کد خبر : 1569814 | 28 آبان 1397 ساعت 14:44 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

حضور عجیب فوتسالیست ژاپنی در بین نامزدها؛

حذف غیرمنتظره طیبی از لیست برترین‌های آسیا

ستاره ملی پوش فوتسال ایران با وجود افتخارات زیادی که در سال ۲۰۱۸ به دست آورد در جمع برترین‌های آسیا قرار نگرفت.

حذف غیرمنتظره طیبی از لیست برترین‌های آسیا

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی امروز نام برترین‌های سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد که در رشته فوتسال نام دو ملی پوش ایرانی دیده می‌شود، اما در این بین غیبت حسین طیبی که به افتخارات فردی، ملی و باشگاهی زیادی طی یک سال اخیر دست یافته بود، دیده نمی‌شود.

 

طیبی که تنها لژیونر ملی پوش ایرانی شاغل در فوتسال اروپا است و در سال ۲۰۱۷ پنجمین بازیکن برتر جهان شد، در فصل اخیر به همراه تیم غیرت به‌عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی قزاقستان رسید و در هر دو رقابت‌های لیگ و حذفی این کشور عنوان آقای گلی را به دست آورد.

 

1355872

 

ستاره ملی پوش فوتسال ایران که دو شب قبل هم برای دومین دوره به همراه غیرت قزاقستان به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و به تنها بازیکن ایرانی تبدیل شد که به این مهم می‌رسد، به همراه تیم باشگاهی خود در ارمنکو کاپ ۲۰۱۸ روسیه که یکی از معتبرترین رقابت‌های فوتسال باشگاهی دنیاست، به قهرمانی و همچنین آقای گلی دست یافت.

 

اما خارج از عملکرد طیبی در رقابت‌های اروپایی که هیچ یک از فوتسالیست‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸ به این افتخارات نرسیده، او به افتخاراتی در قاره کهن هم رسید که می‌توانست در حضورش در جمع برترین‌های آسیا تاثیرگذار باشد.

 

طیبی که همراه تیم ملی ایران به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ رسید، توانست در این رقابت‌ها ۱۵ گل بزند و جایزه آقای گلی را از آن خود کند.

 

از سوی دیگر طیبی در فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا نیز که به‌عنوان یار کمکی به همراه تیم مس سونگون ورزقان بود، به قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد تا به تمام افتخارات ممکن در این قاره برسد ولی با وجود این افتخارات فردی و تیمی، نام این بازیکن امروز در جمع برترین‌های سال فوتسال از سوی AFC اعلام نشد.

 

1355871

 

علی‌اصغر حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران یکی از سه نامزد برتر AFC است؛ او در یک سال اخیر به همراه مس سونگون به قهرمانی لیگ قهرمانان و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رسید و از سوی دیگر در جام ملت‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

 

مهدی جاوید، دیگر ملی پوش ایرانی که اکنون در گیتی‌پسند اصفهان عضویت دارد نیز به همراه تیم ملی ایران در جام ملت‌ها بود ولی در لیگ قهرمانان آسیا یار کمکی تیم بانک بیروت لبنان بود که نتوانست به دیدار پایانی برسد، اما این بازیکن به آقای گلی و بهترین بازیکنی این رقابت‌ها دست یافت.

 

اما حضور رافائل هنمی ژاپنی در جمع سه بازیکن برتر فوتسال آسیا عجیب به نظر می‌رسد؛ این ملی پوش سامورایی‌ها که در بنفیکا عضویت دارد، در فصل اخیر به همراه تیمش نتوانست به قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی پرتغال برسد و از طرف دیگر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز با این تیم کنار رفت تا بحث‌برانگیزترین انتخاب در جمع برترین‌های فوتسال آسیا باشد.

 

دیدگاه‌ها