کد خبر : 1570404 | 30 آبان 1397 ساعت 18:34 | 130.6K بازدید | 0 دیدگاه

جای من بودند خودشان را آتش می زدند که بروند

بیرانوند: کی‌روش و برانکو بهترین‌های آسیا هستند

دروازه بان ملی پوش پرسپولیس درباره شایعاتی که پیرامون طرفداری اش از سرخابی های پایتخت وجود دارد، صحبت هایی مطرح کرد.

بیرانوند: کی‌روش و برانکو بهترین‌های آسیا هستند

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس با حضور در برنامه فرمول یک درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد.

 

بیرنواند در واکنش به مهم ترین موضوع روز پیرامون او، یعنی عدم حضور در جمع 3 بازیکن برتر قاره آسیا، عنوان کرد: هیچگاه در تاریخ، یک دروازه بان جزء 3 مرد برتر سال نبود، نمی‌خواستند این روند از بین برود. یکی از بازیکنان پرسپولیس این حق را داشت که در جمع برترین ها باشد. مسئولین و فدراسیون ما باید ورود می کردند.

 


وی در واکنش به نقش مهدی طارمی در حذف او بیان کرد:

مهدی طارمی یک بازیکن خیلی بزرگ است و یکی از بهترین های تیم ملی ما است. من الان خیلی خوشحالم که می گویند بیرانوند به دلیل محرومیت پرسپولیس محروم شده است و من خوشحالم که جزء این خانواده محروم هستم. خدا کند این اتفاق صحت نداشته باشد.


اقای تاج گفتند نگران نباش
بیرانوند در بخش بعدی صحبت های خود بیان کرد: قرار بود یک نامه بنویسیم تا مشخص شود چرا این اتفاق رخ داده است. قبل از بازی با السد، یکی از سایت ها سه نامزد را اعلام کرد که من جزء این سه نفر بودم. بعد از این بازی نیز یک سایت نوشت و در پایان مسابقات نیز سایت معتبر گل این موضوع را منتشر کرد و مطمئناً خبری که دروغ باشد را نخواهد نوشت. این خبر مردم ایران را امیدوار کرد و به همین دلیل منم امیدوار بودم. خیلی ها به من تبریک گفتند؛ اما من خودم شک داشتم. زیرا هیچ دروازه بانی تا به حال در جمع برترین ها نبوده است. اکنون سه بازیکن حضور دارند که هیچکدام حتی جام جهانی نیز نرفتند. مسئولین فدراسیون ما باید مقداری رایزنی می کردند. آقای تاج به من گفت نگران نباش و تو بهترین می شوی؛ اما این اتفاق رخ نداد. یک ماه دیگر جام ملت ها خواهد بود و وقت دارم در آنجا تلاش کنم. 45 روز دیگر بازی داریم و امیدوارم این اتفاق را جبران کنم.


ماشین من و همسرم
علیرضا بیرانوند در خصوص ماشین‌باز بودنش گفت: من لکسوس NX را سال گذشته گرفتم و هنوز هم دارم. جز این یک پژو 207 هم دارم که که برای خانمم است و با آن به سر تمرین می‌روم و کارها را انجام می‌دهم. وحید امیری هم یک ماشین مثل من دارد که اصلا از آن کار نمی‌کشد و فکر کنم کلا 500 دونه با آن کار کرده است. فقط با 206 سر تمرین می‌آمد و به خانه می‌رفت. وحید یک بازیکن احساساتی است که اصلا دوست ندارد در چشم باشد. بعضی موقع‌ها با او شوخی می‌کردیم که ماشین را بیرون بیاور تا حرکتی کند. اما اصلا ماشین را استارت نمی‌زند و فکر می‌کنم تا الان باطری‌اش خوابیده است.

 

1356535

 


 وی در خصوص مشکلاتی که در فضای مجازی برایش به وجود آمده است گفت:
برخی به من می‌گویند که چرا وقتی می‌خواهی شوت بزنی، به دستکش تف می‌کنی؛ خب این نوعی تمرکز است. هم‌چنین دستکش‌ها باید چسبندگی داشته باشند تا کارایی لازم به وجود آید. شاید شوت من درست در نقطه‌ای فرود آمد که ضدحمله شد و بازیکن ضربه را زد و باید ما از قبل آماده باشیم. طرفداران واقعی من کسانی بودند که برای بنده در فضای مجازی جوک درست کردند. من قربان هواداران استقلال می‌روم که خیلی به من انگیزه دادند. قبل از جام جهانی کلی برای من سوژه درست کردند و با حرفم درباره رونالدو کلی شوخی کردند. بالاخره این حرف برای بقیه سنگین بود. بیرانوند در لیگ ایران و رونالدو در بهترین سطح لیگ خارجی است. ولی تمام این طنزها به من انرژی داد و باعث نمایش خوبم شد. مثلا گفتند بیرانوند عمر خریبین را آقای گل آسیا کرد؛ چه برسد به رونالدو. اما این کری‌ها به علیرضا بیرانوند انگیزه داد و من از آن لذت بردم.

