کد خبر : 1570028 | 29 آبان 1397 ساعت 11:42 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

2 گله‌هایی باارزش‌تر از 4 گله‌ها

ثاقبی، جبیره و سلمانی در جمع بهترین گلزنان لیگ

هافبک تیم پیکان که از هفته ششم به ترکیب این تیم اضافه شده توانسته در شش بازی دو گل برای تیمش به ثمر برساند هرچند دومین گل او با کامبک پرسپولیس پرپر شد.

ثاقبی، جبیره و سلمانی در جمع بهترین گلزنان لیگ

به گزارش" ورزش سه" مجید جلالی برای بازی با پرسپولیس از دو هافبک چپ و راست کناری استفاده کرد و شاهین ثاقبی را در پست هافبک چپ و مهدی مومنی را در دفاع راست به بازی گرفت اما خواص متفاوت بازی این دو بازیکن باعث شده که پیکان در زمان هایی که این دو بازیکن در ترکیب حاضر هستند با توجه به اینکه مهاجمان پیکان معمولا با مدافعان حریف در حال جنگ هستند ، مومنی می تواند با استفاده از سرعت و قدرت فیزیکی اش از کناره ها توپ سازی کند و ثاقبی که سبک بازی اش رفتن به میانه زمین و هجده قدم است می تواند در موقعیت گل قرار بگیرد. پیکان در بازی برابر صنعت نفت و پرسپولیس دو گل به همین شکل به ثمررساند  که ثاقبی زننده آن گل ها بود.


نکته قابل توجه درباره شاهین ثاقبی اما این است که او به عنوان یک هافبک همیشه تعداد گل های زده اش بیشتر پاس گل هایش بوده است. شاید در وهله اول این ذهنیت وجود داشته باشد که وظیفه اصلی یک هافبک بازیسازی و پاس گل است اما واقعیت این است که هافبک های گلزن کمک های خیلی بزرگی می توانند در راه موفقیت تیم باشند.


بهترین دو گله های لیگ برتر


ثاقبی در حالی به جمع 2 گله های لیگ برتر پیوست که او این گل ها را در شش بازی و 420 دقیقه به ثمررسانده است و این یعنی او در هر بازی میانگین 0.43  گل زده است که آمار خوبی است هرچند دو وینگر جوان تیم صنعت نفت آبادان آماری بهتر از او دارند. رضا جبیره و جعفر سلمانی در این فصل به ترتیب در 354 دقیقه و 326 دقیقه هر کدام 2 گل برای صنعت نفت زده اند و به ترتیب میانگین 0.5 و 0.55 گل در هر بازی را ثبت کرده اند که آمار بسیار خوبی است و این در حالی است که   محسن مسلمان یکی دیگر از هافبک های دو گله این فصل در 8 بازی و 634 دقیقه به ثمر رسانده است. اکبرایمانی نیز در 1080 دقیقه و محمدایرانپوریان در هشت بازی و 720 دقیقه ، کمال کامیابی نیا در 734 دقیقه ، سیامک نعمتی در 800 دقیقه، محمدرضا خلعتبری در 899 دقیقه، جورجی ولسیانی در 720 دقیقه، میلاد جهانی در 796 دقیقه، محمد عباس زاده در 682 دقیقه، پیمان بابایی در 721 دقیقه، عزت الله پورقاز در 900 دقیقه، حسن بیت سعید در 990 دقیقه، مهرداد محمدی  در 796 دقیقه، حسین مهربان 692 دقیقه،عماد میرجوان 517 دقیقه،  دو گل زده اند که نشان می دهد آن ها زمان بیشتری از ثاقبی ، جبیره و سلمانی در زمین بوده اند.


بالاتر از 4 و5 گله ها


اما سه بازیکن دو گله یعنی شاهین ثاقبی، رضا جبیره و جعفر سلمانی با توجه به میانگین گل زده شان می توانند در رتبه های بالای جدول گلزنان قرار بگیرند. در حالی که کی روش استنلی 9 گل و 0.82 گل در هر بازی ، آنتونی استوکس 8 گل و 0.73 گل در هر بازی  و یونس شاکری با 5 گل و میانگین 0.56 گل در هر بازی در رده های اول تا سوم بهترین گلزنان قرار دارندولی رضا جبیره و جعفر سلمانی با توجه به میانگین 0.5 و 0.55 گل در هر بازی با وجود زدن دو گل در رتبه های چهارم و پنجم قرار می گیرند. شاهین ثاقبی هم با توجه به اینکه 0.43 گل در هر بازی زده است بالاتر از وحید خشتان و پایین تر از امین قاسمی نژاد که 5 گل و میانگین 0.45 گل در هر بازی را ثبت کرده قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها