کد خبر : 1569768 | 28 آبان 1397 ساعت 12:12 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

تبعات سال تراژدی فوتبال آلمان

سقوط: واژه‌ای که آلمان‌ها به تدریج به آن عادت می‌کنند

آلمان در لیگ ملتهای یوفا از لیگ A رقابتها حذف شده و امشب در یک بازی تشریفاتی تنها برای حفظ غرور و افتخار خود به مصاف هلند می‌رود، وضعیتی که هواداران ژرمنها به آن عادت ندارند.

سقوط: واژه‌ای که آلمان‌ها به تدریج به آن عادت می‌کنند

به گزارش "ورزش سه"، کلمه‌ی حذف در فوتبال آلمان آنقدر غریبه است که این روزها بعد از حذف تیم ملی این کشور از لیگ A رقابتهای لیگ ملتهای یوفا، هواداران آلمانی با وضعیتی سردرگم و عجیب روبرو هستند و مثل زمان حذف تیم‌شان از مرحله‌ی گروهی جام جهانی در وضعیتی شوکه‌شده به سر می‌برند.

 

نشریه‌ی آلمانی کیکر 36 ساعت بعد از آنکه پیروزی 2-0 هلند مقابل فرانسه باعث شد شاگردان یواوخیم لوو از دسته‌ی برتر لیگ ملتهای یوفا سقوط کنند در این باره تیتر زد:" این را هم تجربه کردیم: سقوط آلمان".

 

کیکر در گزارش خود به خوانندگانش دلگرمی داده که آلمان از لیگ ملتها حذف نشده بلکه به دسته‌ای پایین‌تر سقوط کرده است. کیکر در این گزارش نوشت:" اشتباه نکنید، آلمان به طور کامل از لیگ ملتها حذف نشده بلکه به لیگ B این رقابتها سقوط کرده. در لیگ ملتها دسته‌های C وD هم وجود دارد".

 

البته کیکر اقرار می‌کند که آلمان شایسته‌ی این سقوط بوده است. مانشافت بعد از دو شکست و یک تساوی این سقوط را تجربه کرده و در سه بازی خود تنها یک گل به ثمر رسانده است. اما واقعیت تلخ حضور در لیگ B برای آلمانی‌ها تا سپتامبر 2020 به درستی درک نخواهد شد، زمانی که آلمان در این لیگ به مصاف حریفانی خواهد رفت که احتمالاً شامل لهستان، کرواسی یا ایسلند خواهد بود که مثل آلمان سقوط کرده‌اند. ولز و اتریش که در شرف سقوط هستند و فنلاند که از دسته‌ی سه به دسته‌ی دوم صعود کرده هم ممکن است از حریفان آینده‌ی آلمان باشند.

 

حضور در لیگ B نسبت به لیگ A برای آلمان چیزی در حدود 1.4 میلیون یورو ضرر مالی خواهد داشت که برای مانشافت رقم قابل توجهی به حساب نمی‌آید ولی تبعات جدی‌تری که این سقوط می‌تواند برای آلمان داشته باشد این است که این تیم برای قرعه‌کشی رقابتهای انتخابی یورو 2020 از بین تیمهای تاپ سید بیرون بیاید و این امتیاز بسیار مهم را از دست بدهد.

 


شاید به همین خاطر بود که یواخیم لوو روز شنبه صبح در جلسه‌ی تمرین مانشافت در زمین تمرین باشگاه لایپزیش، بازیکنان و کادر فنی را جمع کرد و برای آنها یک سخنرانی هشت دقیقه‌ای ایراد کرد  و به آنها یادآور شد که برای دفاع از حیثیت فوتبال آلمان و غرور مردم این کشور باید در مقابل هلند با تمام قوا و جدیت کامل بازی کنند.

 

1355837

 

آلمانی‌ها هنوز تحلیل جامع و کاملی از سال کابوس‌وار فوتبال‌شان یعنی سال 2018 ندارند، سالی که با حذف آنها از مرحله‌ی گروهی جام جهانی با شکست مقابل کره‌ی جنوبی آغاز شد و همچنان با ناکامی ادامه دارد. اما با توجه به شش شکست یواخیم لوو در سال 2018 امشب صندلی سرمربی‌گری او به نتیجه‌ی بازی حیثیتی با هلند وابسته است. چرا که از آخرین زمانی که آلمان‌ها در یک سال پنج بار شکست خورده بودند نزدیک به 30 سال می‌گذرد و لوو حالا با شش شکست با فشار بسیار سنگینی روبرو است.

