کد خبر : 1570274 | 30 آبان 1397 ساعت 11:06 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

غول های اروپایی به دنبال بهترین گلزن بوندس لیگا

لوکا جوویچ پدیده‌ی صرب آینتراخت فرانکفورت و بوندس‌لیگا که در حال حاضر بهترین گلزن این لیگ است مورد توجه باشگاه‌های بزرگی مثل لیورپول، بایرن مونیخ و بارسلونا قرار گرفته.

غول های اروپایی به دنبال بهترین گلزن بوندس لیگا

به گزارش "ورزش سه"، لوکا جوویچ پدیده‌ی جوان صرب که به عنوان بازیکن قرضی از بنفیکا به آینتراخت فرانکفورت آمده در فصل جاری تا اینجا بهترین گلزن بوندس‌لیگا است و در گلزنی حتی از رابرت لواندوفسکی هم پیشی گرفته است. روزنامه‌ی آلمانی بیلد در گزارشی اعلام کرد یورگن کلوپ، جوویچ را به دقت زیر نظر دارد و بایرن مونیخ و بارسلونا هم از دیگر باشگاه‌های خواهان او هستند.

 

جوویچ در سال 1997 در بوسنی به دنیا آمده و 9 سال در سیستم جوانان ستاره‌ی سرخ بلگراد پرورش می‌یابد تا اینکه درسال 2014 در شانزده سالگی برای اولین بار با پیراهن تیم اول این باشگاه به میدان می‌رود. او فصل بعد به بازیکن فیکس ستاره‌ی سرخ تبدیل شده و در اولین پنج مسابقه‌ی فصل سه گل به ثمر می‌رساند. جوویچ سپس در سال 2016 به بنفیکا منتقل می‌شود ولی بعد از مدتی نیمکت‌نشینی و تنها بعد از دو بازی برای بنفیکا در سال 2017 با قراردادی دوساله به عنوان بازیکن قرضی به آینتراخت فرانکفورت واگذار می‌شود.

 

این ملی‌پوش صرب سال گذشته در اولین فصل حضورش در آلمان خوش می‌درخشد و در 22 بازی برای  آینتراخت، که از آنها فقط در 9 بازی فیکس بوده، هشت گل در بوندس‌لیگا به ثمر می‌رساند. جوویچ همچنین در قهرمانی فرانکفورت در جام حذفی آلمان هم نقش بسزایی دارد. او در مرحله‌ی نیمه‌نهایی رقابتها گل پیروزی‌بخش تیمش مقابل شالکه را به ثمر می‌رساند تا آینتراخت به فینال راه یابد.

 

1356385


 
اما جوویچ در فصل جاری به یک پدیده تبدیل شده است. او در 9 بار حضور در بازی‌های بوندس‌لیگا 9 گل به ثمر رسانده و در حال حاضر جلوتر از ستاره‌های بزرگی مثل مارکو رویس(8 گل)، لواندوفسکی(7گل) و تیمو ورنر(6گل) در صدر جدول بهترین گلزنان بوندس‌لیگا ایستاده است. گلهای پرتعداد جوویچ باعث شده آینتراخت فرانکفورت با تفاضل گل بهتر نسبت به بایرن مونیخ در رتبه‌ی چهارم جدول بوندس‌لیگا قرار بگیرد.


جوویچ تا اینجای فصل در هر 62 دقیقه‌ای که در بوندس‌لیگا بازی کرده 1 گل به ثمر رسانده است و در رده‌بندی فعلی اسکای‌اسپرتز که با توجه به فاکتورهای مختلف انجام می‌شود در حال حاضر بعد از مسی، نیمار و امباپه در رتبه‌ی چهارم قرار دارد.

دیدگاه‌ها