کد خبر : 1570852 | 02 آذر 1397 ساعت 19:01 | 26.4K بازدید | 0 دیدگاه

نیمکتی که هنوز بلاتکلیف است؛

گزینه‌های مختلف برای چهارمین سرمربی فصل فولاد

تیم فوتبال فولاد خوزستان به زودی چهارمین سرمربی فصل خود را خواهد شناخت.

گزینه‌های مختلف برای چهارمین سرمربی فصل فولاد

به گزارش "ورزش سه"، مدیران باشگاه فولاد خوزستان پس از 6 بازی حضور سیروس پورموسوی که منجر به کسب 8 امتیاز شد، این مربی را برکنار کردند و ایلی استن، دستیار رومانیایی او را در سمت سرمربی منصوب کردند.

 

دوران حضور استن، کابوس بار ترین بازه ممکن برای سرخپوشان اهوازی بود. این مربی ضمن حذف از رقابت های جام حذفی، در 6 بازی لیگ برتر روی نیمکت این تیم نشست و تنها 3 امتیاز برای فولاد به دست آورد.

 

همین مسئله باعث شد مسئولان باشگاه فولاد حتی برای دیدار با پیکان هم فرصت به استن ندهند و ترجیح آنها به حضور عزیز فریسات روی نیمکت بود. این مربی که خود سال ها بازیکن فولاد بوده، فعلا به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت سرخپوشان می نشیند تا سرمربی بعدی مشخص شود. اتفاقا فریسات در گام اول هم توانست به شکل دراماتیکی با فولاد در تهران مقابل پیکان پیروز شود.

این برد می تواند کمی به مدیران فولاد فرصت تفکر بیشتر بدهد تا مربی بعدی تیم را با طمأنینه بیشتری انتخاب کنند. آنها در انتخاب جانشین سیروس پورموسوی اشتباهی کردند که داشت فولاد را به شرایط بدی می برد و حالا با هوشیاری در صدد یک انتخاب درست هستند.

 

این طبیعی است که فولاد روی گزینه ای فکر کند که در سال های آینده هم اهداف این باشگاه را محقق کند. باشگاه اهوازی به دنبال این است که سال آینده سهمیه آسیا را کسب کند و دوباره تیم فولاد وارد مسابقات قاره ای و بین المللی شود.

در هر صورت این روزها اسامی مختلفی پیرامون باشگاه فولاد به عنوان گزینه های احتمالی مد نظر این باشگاه شنیده می شوند. این ها البته تنها نام هایی هستند که عده ای حتی با تیم های خود قرارداد دارند اما به نظر می رسد تمایلی از سوی فولاد برای جلب رضایت باشگاه هایشان وجود دارد و در لیست خوزستانی ها جای دارند.

 

1)  مهدی تارتار
در حالی که پارس جنوبی در حدود یک و نیم فصل حضور در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب کرده، شرایط مالی این باشگاه چنگی به دل نمی زند و سرمربی این تیم یعنی مهدی تارتار هم از اوضاع خود راضی نیست. همین مسئله باشگاه فولاد را به این سمت برده که تارتار را یکی از گزینه های جدی خود برای هدایت این تیم قرار دهند. ضمن اینکه ارتباط نزدیک مدیر عامل فولاد با مدیر عامل جدید منطقه ویژه پارس جنوبی هم امیدهای فولادی ها را برای این انتخاب بیشتر کرده است. شنیده می شود مذاکراتی بین فولاد با تارتار انجام شده اما نکته اصلی، بحث رضایت باشگاه پارس جنوبی است که شرط مهم این انتقال به شمار می رود.

 

2)  یحیی گل محمدی
شرایط گل محمدی کاملا ویژه است. او چندی پیش هم بین گزینه های اصلی فولاد بود و مذاکراتی هم با این باشگاه انجام داد. اما مشکلات مالی باشگاه پدیده که حل و فصل شد، یحیی به مشهد بازگشت و پرونده پیوستن او به فولاد مختومه شد. او در حال حاضر هم از بین گزینه های فولاد خارج نشده، اما با توجه به وضعیت مناسب پدیده بسیار بعید است که گل محمدی حاضر باشد در این مقطع تیم خود را ترک کند. ضمن اینکه مشخصا باشگاه پدیده هم هیچ تمایلی به از دست دادن سرمربی موفق خود ندارد.

 

3)  جواد نکونام
سرمربی جوان نساجی هم شرایطی تقریبا مشابه گل محمدی دارد. نکونام با وجود اینکه تحت قرارداد باشگاه نساجی مازندران است، در لیست فولاد برای سرمربیگری قرار دارد. البته مشخص است که اگر بحث حضور او در اهواز جدی شود، باید ابتدا رضایت باشگاه شمالی به دست بیاید تا اینکه پس از آن بتوان روی فولادی شدن نکونام حساب کرد.

 

4)  امید نمازی
در میان مربیانی که در حال حاضر کار نمی کنند، نمازی می تواند بهترین گزینه برای فولاد باشد. سرمربی جدا شده از ذوب آهن با این که نتوانست در اصفهان نتایج مطلوبی کسب کند، هنوز روزنه امیدی درباره او و اینکه می تواند در ایران به یک مربی موفق تبدیل شود، وجود دارد. به همین دلیل و با احتساب کارنامه خوب او پیش از حضور در لیگ ایران، نمازی یک گزینه جالب برای اهوازی ها است.

 

5)  حسین فرکی
فرکی هم مانند گل محمدی در این فصل یکی از اهداف اصلی باشگاه فولاد بود. این سرمربی پیشین فولاد که آخرین قهرمانی سرخ ها در لیگ برتر را رقم زده، به همین دلیل هنوز یک گزینه دوست داشتنی برای هواداران اهوازی به شمار می رود. مشکلات خانوادگی و برخی مسائل دیگر در مقطع قبلی باعث شد فولاد و فرکی به یکدیگر نرسند اما هنوز نمی توان این مربی را بیرون از لیست مدنظر مدیران باشگاه خوزستانی دانست.

دیدگاه‌ها