کد خبر : 1570130 | 29 آبان 1397 ساعت 18:26 | 114.4K بازدید | 0 دیدگاه

ما تیمی بودیم که بزدل نبود و برای بازی حاضر شد

علیپور: در بازی تراکتور از بردن سوپرجام لذت می‌بریم

مهاجم سرخپوشان زننده یکی از جالب‌ترین گل‌های این فصل فوتبال ایران بود و البته بابت شایعات مربوط به همکاری سازمان لیگ با این باشگاه ناراضی است و آن را با ادله خاصی رد می‌کند.

علیپور: در بازی تراکتور از بردن سوپرجام لذت می‌بریم

به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور در بازی برابر پیکان توانست یکی از حساس‌ترین گل‌های این تیم در این فصل را به شکلی عجیب به نام خود کند. گلی که در آن البته ردپای اشتباه مرگبار شیخ ویسی درون دروازه پیکان نیز دیده می‌شد. مهاجم موفق پرسپولیس در گفتگو با ورزش سه درباره شرایط این تیم و همچنین امیدواری برای دستیابی به عنوان قهرمانی آسیا در فصل آینده با توجه به تجربه بزرگی که کسب کرده‌اند به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

 

پیش از بازی اعتراض زیادی نسبت به زمان آن داشتید اما در نهایت یک برد شیرین نصیب‌تان شد. اکنون از شرایط راضی هستید؟


مطمئنا از برد خوشحال و راضی هستیم و واقعا برای آن زحمت کشیدیم اما در مورد بازی حرف‌مان چیز دیگری است. این بازی اصلا نباید برگزار می‌شد وقتی این روز اصلا مربوط به فیفا است و بازی‌های ملی در آن برگزار می‌شود. از آن طرف فقط دو روز تمرین کردیم و منشا و رادو هم یک روز تمرین کردند. خیلی از بچه ها یکشنبه به تمرین اضافه شدند و حتی آقای برانکو ایوانکوویچ هم یکشنبه به تهران آمدند. اصلا خبر از بازی نداشت و همه تعجب کردیم. واقعا خیلی تاسف دارد این برنامه ریزی. با این حال بازی کردیم و خدا را شکر که به برتری رسیدیم. این را هم در نظر بگیرید که بازیکنان ملی پوش ما هم نبودند.

 

در نیمه اول اما نمایش دور از انتظاری از خودتان به جا گذاشتید.


خب در اینباره گفتم که 5 روز تعطیل بودیم و اصلا برنامه بازی نبود اما یکباره اعلام کردند این بازی باید برگزار شود. بچه‌ها اصلا در شرایط بازی نبودند. خودم هم واقعا خسته بودم و یک جلسه بیشتر تمرین نداشتم. بعد از بازی هم دست و پایم می‌لرزید و فشارم افتاده بود. این تاوان فینالیست شدن ما در آسیا بود که برنامه را به این شکل فشرده برای ما در نظر گرفته بودند. در فیفادی که اصلا نباید بازی برگزار شود و ملی پوشان ما هم حاضر نیستند و این کاری است که فقط می‌توان در ایران شاهد آن بود.

 

البته این مساله شاید به این خاطر باشد که با توجه به برنامه فشرده فوتبال ایران و پیش رو بودن جام ملت‌ها هیچ زمان دیگری وجود ندارد. به نظر می‌رسد تنها محرومیت و کمبود بازیکن اکنون باعث این فشار روی شما شده باشد و در حالت عادی مشکلی نباید با این فشردگی بازی داشته باشید.


الان استقلال و پدیده هم بازی معوقه است و چرا در این تاریخ آن را برگزار نکردند. ما به این خاطر که فیفادی بود و ملی‌پوشان نبودند و بازیکنان خارجی هم در کشورشان بودند و یک روز با ما تمرین کردند و حتی آقای برانکو ایوانکوویچ هم از این برنامه خبر نداشت و به یکباره گفتند. چرا بازی استقلال و پدیده را برگزار نمی‌کنند؟


البته استقلال هم باید در آزادی بازی می‌کرد و از این نظر تداخل داشت و تعداد ملی‌پوشان بیشتری هم داشتند.