 

1356516

 


منصوریان گفت بیا به استقلال برویم
او در یکی از بخش های صحبت هایش به موضوع حاشیه طرفداری اش از پرسپولیس یا استقلال در سال های گذشته پرداخت.


گلر تیم ملی در این باره گفت: با اشاره به اینکه تاکنون دو بار راهی باشگاه استقلال شده در این خصوص گفت: من قبل از اینکه راهی پرسپولیس شوم از استقلال پیشنهاد داشتم و دو بار در دفتر باشگاه استقلال حاضر شدم. یک بار هم قبل از آن با آقای کاشانی صحبت کرده بودم. آقای علیرضا منصوریان هم به من گفت به استقلال می‌روم و با هم برویم. من گفتم آقا  من از پرسپولیس هم پیشنهاد دارم. ایشان هم گفت یک چیزی به تو بگویم؛  وقتی به آن تیم  می روی دیگر نمی‌توانی احساسات هواداران را در نظر نگیری و اصلا دیگر نمی‌شود به تیم مقابل بروید.من هم همین حس را دارم و با اینکه زمان حضور در نفت تمایل داشتم به یکی از این دو تیم بروم تا پیشرفت کنم، حالا کاملا به پرسپولیس و هوادارانش وابسته شده ام و کاملا به این تیم عرق دارم.


کی روش و برانکو بهترین های آسیا

بیرانوند که همزمان در پرسپولیس و تیم ملی فیکس است، در واکنش به اختلافات میان برانکو و کی روش، گفت: من افتخار می کنم شاگرد دو نفر از بهترین های حال حاضر آسیا هستم. کی روش در تیم ملی همه مردم را خوشحال کرده است. ما دو بار به جام جهانی رفتیم، امتیازات خوبی گرفتیم و نمایش خوبی داشتیم. احساس می کنم مردم یک مقداری از تیم ملی دور شدند اما باید ما را حمایت کنند.
دروازه بان پرسپولیس در رابطه با سابقه همکاری با برانکو اضافه کرد: برانکو یک مربی است که در این 3 سال خیلی مسائل را به من یاد داده است. او اخلاق خیلی خوبی دارد و اصلا از کمبودها حرف نمی زند. او هیچ وقت ناله نکرده که من پول و بازیکن ندارم. خیلی وقت ها ما مشکل مالی داشتیم؛ اما او ورود کرده و به باشگاه رفته است. دیدید که ما با چه تیمی نتیجه گرفتیم. برابر پیکان به سختی یازده نفر بودیم و به مربی بدنساز تیم گفتیم که زلاتکو را برای حضور در ترکیب آماده کند. من سرباز این دو تیم هستم و در پرسپولیس وظیفه شاد کردن 40 میلیون نفر و در تیم ملی وظیفه شاد کردن 80 میلیون نفر را دارم.

 

1356528

 


مردم از تیم ملی دور شده اند
دروازه بان ملی پوش پرسپولیس در بخش بعدی صحبت های خود گفت: بعد از جام جهانی تیم ملی ما به شکلی بود که همه می خواستند با ما بازی کنند. ما دو بازی در آزادی بعد از جام جهانی انجام دادیم و در بازی آخر ما 500 نفر آمدند که این خیلی بد است. این بازی، مسابقه بدرقه ما بود و دیگر بازی نخواهیم داشت.
بیرانوند در پاسخ به این سوال که آیا حریفان تیم ملی ایران ضعیف نبودند، بیان کرد: با تیم های خیلی خوبی بازی کردیم. بولیوی و ونزوئلا تیم های خوبی بودند. ونزوئلا با ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و امارات بازی کرده است. این تیم ها حریف رقیبان ما در آسیا نیز بودند. مردم از ما انتظار دارند که قهرمان آسیا شویم و در تیم ملی نیز شجاعی و کی روش نیز همین را می گویند. به ما می گویند اگر ما قهرمان نشویم، هر آنچه در جام جهانی کاشتیم، از بین می رود.


بیرانوند و خط خوردن سید جلال
بیرانوند در پاسخ به این سوال که آیا با کی روش درباره سید جلال حسینی صحبت نکردی، گفت: وظیفه ما تمرین کردن است. تنها در شرایطی می توانیم صحبت کنیم که مشکل انضباطی باشد و ما هیچگاه به خود اجازه نمی دهیم که با مربی صحبت کنیم و در باره خط خوردن بازیکن ها سئوال کنیم یا سفارش کسی را بکنیم . از لحاظ فنی، حرف اول را سرمربی می زند.

 

1356534

 


با خصوصی شدن گرشاسبی می ماند
وی در بخش بعدی صحبت های خود درباره جدایی احتمالی گرشاسبی، بیان کرد: در مورد جا به جایی گرشاسبی صحبت شده است. هر کسی مدیرعامل پرسپولیس شود، خوشبخت ترین مدیرعامل دنیا است؛زیرا مشکل مالی و طلب باقی نمانده است. هر مدیر عاملی قبلا می آمد، بدهکاری داشت. بازیکنان خارجی می آمد و بدهکاری ایجاد می شد و این اتفاق برای گرشاسبی رخ داد؛ اما همه دیدند که گرشاسبی به تنهایی چه می کند. او به خانه بشار رسن رفت تا به او تسلیت بگوید و همه می دانند که او تنها بود. سید جلال همه ما را جمع می کرد تا از مدیرعامل و هیات مدیره ؟؟ کنیم. نمی دانم قرار است به دلیل بازنشستگی برود یا نه؛ اما می دانم می شود با خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس، او در کار خود بماند.


