کد خبر : 1570318 | 30 آبان 1397 ساعت 13:16 | 28.7K بازدید | 0 دیدگاه

دیگر بس است آقای لوو، بفرمایید بیرون

یک سال پیش از حذف فاجعه‌بار آلمان از جام جهانی روسیه یواخیم لوو گفته بود این تیم ملی آلمان و پیروزی‌اش برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

دیگر بس است آقای لوو، بفرمایید بیرون

به گزارش" ورزش سه"،  بعد از یک سال ناامیدکننده برای فوتبال آلمان که با حذف زودهنگام مانشافت از جام جهانی روسیه و سقوط این تیم در لیگ ملتهای یوفا همراه بود شاید زمان خداحافظی یواخیم لوو با تیم ملی آلمان فرا رسیده باشد. یک سال پیش از جام جهانی روسیه یواخیم لوو بعد از قهرمانی شاگردان جوانش در جام کنفدراسیون‌ها برای اولین بار در تاریخ فوتبال آلمان، از امیدهای بسیار به قهرمانی آلمان در جام جهانی روسیه خبر داده بود. در جام کنفدراسیون‌ها تیم آلمان آنقدر جوان بود که یولیان دراکسلر 23ساله در آن تیم کهنه‌کارترین بازیکن به حساب می‌آمد و بیشترین تعداد بازی‌های ملی را داشت. آلمان با پیروزی بر شیلی در فینال نامش را در تاریخ فوتبال ثبت کرده بود و به نظر می‌رسید دوران هیجان‌انگیزی در انتظار مانشافت باشد.

 

اما یک سال بعد در جام جهانی لوو تصمیم گرفت به سراغ گارد قدیمی خود برود. دمیربای و هنریکس که در جام کنفدراسیونها درخشیده بودند از همان اول برای جام جهانی روسیه دعوت نشدند و در نهایت لروی سانه دیگر ستاره‌ی آن رقابتها که به تازگی بهترین بازیکن جوان لیگ برتر شده بود هم پیش از شروع جام جهانی خط خورد تا تمام نگاه‌ها به لوو و تیمش جلب شود.

 

لوو در عوض بسیاری از ستاره‌‌های جام جهانی 2014 را دوباره دعوت کرد به این خیال که آنها موفقیت چهار سال پیش‌شان را تکرار خواهند کرد. این در حالی بود که بسیاری از کشورهای دیگر برای جام جهانی روسیه دست به جوانگرایی زده بودند.

 

بعد از آن شکست فاجعه‌بار در جام جهانی هر کشور دیگری سرمربی تیم ملی‌اش را اخراج می‌کرد ولی در آلمان و فدراسیون فوتبالش از این خبرها نبود. آنها در ماه مه با لوو قرارداد جدیدی امضا کرده بودند و مهلت قرارداد را دو سال دیگر یعنی تا بعد از پایان رقابتهای یورو 2020 تمدید کرده بودند. تنها دو نفر به خاطر افتضاح جام جهانی شغل‌شان را در تیم ملی آلمان از دست دادند: ماریو گومز 32ساله که از تیم ملی خداحافظی کرد و مسوت اوزیل، کسی که همه‌ی کاسه کوزه‌های شکست فاجعه‌بار آلمان در روسیه را بر سر او شکسته بودند. آنهم در حالیکه اوزیل در مرحله‌ی گروهی جام جهانی بیشتر از همه‌ی بازیکنان حاضر در جام جهانی در تیمهای مختلف، برای همبازی‌هایش فرصت گلزنی خلق کرده بود.

 

1356427


لوو بعد از جام جهانی به جای اینکه سعی کند مسوت اوزیل را بار دیگر به آغوش تیم ملی برگرداند، او را بیشتر تحت فشار گذاشت تا تیم ملی آلمان با فرا رسیدن لیگ ملتهای یوفا دریابد که بدون هیچ دلیل موجهی یکی از بهترین شماره 10 های دنیا را از دست داده است.

 

لوو در عین حال بعد از عملکرد بسیار ضعیف مانوئل نویر درون دروازه‌ی مانشافت در بازی رفت این تیم مقابل هلند در آمستردام او را همچنان درون دروازه نگه داشت تا او با یک نمایش ضعیف دیگر در مقابل فرانسه ششمین شکست آلمان در سال 2018 را رقم بزند و رکورد جدیدی در تاریخ مانشافت به ثبت برساند.

 

با اینحال نباید از این واقعیت غافل شد که آلمان در دیدار پریروز خود مقابل هلند در خاک خودی عملکرد مثبتی نشان داد تا هوادارانش را به آینده امیدوارتر کند. ژرمن‌ها تا 5 دقیقه مانده به پایان بازی به دو گل از هلند پرقدرت جلو بودند و در آخرین دقایق بازی با دریافت دو گل از هلند بازی برده را با تساوی عوض کرند تا لوو مجبور شود بار دیگر در مقابل خبرنگارانی که چاقوهای خود را برای انتقادهای تیز و برنده از او تیز کرده بودند قرار بگیرد و سعی کند نتیجه‌ی ضعیف تیمش را توجیه کند.

 

لوو به خبرنگاران گفت که انتظار دارد آلمان در سال آینده‌ی میلادی زمانی که رقابتهای انتخابی جام ملتهای اروپا آغاز می‌شود به مراتب بهتر ظاهر شود ولی هواداران آلمانی دیگر از این حرفها خسته شده‌اند و بعد از پایان بازی مقابل هلند با اینکه نمایش خوبی از بازیکنان‌شان دیده بودند با باز کردن پلاکاردهای " لو باید برود" به مسئولین فوتبال کشورشان گوشزد کردند که در حال حاضر چه می‌خواهند. باید منتظر ماند و دید آیا لوو در جام ملتهای اروپا هم سکان هدایت مانشافت را به عهده خواهد داشت یا فشار روزافزون هواداران، فدراسیون فوتبال این کشور را وادار به تعویض سرمربی تیم ملی خواهد کرد؟

دیدگاه‌ها