اگر در مورد ملی‌پوش است که ما هم 4 ملی پوش داشتیم و موضوع هم همین است و چرا بازی باید در فیفادی برگزار می‌شد. در مورد استادیوم آزادی هم یک روز اینور و آنور بازی را پیش بینی می‌کردند تا آنها هم بازی می‌کردند. مگر امیدها هم جزو بازیکنان محسوب نمی‌شدند.


با این حال با صعود به فینال آسیا اکنون برنامه فشرده‌ای نصیب شما شده و باید با آن کنار بیایید.


الان شما حساب کنید ما باید 6 بازی را در 25 روز انجام دهیم و میانگین هم در نظر بگیریم هر چهار روز یک مسابقه. ریکاوری و سفر و سلامت بازیکن برای هیچ کس مهم نیست. واقعا دلیل این برنامه ریزی را نمی‌دانیم. به جز خستگی و کوفتگی و کم شدن کیفیت بازی‌ها هیچ اتفاق مثبتی ندارد.

 

 

در این بازی خودت کاملا به مسائل داوری معترض بودی و در چند صحنه این را کاملا با اعتراضت نشان می‌دادی.


بروید صحنه‌های آسیایی و لیگ برتر را ببینید. در دیدارهای آسیایی نگاه کنید داوران چه صحنه‌هایی را پنالتی نگرفتند، بازی با الریان و الهلال و حتی در بازی کاشیما. در بازی‌های لیگ اما با یک بدن گذاشتن خطا می‌گیرند. باور کنید این صحنه‌ها را در فوتبال حرفه‌ای دنیا خطا اعلام نمی‌ کنند. اما در بازی‌های لیگ برتر با کوچکترین ضربه خطا اعلام می‌شود. بعضی‌ها این شکلی خطا می‌گیرند اما داور بین المللی مثل آقای فغانی کاملا حرفه‌ای برخورد و اعلام می‌کند و این مساله برای ما کاملا یک شرایط عجیب شکل می‌دهد که نمی‌دانیم با کدامیک خودمان را وفق دهیم. بازی با صنعت نفت آبادان کارشناس گفت پنالتی نگرفتند.

 

درباره گلت هم صحبت کن. مولفه شانس در آن به نظر می‌رسید سهم زیادی داشت؟


وقتی گادوین منشا توپ را برایم ساباند، توپ را در اختیار گرفتم و دیدم در محوطه جریمه هیچ کدام از بازیکنان ما نبوند و تصمیم به شوتزنی گرفتم و خدا را شکر که این توپ گل شد. خدا هم به ما لطف دارد و خوشحالم که توانستیم در این شرایط سخت یک برد شیرین به دست بیاوریم.

 

اما به نظر می‌رسید داور هم به شما لطف داشت و صحنه توپی که قاضی زد خیلی مشکوک بود یا اینکه خطای شجاع خلیل زاده روی حمودی.


ما که روی خط دروازه نبودیم که صحنه را ببینیم و بتوانیم درباره آن صحبت کنیم. در مورد شجاع هم مطمئنا از عمدی نبوده اما وقتی در حالت کورس ضربه آرنج بازیکن آنها باعث می‌شود عالیشاه بیش از یک نیمه را با دهان خونی بازی کند هم وجود دارد. مطمئنا کارشناسان بهتر می‌توانند درباره این موضوع صحبت کنند.

 

از حسرت عدم دستیابی به جام قهرمانی آسیا صحبت کن. در یک قدمی آن نتوانستید این افتخار را نصیب خودتان کنید. خودت هم یکی از بزرگترین فرصت‌ها را از شش قدم از دست دادی.


