کد خبر : 1570060 | 29 آبان 1397 ساعت 13:39 | 247.3K بازدید | 5 دیدگاه

مافیای کثیف از کشتی رفتند؛ شاید برای المپیک برگردم

حمله تند شاگرد محمد بنا به رسول خادم

یکی از شاگردان طلایی محمد بنا در المپیک لندن می گوید با کنار رفتن خادم و روی کار آمدن بنا ممکن است به کشتی برگردد.

حمله تند شاگرد محمد بنا به رسول خادم

به گزارش "ورزش سه"، امید نوروزی یکی از ۳ شاگرد خلف محمد بنا در المپیک لندن بود که توانست با مدال طلا به ایران بازگردد. این فرنگی کار که دوران اوجش بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ یک طلای بازی های آسیایی، یک طلای المپیک، یک طلا و یک نقره جهانی را برای ایران به ارمغان آورد، بعد از ناکامی در المپیک ریو دیگر روی تشک نرفت. امید نوروزی در ۳۲ سالگی می گوید ۲ سال است روی تشک نرفته و بعید است بتواند با این شرایط به کشتی برگردد.


با این حال ارتباط خوب او با محمد بنا و روی کار آمدن مربی محبوبش در تیم ملی این کشتی گیر باتجربه را وسوسه می کند تا بار دیگر طعم پوشیدن دوبنده تیم ملی را بچشد. دقیقا این اتفاق ممکن است با توجه به نتیجه ای که کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ گرفت، برای سوریان و قاسم رضایی هم رخ دهد.


به همین بهانه با امید نوروزی که موضع تندی نسبت به رسول خادم و دوران مدیریتش در فدارسوین کشتی دارد، همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های قهرمان سابق کشتی فرنگی المپیک را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


در این شرایط بنا بهترین گزینه بود


محمد بنا در این شرایط بهترین انتخاب برای تیم ملی کشتی فرنگی بود. در این وضع کسی جز بنا نمی تواند به تیم ملی کمک کند و خوشحالم که او قبول کرده تا بار دیگر در تیم ملی حضور داشته باشد. با این حال فدراسیون باید در انتخاب کادرفنی تیم های ملی جوانان و نوجوانان هم قوی تر عمل کند و تعداد کسانی که تخصص بیشتری در کشتی دارند، افزایش یابد.


با ظلم و خیانت خادم خانه نشین شدم!


به خاطر خیانت و ظلمی که رسول خادم به امثال من و کشتی ایران کرد، ۲ سالی است که از کشتی دور هستم. او با قانون های کثیف و مافیایی خیلی از قهرمانان را خانه نشین کرد تا افراد مدنظر خودش بالا بیایند. با این حال من تا ۲، ۳ ماه دیگر تصمیم می گیرم که از کشتی خداحافظی کنم یا برای حضور در یک دوره مسابقات جهانی و یک دوره المپیک برگردم.


همه قهرمانان المپیک بیرون از گود هستند


الان هم اگر قرار به تغییرات در فدراسیون کشتی است، همه کسانی که در این چند سال با خادم کار می کردند، باید از فدراسیون بروند. آنها اصلا در حد اداره فدراسیون نیستند و کارنامه شان هم مشخص است. باید مدیران کاربلد از نظر فنی و مالی به فدراسیون کشتی بیایند؛ اما هنوز آثار دوران مدیریت خادم را در فدراسیون می بینیم. متاسفانه هر چه قهرمان جهان و المپیک در کشتی داشتیم، بیرون از گود نشستند و کسانی کشتی را در این چند سال اداره کردند که صفر تا صد کشتی را بلد نیستند.

 

1356130


همکاران خادم هم باید از فدراسیون بروند


انتخاب غلامرضا محمدی و محمد بنا برای تیم های ملی کشتی کاملا بجا و به موقع بود. محمد بنا فرد باتجربه ای است و می داند باید کدام کشتی گیر را انتخاب و روی او کار کند. با این حال تا زمانی که افراد خادم در فدراسیون هستند، مطمئن باشید کارها به درستی پیش نمی رود. از معاون تا نایب رییس و دبیر باید تغییر کنند. تا زمانی که این افراد هستند، شیطنت های دوران خادم وجود دارد.


بنا نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند


محمد بنا در المپیک ریو نتیجه نگرفت چون فضای خوبی برای او ایجاد نشده بود. نباید اشتباهاتی که در گذشته داشتیم را دیگر تکرار کنیم. الان هم انتخاب نفراتی که قرار است به بنا کمک کنند، خیلی مهم است. باید کسانی دستیاران بنا باشند که المپیکی فکر کنند. اگر در انتخاب کادرفنی ضعیف عمل شود، اتفاقات المپیک برزیل تکرار خواهد شد.


با آمار اشتباه مردم را فریب دادند


متاسفانه در این چند سال دلمان را به حرف های خادم خوش کردیم. رییس فدراسیون مردم و جامعه کشتی را فریب داد. می گفتند نوجوانان و جوانان ما قهرمان جهان هستند؛ اما در دنیای کشتی قهرمان در رده های پایه را باید روی یخ بنویسید چون قهرمان در رده بزرگسالان مهم است. ما در مسابقات جهانی بزرگسالان یازدهم دنیا شدیم و نباید براساس نوجوانان و جوانان بگوییم کشتی موفق بوده است. با این آمارها نباید خودمان را گول بزنیم.


باید به بنا اختیار تام بدهند


برخلاف دوره خادم باید به بنا اختیار تام بدهند. خادم می خواست ۲۰ هندوانه را با هم بلند کند و در کشتی فرنگی هم دخالت فنی می کرد. الان باید به محمد بنا اختیار تام بدهند و حتی در رده های پایه نیز از او مشورت و نظر بگیرند. بنا اگر در دوره دوم همکاری با خادم موفق نشد، به خاطر این بود که رییس فدراسیون روی او فشار می گذاشت و بنا هم مجبور می شد برود.

دیدگاه‌ها