی سبزپوشان را احیا خواهد کرد.

 

1355690

دیدگاه‌ها