کد خبر : 1570243 | 30 آبان 1397 ساعت 09:55 | 32.1K بازدید | 1 دیدگاه

حرکت بروزویچ همه گیر می شود

یک کروکودیل دیگر! این بار از نوع آلمانی(عکس)

دفاع عجیب جاشوا کیمیچ در مقابل ضربه‌ی آزاد دیپای بازیکن هلند در جریان دیدار تیمهای ملی آلمان و هلند در لیگ ملتهای یوفا، در آلمان به سوژه‌ی بحث رسانه‌های ورزشی و ورزش‌دوستان تبدیل شده است.

به گزارش "ورزش سه"، حرکت عجیب جاشوا کیمیچ ستاره‌ی تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل ضربه‌ی آزادی که روز دوشنبه در جریان دیدار آلمان و هلند در لیگ ملتهای یوفا قرار بود توسط ممفیس دیپای زده شود به یکی از سوژه‌های مورد علاقه‌ی رسانه‌های آلمانی از این بازی تبدیل شده است. زمانی که جاشوا کیمیچ بعد از تشکیل دیواره‌ی دفاعی چهارنفره‌ی ژرمن‌ها در مقابل دیپای پشت سر آنها روی زمین دراز می‌کشد تا وقتی دیواره‌ی دفاعی به هوا برمی‌خیزد، فضای خالی زیر پای آنها را پوشش دهد. رسانه‌های آلمانی این حرکت کیمیچ را با کلماتی مثل غیرت و تعصب ستایش کرده‌اند و می‌گویند مانشافت برای بازگشت به دوران اوج خود به چنین بازیکنانی نیاز دارد.

 

جاشوا کیمیچ در دو فصل گذشته چه برای بایرن مونیخ و چه برای تیم ملی آلمان ستاره‌ای درخشان بوده است. در دقیقه‌ی 14 بازی آلمان و هلند که دوشنبه‌ی این هفته در گلزن‌ کرشن برگزار شد هلند در منطقه‌ای خطرناک، در فاصله‌ی چندمتری مرز محوطه‌ی جریمه‌ی آلمان صاحب یک ضربه‌ی آزاد شد. نیکلاس سوله، متس هوملس، آنتونیو رودیگر، سرژ گنابری و تیلو کهرر در مقابل این ضربه صف کشیدند و دیواره‌ی دفاعی آلمان را ساختند. ولی کیمیچ؟ او درست لحظاتی قبل از زده شدن ضربه‌ی آزاد پشت سر آنها روی زمین شیرجه زد تا خودش را سپر دفاعی دروازه‌ی مانشافت کند.

 

1356350

 

این تکنیک روز به روز محبوب‌تر می‌شود به خصوص وقتی ضربه‌آزادزنهای ماهری مثل ممفیس دیپای پشت توپ قرار می‌گیرند. هدف از تکنیک مورد استفاده‌ی کیمیچ این است که درصورتیکه همه‌ی نفرات دیواره‌ی دفاعی به هوا بلند شوند، فضالی خالی باقیمانده زیر پاهایشان توسط بازیکنی که روی زمین خوابیده پوشش داده شود.

 

روزنامه‌ی آلگماینه زایتونگ می‌گوید کیمیچ در این صحنه حرکت مارسلو بروزویچ را تقلید کرده، بازیکن کرواتی که در سری آ برای اینتر بازی می‌کند. بروزویچ این حرکت عجیب را در دیدار اینتر و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در ماه اکتبر انجام داده بود. بروزویچ در حرکتی کمی متفاوت با کیمیچ پشت سر دیواره‌ی دفاعی اینتر سر خورده بود و پشتش را به لوئیس سوارز زننده‌ی ضربه‌ی آزاد بارسلونا کرده بود.

 

البته در بازی آلمان- هلند از بخت خوب ژرمن‌ها ضربه‌ی دیپای مستقیم به دیواره‌ی دفاعی برخورد کرد. اما اینکه کیمیچ به میل خود بدنش را در مقابل توپ قرار داد تا آلمان گلی دریافت نکند توجه آلمانی‌ها را به خود جلب کرده و فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی آلمانی مملو از ستایش‌هایی است که به خاطر این حرکت از کیمیچ می‌شود.

 

1356351

دیدگاه‌ها