در آن بازی هم مثل تمام بازی‌ها با جان و دل بازی کردیم و تلاش کردیم تدابیر کادرفنی را به اجرا بگذاریم. یکی دو شانس هم خودم داشتم که متاسفانه نشد. آن صحنه هم خیلی بد بود. بگذارید اول یک چیزی را بگویم؛ در بازی‌های بین المللی معمولا قبل از بازی زمین را آبیاری می‌کنند. متاسفانه در لیگ خودمان در بعضی استادیوم‌ها اصلا این شرایط را نمی‌توانند انجام دهند و زمین گِل می‌شود. این‌ها البته واقعا توجیه است و واقعیت این است که توپ سرعت زیادی داشت وقتی به من رسید و تصمیم به شوت گرفتم و حتی گلر هم به سمت مخالف رفته بود اما مدافع آنها ناگهان از راه سبز شد.

 

به نظرت قادر خواهید بود دوباره به فینال آسیا برسید؟


ما کادر بادانشی داریم و صد در صد امیدواریم به صعودی دوباره به فینال و ان شاالله تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بتوانیم این افتخار بزرگ را دوباره کسب کنیم و تقدیم هواداران کنیم.

 

با این حال صحبت‌های زیادی درباره آینده کاری برانکو ایوانکوویچ وجود دارد.


تمام بچه‌ها از اینکه توانسته‌اند نظر آقای برانکو ایوانکوویچ را برای اجرای خواسته‌هایی که دارند جلب کنند خوشحالند. ایشان واقعا مربی بادانشی است و این را با موفقیت‌های بزرگی که کسب کرده‌اند نشان دادند. ما به دنبال این هستیم تا تمام آیتم‌هایی که ایشان در ذهن دارند را در زمین به اجرا بگذاریم تا همیشه راضی و خوشحال باشند و این کمترین کار ما برای رضایت ایشان است. مطمئنا حق ایشان است که حق و حقوق خود را به موقع دریافت کند. مثل همه ما و همه کسانی که دارای شغل هستند چه در فوتبال و چه در هر شغل دیگری.

 

با توجه به شرایط سختی که دارید اما همه بار دیگر برای قهرمانی شما در بین هواداران تان امیدوار هستند.


نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. کاپیتان، آقای برانکو و بچه‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند. این ذهنیت بزرگ توسط آقای برانکو ایوانکوویچ در ذهن ما وجود دارد که همیشه و تحت هر شرایطی به دنبال برتری و موفقیت‌ها باشیم. آقای برانکو لپ کلام را گفتند و ما بزدل نیستیم و همیشه برای برد و با روحیه جنگندگی و برنده بودن به دنبال موفقیت هستیم. چه در بدترین و چه در بهترین شرایط به دنبال برد خواهیم بود.

 

در مورد سوپرجام همچنان حرف و حدیث زیادی وجود دارد. آیا این جام به شما چسبید؟


چرا نچسبد؟ این جام هم به اندازه تمام جام‌های دیگری که کسب کردیم به ما چسبید. این جام هم برای ما ارزش زیادی دارد. آقای برانکو هم قبل از این بازی گفته بود که ما تحت بدترین شرایط هم در زمین حاضر می‌شویم تا کسی نتواند به ما بگوید بزدل. مثل همین بازی که سازمان لیگ اعلام کرده بود و مجبور به حضور در آن شدیم و هر کدام از شمال ، کرواسی، فرانسه و جاهای مختلف یک روز قبل از بازی در تهران حاضر شدیم، در آن بازی هم برنامه و تاریخ آن از مدت‌ها قبل اعلام شده بود و ما طبق آن برنامه ریزی کردیم. حق طبیعی ما بود و ما امیدواریم طبق تصمیمی که گرفتند در بازی با تراکتور در کنار هواداران‌مان این جام را جشن بگیریم.

دیدگاه‌ها