کد خبر : 1570992 | 03 آذر 1397 ساعت 13:39 | 21.6K بازدید | 0 دیدگاه

لنز دوربین روی ۷ مرد خبرساز بنیان دیزل؛

روایت چهره به چهره از جنجالی‌ترین بازی فصل

بازی ماشین سازی و سپاهان به طرز ناخواسته ای به جنجال کشیده شد.

روایت چهره به چهره از جنجالی‌ترین بازی فصل

به گزارش "ورزش سه"، ماشین سازی در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور میزبان سپاهان در ورزشگاه بنیان دیزل شهر تبریز بود. تقابل تیم دوم جدول رده بندی که در حال حاضر به صدر صعود کرده با تیم دهم جدول، تقابلی نیست که در آن انتظار حاشیه های بزرگ را داشته باشیم. نفرات حاضر در دو تیم هم به گونه ای بودند که تنش خاصی بین طرفین پیش بینی نمی شد. سپاهان بعد از ۵ برد متوالی آمده بود تا به پیروزی شماره ۶ خود دست یابد. ماشین سازی پیش از رویارویی با سپاهان ۳۱۷ دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشته بود و آخرین شکستش به آخرین روز تابستان سال جاری مربوط می شد. حضور بازیکنان سابق فوتبال آذربایجان به این بازی جذابیت ویژه ای داده بود. دیده بوسی و خوش و بش پیش از آغاز بازی نوید یک رویارویی کم حاشیه را به ما می داد اما آن چه که در ادامه رخ داد چیز دیگری بود. بعد از گلی که ماشین سازی وارد دروازه سپاهان کرده و قفل آن را پس از ۲۰۰ دقیقه شکست، آغاز ماجرا بود. چند سوت جنجالی و یک اخراج مشکوک به یک باره، ورزشگاه بنیان دیزل را به تنش واداشت. روی سکوها، داخل زمین و اطراف نیمکت دو تیم دیگر خبری از حال و هوای گل و بلبل پیش از آغاز بازی نبود. جنگ در نیمه دوم از سر گرفته شد و با اخراج دو مربی ماشین ادامه یافت؛ داخل زمین هم بازیکنان حسابی از خجالت یکدیگر درآمدند و پس از سوت پایان بازی هم شاهد درگیری هایی بودیم که دخالت نیروهای انتظامی را به همراه داشت؛ صحبت های رد و بدل شده در نشست خبری پس از بازی، تکمیل کننده این بازی جنجالی بود. در ادامه روایت چهره به چهره از جنجالی‌ترین بازی فصل را می‌خوانید:

 

 

یاسر همرنگ؛ اشتباه داوری همیشه جزئی از بازی نیست!

 

یاسر همرنگ متولد ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۶۰ در تهران است. او فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۹ با اخذ مدرک درجه سه داوری فوتبال آغاز کرد و در سال ۱۳۸۵ درجه ملی خود را گرفت. این داور ۳۷ ساله، روز گذشته جنجالی ترین قضاوت دوران حرفه ای خود را انجام داد. اشتباه داوری جزئی از بازی است، این یک جمله کلیشه ای است که در مورد اشتباهات داوران به کار برده می شود. اشتباه جزئی جدا نشدنی از یک انسان است و داور هم انسان اما فوتبالی که باشی می دانی که اشتباه داوری همیشه جزئی از بازی نیست! قضاوت همرنگ در بازی ماشین سازی و سپاهان این تقابل را که به نظر نمی رسید حاشیه چندانی داشته باشد به یکی از جنجالی‌ترین بازی های فصل تبدیل کرد. او در اواخر نیمه اول عزیز معبودی را از زمین بازی اخراج کرد. معبودی با کارت زرد دومی که دریافت کرد، اخراج شد و این در حالی بود که تنها چند دقیقه از دریافت کارت زرد اولش می‌گذشت. در شرایطی که معمولا برای حفظ جو بازی، داوران با بازیکنان یک کارته مدارا می کنند، همرنگ در صحنه ای به معبودی کارت قرمز نشان داد که این بازیکن هیچ برخورد فیزیکی با بازیکن حریف نداشت. کمی قبل از سوت پایان بازی در نیمه اول، عزیز معبودی در کنار خط روی یک فرار برای دفع توپ تکلی روی پای ساسان انصاری زد و بدون برخورد با او این توپ به اوت رفت. در شرایطی که همه در انتظار شروع مجدد مسابقه بودند، همرنگ سمت عزیز معبودی آمد و در اقدامی عجیب با دادن کارت زرد دوم مدافع چپ ماشین‌سازی را اخراج کرد. در حالی که صحنه آهسته این فعل و انفعال نشان می داد کوچک ترین برخوردی بین دو بازیکن صورت نگرفته است. جالب اینجاست که در صحنه ای که معبودی کارت زرد اول را دریافت کرد نیز شبهات زیادی وجود دارد. بازیکن ماشین در حالی کارت زرد اول را دریافت کرد که تیمش در یک موقعیت ضد حمله مناسب قرار داشت؛ در این لحظه سوت داور، بازی را متوقف کرد و همرنگ پس از دادن کارت زرد به کی روش و معبودی توپ را در اختیار ماشین سازان قرار داد! آوانتاژ و مدیریت صحنه، شاید اقدام مناسب‌تری بود که همرهنگ آن را انجام نداد تا بازی کاملا از دستش در برود؛ پس از این اتفاقات، بازی دو تیم به جنجال کشیده شد و در نیمه دوم هم شاهد یک رویارویی فیزیکی و پر تنش بودیم. اعتراضات وحشتناک کادر فنی دو تیم به قضاوت داور بازی صحنه های پر تنشی را در طول ۴۵ دقیقه نیمه دوم به همراه داشت؛ دو مربی ماشین سازی نیز در این بازی کارت قرمز گرفتند.