 

هر چند با توجه به اینکه جایگزین قدری برای لوو در اختیار فدراسیون فوتبال آلمان نیست و همین موضوع باعث شده جایگاه او تا حد زیادی از گزند مصون بماند ولی ممکن است در نهایت فدراسیون به این نتیجه برسد که شاید بهتر باشد از کسانی مثل میروسلاو کلوزه یا اشتفان کونتز سرمربی تیم ملی زیر 21 سال آلمان به عنوان سرمربی موقت استفاده کند تا مانشافت این روزهای پرخطر را به سلامت پشت سر بگذارد.

 

ناکامی عجیب آلمان در سال 2018 تا حد زیادی به شکاف بین‌نسلی فوتبالیست‌های این کشور برمی‌‌گردد. لوو که در آستانه‌ی برگزاری جام کنفدراسیونها در روسیه در سال 2017 با انتخاب تیمی جوان از نوسازی مانشافت خبر داده بود حالا در مسیر این نوسازی با مخالفت‌های شدید بازیکنان کهنه‌کاری مواجه شده که احساس می‌کنند اگر این روند در مانشافت ادامه پیدا کند موقعیت‌شان در تیم ملی را از دست خواهند داد. از سوی دیگر تصمیم لوو برای کنار گذاشتن لروی سانه پیش از شروع جام جهانی و انتخاب مانوئل نویر به جای مارک آندره تراشتگن باعث شده نسل جوان بازیکنان ملی‌پوش آلمانی علیه او شورش کنند، به خصوص بعد از آنکه در جام جهانی نویر، بواتنگ و توماس مولر ضعیف ظاهر شدند و نشان دادند که حق با بازیکنان نسل جوان بوده است.

 

درگیری علنی تونی کروس و جاشوا کیمیچ بعد از شکست 3-0 آلمان در مقابل هلند که چندی پیش اتفاق افتاد، تجسم بارز این شکاف بین‌نسلی بود. شکافی که به نظر می‌رسد تا پر نشود اوضاع در تیم ملی آلمان از همین قرار خواهد بود و در بر همین پاشنه خواهد چرخید.

 

1355835

 

فشار بر لوو برای استفاده از لروی سانه، یولیان برانت و کای هاورتز به عنوان بازیکنان فیکس روز به روز افزایش می‌یابد، به خصوص بعد از هر بازی‌ای که مولر در آن نمایش ضعیفی دارد. هفته‌ی گذشته در جریان پیروزی 3-0 آلمان مقابل روسیه در یک بازی دوستانه سانه اولین گل ملی خود را به ثمر رساند و کای هاورتز هم نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. ولی لوو همچنان اصرار دارد که بعضی از بازیکنان جوان در اختیارش هنوز به پختگی کامل نرسیده‌اند. هر چند تغییراتی که او در بازی مقابل روسیه در مانشافت داده بود نشان داد که فشار افکار عمومی می‌تواند روی سرمربی‌ای به کله‌شقی لوو هم تاثیر بگذارد.


البته آلمان امشب در بازی مقابل هلند این فرصت را دارد که با پیروزی مقابل نارنجی‌پوشان نشان دهد بدبینی‌های چند وقت اخیر در مورد این تیم درست نبوده است چرا که آلمان در سه چهار بازی اخیر خود نمایش متفاوتی داشته و نشان داده که توانسته شوک اولیه‌ی حذف تلخ از جام جهانی را پشت سر بگذارد و در مسیر بازسازی قدم بگذارد. پیروزی مقابل هلند می‌تواند آغاز پایان روند ناکامی‌های مانشافت و بازگشت تیم لوو به سطحی باشد که همه از آن انتظار دارند.


منبع: دیلی میل
مترجم: آرش جلال منش

 

دیدگاه‌ها