کد خبر : 1570314 | 30 آبان 1397 ساعت 12:52 | 26.9K بازدید | 3 دیدگاه

گل اول ایران خطا بود

خسروی: کی روش باید از خنده های تلخ دست بکشد

علی خسروی نظری متفاوت با کمیته داوران در مورد عملکرد داور قطری در بازی ایران – ونزوئلا دارد.

خسروی: کی روش باید از خنده های تلخ دست بکشد

او در این باره به خبرنگار "ورزش سه"، می گوید: گل اول ایران در این بازی در شرایطی به ثمر رسید که قبل از رسیدن توپ به علی قلی زاده، توسط سردار آزمون در میانه میدان خطایی روی بازیکن ونزوئلا صورت گرفت. این خطا به نظر می رسد انجام شده است و بازیکن ما پای هافبک تیم حریف را کشیده است. اما روی خطایی که مدافع ونزوئلا  مرتکب شد داور باید دستور زدن ضربه پنالتی به سود ایران را می داد که در ابتدا این کار را انجام داد اما در ادامه با بهره گیری از تصاویر ویدئویی تصمیم خود را تغییر داد. تغییر تصمیم صد در صد اشتباه بود. بازیکن تیم حریف در آخرین لحظه مهدی طارمی را هل داد. هر چند شدت هل دادن از سوی مدافع تیم حریف به اندازه ای نبود که مهدی طارمی نقش بر زمین شد اما در نهایت خطا صورت گرفت. شدت خطا نباید در اعلام تصمیم تاثیر گذار باشد.

 

علی خسروی در مورد دیگر صحنه های مشکوک این بازی گفت: گل ونزوئلا که از سوی کمک داور و داور مردود اعلام شد تصمیم درستی بود. این تصمیم به واقع یکی از بهترین تصمیمات تیم داوری در این بازی بود. هر چند در ارزیابی کلی داوران قطری نمره خوبی از این بازی نمی گیرند چرا که اشتباهات دیگری هم داشتند. نمونه اش یک آفساید مویی در اواخر بازی رخ داد که کمک داور آن را نگرفت که این تصمیم بد حتی ممکن بود ایران را دو بر یک بازنده کند که از بخت خوب تیم داوری ضربه تبدیل به گل نشد.

 

کارشناس داوری در خصوص صحنه ای که توپ مهدی ترابی به دست مدافع ونزوئلا برخورد کرد، گفت: به عقیده من این ضربه اگر چه به دست مدافع تیم حریف برخورد کرد اما پنالتی نبود. چون بازیکن نقش بر زمین بود و توپ به دستی خورد که تکیه گاه بازیکن و روی زمین بود. اگر توپ به دست دیگری که روی هوا بود برخورد می کرد داور می توانست به سود تیم ایران پنالتی اعلام کند.

 

اما علی خسروی در پایان مصاحبه اش از کارلوس کی روش خواست از خنده های تلخ خود در کنار زمین که در نشانه اعتراض به تصمیم داوری است دست بردارد چرا که اتفاقات بازی با عراق در جام ملت های دوره پیشین توسط داور استرالیایی یعنی بنجامین تکرار می شود. او در این باره گفت: این خنده های تلخ و طعنه آمیز هیچ کمکی به کی روش و تیم ملی نمی کند و دیدید که در بازی با عراق داور استرالیایی چگونه برخورد کرد. کارلوس کی روش باید آرامش خود را حفظ کند و روی بازی متمرکز شود چون حتی اگر اشتباه داوری به سود تیم ملی ایران رقم بخورد تیم ملی با آرامش می تواند شرایط بازی به سود خود را تغییر دهد.

 

1356257

دیدگاه‌ها