کد خبر : 1570352 | 30 آبان 1397 ساعت 15:19 | 11.3K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجمان تیم ملی هوشیارتر باشند

شب گذشته شاگردان کی روش مقابل ونزوئلا تیم برتر میدان بودند، ولی موفق نشدند بیش از یک بار دروازه حریف را باز کنند.

مهاجمان تیم ملی هوشیارتر باشند

به گزارش "ورزش سه"، طبق افکار کارلوس کی روش، تیم ملی ابتدا به داشتن انسجام در خط دفاعی می اندیشد و سپس برای طراحی حمله اقدام می کند و همین استراتژی یعنی مهاجمان تیم ملی باید حداکثر فرصت طلبی را از حداقل موقعیت های ایجاد شده، داشته باشند؛ اتفاقی که شب گذشته رخ نداد.


در دیدار برابر ونزوئلا اما کی روش سعی کرد تا شکل بازی تیم ملی را به ارائه فوتبال مالکانه تغییر دهد و در پایان تیم او که معمولا مالکیت کمتری به خصوص در مقابل رقیبان قدرتمند دارد، 61 درصد مالکیت توپ ثبت کرد.


تیم ملی در شرایطی برابر ونزوئلا به تساوی یک بر یک دست یافت که طبق آمار متریکا 450 پاس با دقت 78 درصدی ارسال کرد. پاس هایی که به طراحی 17 حمله و 13 شوت به چارچوب منجر شد، اما جالب اینکه از 17 شوت بازیکنان تیم ملی تنها 5 شوت در چارچوب بود و از 7 شوتی که ونزوئلایی ها زدند، 4 ضربه در قاب دروازه قرار گرفت.


آمار بیانگر این موضوع است که حداقل شب گذشته مهاجمان تیم ملی آمادگی خوبی نداشتند یا شاید هم تغییر سیستمی که کی روش پس از جام جهانی در حال تمرین کردن آن است، (انتقال از بازی غیرمالکانه به مالکانه که باید مقابل تیم هایی مانند یمن، ویتنام و عراق در دستور کار قرار بگیرد) هنوز برای بازیکنان و به خصوص مهاجمین که عادت دارند روی ضدحملات و با سرعت بالا از فضاهای ایجاد شده استفاده کنند، جا نیفتاده است.


کارلوس کی روش شب گذشته در کنفرانس پس از بازی به بازیکنان تیم ملی هشدار داد که باید خود را به سطح مورد نظر او برسانند و شاید برخی مهاجمان تیم ملی هم در دایره بازیکنانی که از نظر سرمربی تیم ملی عملکرد خوبی نداشته اند، قرار داشته باشند.


در مقابل ونزوئلا طارمی، آزمون و انصاری فرد موقعیت هایی برای گلزنی داشتند که با بی دقتی از دست رفت ولی کی روش می خواهد آنها بدانند که از دست رفتن موقعیت های مشابه در جام ملت های آسیا می تواند به قیمت از دست رفتن جام تمام شود.

دیدگاه‌ها