کد خبر : 1569716 | 28 آبان 1397 ساعت 10:15 | 116.7K بازدید | 0 دیدگاه

رسمی: فهرست نامزدهای جوایز AFC اعلام شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست رسمی اسامی نامزدهای جوایز بهترین‌های سال فوتبال آسیا در سال 2018 را اعلام کرد.

رسمی: فهرست نامزدهای جوایز AFC اعلام شد

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام رسمی AFC مراسم جوایز بهترین‌های سال فوتبال آسیا روز 28 نوامبر در شهر مسقط کشور عمان برگزار خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست رسمی اسامی نامزدهای دریافت این جوایز را اعلام کرد.


در بخش بهترین بازیکن مرد، یوما سوزوکی و کنتو میسائو دو بازیکنی که در جریان اولین قهرمانی باشگاه کاشیما انتلرز ژاپن در لیگ قهرمانان آسیا نقش بسیار مهمی داشتند صدرنشین فهرست نامزدها هستند و عبدالکریم حسن بازیکن تیم پرستاره‌ی السد قطر هم سومین نامزد این فهرست است. به این ترتیب با وجود خبرهای منتشر شده، نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه پرسپولیس در این فهرست وجود ندارد و جایزه‌ی بهترین بازیکن سال آسیا امسال به ایران نخواهد رسید.

 

سوزوکی 22ساله که در آکادمی جوانان کاشیما انتلرز پرورش یافته با بازی‌های درخشان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا که در آن دو گل به ثمر رساند موفق شد عنوان باارزش‌ترین بازیکن این تورنمنت را به خود اختصاص دهد.


 
کنتو میسائو هموطن او هم در این فصل پرافتخار کاشیما به اندازه‌ی سوزوکی نقش داشت. این فوتبالیست ژاپنی 22ساله در خط دفاعی کاشیما یکی از نقاط قوت باشگاه ژاپنی به حساب می‌آمد و با تکل‌های فوق‌العاده‌اش نقش مهمی در خنثی کردن تهدیدات حریفان کاشیما داشت. میسائو در لیگ قهرمانان آسیا نرخ خارق‌العاده‌ی 70.8درصد تکل صحیح را از خود به جا گذاشت.

 

اما این زوج ژاپنی با حریف قدری به نام عبدالکریم حسن بازیکن السد مواجهند که بزرگترین ستاره‌ی تیم ملی قطر هم به حساب می‌آید. عبدالکریم حسن امسال در راه‌یابی السد به مرحله‌ی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نقش مهمی داشت و با وجود حضور ستاره‌های پرتعداد در السد توانست جایگاه خود را به عنوان یکی از ستاره‌های بزرگ این تیم تثبیت کند.

 

در بخش بهترین بازیکن زن، سامانتا کر استرالیایی امیدوار است برای دومین سال پیاپی این جایزه را به خود اختصاص دهد. او که در باشگاه پرت گلوری بازی می‌کند با این تیم در لیگ قهرمانان زنان آسیا به مقام دوم دست یافته.
 
نامزد دوم این فهرست وانگ شوانگ چینی است که در باشگاه استیل روزز بازی می‌کند و با چهار گلی که امسال در لیگ قهرمانان زنان آسیا برای این تیم به ثمر رساند نقش مهمی در کسب مقام سومی این رقابتها برای تیمش داشت. بازی‌های درخشان شوانگ برای باشگاه و تیم ملی کشورش چین باعث شده تیم زنان پاری سن ژرمن در ماه اوت این بازیکن 23ساله را با قراردادی دو ساله به خدمت بگیرد.

 

ساکی کوماگای بازیکن ژاپنی المپیک لیون هم سومین نامزد فهرست بهترین بازیکنان زن آسیا است. این مهاجم ژاپنی که به همراه کر استرالیایی در ماه ژوئیه در میان نامزدهای بهترین‌های فیفا در بخش زنان نیز حضور داشتند، در قهرمانی باشگاهش نادشیکو در لیگ قهرمانان زنان آسیا در سال جاری نقش مهمی داشت.

 

فهرست رسمی نامزدهای اعلام شده از سوی AFC برای مراسم جوایز بهترینهای سال فوتبال آسیا به ترتیب حروف الفبا از قرار زیر است:

 

بهترین بازیکن مرد:
کنتو میسائو( کاشیما انتلرز و ژاپن)
یوما سوزوکی( کاشیما انتلرز و ژاپن)
عبدالکریم حسن( السد و قطر)

 

1355786

 

بهترین بازیکن زن:
سامانتا کر( استرالیا)
وانگ شوانگ( چین)
ساکی کوماگای(ژاپن)

 

بهترین بازیکن فوتسال:
رافائل هنمی(ژاپن)
علی اصغر حسن‌زاده(ایران)
مهدی جاوید(ایران)

 

1355787

 

بهترین فوتبالیست جوان سال(مردان):
جون نیشیکاوا(ژاپن)
جئون سه جین(کره‌ی جنوبی)
ترکی العمر(عربستان سعودی)

 

بهترین فوتبالیست جوان سال(زنان)
فوکا ناگانو(ژاپن)
موئکا مینامی(ژاپن)
سائوری تاکارادا(ژاپن)


بهترین مربی سال(مردان):
باسم حمدان(عراق)
گو اویوا(ژاپن)
روشن حیدروف(ازبکستان)

 

بهترین مربی سال(زنان):
آساکا تاکاکورا(ژاپن)
میو اوکاموتو(ژاپن)
نوئنگروتای اسراتونگویان(تایلند)

دیدگاه‌ها