اصلا من متولد 1350!
بیرانوند در باره ابهامات ایجاد شده درباره تاریخ تولد او بیان کرد: نمی دانم چرا دنبال صغر سنی هستند؟ می شود لطفا به من بگویید؟ اصلا من متولد 50 هستم. چه فرقی می کند؟ اگر متولد 50 باشم، بازنشسته هستم؟ این موضوعات از نظر روحی و روانی تاثیر می گذارد. در برخی از دیدارها مانند دربی شیطنت هایی می شود. من یک برادر دارم. خودم نیز ازدواج کردم و دو بچه دارم. سومی نیز در راه نیست و تمرکزم را روی فوتبال گذاشته ام. خیلی ها زوم کرده بودند و به محله ما رفته بودند. پدر من در شناسنامه 10 سال کوچکتر است. پدر من نیز شناسنامه خود را دیر گرفته است و موقعی که 10 یا یازده سال داشته، شناسنامه گرفته است. وقتی با هم می رفتیم کار محضری انجام بدهیم، همه تعجب می کردند. من صغر سن ندارم.


می خواهم از یک تیم خوب شروع کنم
بیرانوند درباره پیشنهاد از لیورپول و رفتن از پرسپولیس، عنوان کرد: حضور در این تیم یکی از آرزوهای من است. خیلی دوست دارم در تیم های مطرح اروپا بازی کنم. تمرین و تلاش می کنم تا به این هدف برسم و این اتفاق برای من رخ دهد. یک پیشنهاد بسیار خوب داشتم و می توانستم به این تیم ها برسم؛ اما می خواستم در اولین انتخاب به یک تیم مطرح بروم. بعضی ها به سراغ تیم های پایین تر می روند تا پیشرفت کنند و این موضوع زمان بر است؛ اما من می خواهم اگر اتفاقی می افتد، همین حالا باشد. مدیر برنامه ها همین حالا اسم تیم هایی را می آورد که برای من هم عجیب است و به دنبال جلسه با این تیم هاست؛ اما من با پرسپولیس قرارداد دارم.

 

1356518

 

 


کدام سال پرسپولیس کمتر از 25 گل خورده است؟
وی ادامه داد: پیشنهادات خوبی بعد از جام جهانی داشتم و از لحاظ مالی یک پیشنهادی به من شده بود که هر کسی جای من بود می گفت اگر رضایت نامه ندهید، خودم را آتش می زنم. تیم های ترکیه ای و تیم های بهتر بودند؛ اما من شرایط برانکو را درک کردم. او به من گفت تیم ما نیاز دارد و اگر بمانی کار خیلی سخت است و ممکن است که پشیمان شوی اما من تصمیم گرفتم که در پرسپولیس بمانم تا فینال آسیا بروم. خیلی ها به من گفتند تو 2 سال قهرمان شدی و امسال اگر بمانی با رفتن بازیکن ها، تیم ضعیف می شود و شرایط به هم می ریزد. من به خودم گفتم این بهترین موقعیت برای من است و من دوست دارم در تیم ضعیف بازی کنم؛ زیرا بیشتر دیده می شوم. در تمرینات، من همیشه در تیم ذخیره قرار می گیرم؛ زیرا دوست دارم تحت فشار باشم. خیلی ها به من می گفتند توپی روی دروازه من نمی آمد؛ اما شما بگویید در کدام سال پرسپولیس کمتر از 25 گل خورده است؟ در این دو سال ما بیشتر از 13 سال گل نخوردیم. پرسپولیس را انتخاب کردم تا بیشتر خود را نشان دهم. اگر دفاع شما خوب باشد، کار سخت می شود؛ زیرا در طول 90 دقیقه وقتی یک توپ بیاید، شما سرد هستی و راحت گل می خوری. نمی خواهم بگویم امسال پرسپولیس ضعیف است؛ اما به خودم گفتم که امسال می مانم تا خودم را ثابت کنم و نشان بدهم اینکه می گویند اگر برانکو درون دروازه بود، باز هم گل نمی خوردیم، درست نیست و خواستم خودم را نشان بدهم.

 

1356536

 


شوخی با قهرمانی استقلالی ها
در بخش بعدی، بیرانوند درباره ستاره های آسیایی استقلال صحبت های جذابی با طعم کری مطرح کرد و افزود: نمی خواهم چیزی بگویم که استقلالی ها ناراحت بشوند . اما به آقای موسوی، مالک زاگرس که یک استقلالی دو آتشه است،  گفتم که یک ویدئو از بازی فینال آسیا بیاورید. به ما تابلو نشان می دهند که جشن سالگرد تولد بازی های آسیایی است؛ اما واقعا هست؟ حالا اشکال ندارد و مبارکشان باشد.

دیدگاه‌ها