 

1357188

 

 

مهدی کیانی؛ بغض کاپیتان در تبریز ترکید

 

بعد از یک دهه حضور در تبریز، مهدی کیانی لیگ هجدهم را در تیم سپاهان اصفهان به سر می برد. جدایی او از تراکتور، یکی از جنجالی ترین جدایی های این فصل بود. کیانی در حالی از تراکتور جدا و به سپاهان پیوست که هیچ یک از هواداران تیم تبریزی چنین تصوری را به ذهن شان راه نمی دادند. مجادله لفظی با زنوزی، راه برگشتی برای کیانی باقی نگذاشته بود و محبوب ترین بازیکن تراکتور در لیگ برتر ناچار به ترک این تیم و بازی در تیم دیگری شد. کیانی بعد از مدت ها، روز گذشته به تبریز آمد. او این بار با لباس سپاهان در تبریز بازی کرد. استقبال هواداران از کاپیتان سابق شان بی نظیر بود؛ آنها کیانی را به مانند روزهای حضورش در تبریز تشویق کردند تا نشان دهند کدورتی از او به دل ندارند. کیانی در پایان بازی به اصرار خبرنگاران حاضر در میکسدزون از ماجرای رفتنش صحبت کرد و در بخشی از این صحبت ها اظهار داشت: " حقِ مهدی کیانی بعد ۱۱ سال این نبود؛ هیچ‌وقت بد کسی را نخواستم برای همین برای تراکتورسازی آرزوی موفقیت می‌کنم. همیشه گفتم هر سال یک قهرمانی حق این هواداران است ولی می‌گفتند که کیانی تیم را به حاشیه می‌برد! خداراشکر که الان با رفتن من تیم سروسامان گرفته است. من از همان ابتدا در مصاحبه‌هایم گفته بودم که کسی مثل آقای زنوزی بایستی بیاید و این تیم مردمی را بگیرد. چرا باید هوادار تراکتور روی سکوها سکته کند؟ خود من در تبریز بود که موهایم ریخت."

 

1357189

 

 

امیر قلعه‌نویی؛ رفاقت تعطیله داداش!

 

حضور امیر قلعه‌نویی در تبریز به خودی خود همواره سوژه داغی به شمار می‌رود. سرمربی سپاهان در لیگ هجدهم، دوران پُر تنشی را در تبریز پشت سر گذاشته و در دو مقطع که هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفته، جزو مربیانی بوده که در این شهر مخالف و موافقانی داشته است؛ او دیروز با سپاهان به تبریز آمده بود تا ششمین برد متوالی تیمش در این فصل را جشن بگیرد؛ او برای به دست آوردن صدر جدول در این فصل حرص و جوش بسیاری خورده و کسب سه امتیاز در تبریز می‌توانست او را بعد از مدت‌ها به آرامش برساند، اما این اتفاق رخ نداد؛ سپاهان نیمه اول دیدار با ماشین‌سازی را بازنده راهی رختکن شد؛ فعل و انفعالات داوری در نیمه اول به گونه‌ای رقم خورد که سپاهان شانس این را پیدا کرد تا در نیمه دوم برای جبران جان تازه‌ای بگیرد؛ به رسم همیشه و در واپسین دقایق بازی، سپاهان به گل رسید؛ گلی که قلعه‌نویی را به سرمربی تیم صدرنشین موقت لیگ برتر تبدیل کرد، این اما تمام داستان نبود؛ پس از پایان بازی، امیر قلعه‌نویی در حالی که قصد ترک زمین را داشت، ابتدا به اعتراض از یاسر همرنگ و قضاوت او پرداخت و سپس صحبت‌هایی را به زبان آورد که افراد حاضر در صحنه را شوکه کرد؛ او در اظهارات خود کنایه‌هایی به دوست قدیمی‌اش محمدرضا زنوزی زد و اظهاراتی راجع به مالکیت او داشت؛ این در حالی اتفاق افتاد که در سال‌های اخیر همواره روابط بسیار خوبی بین این دو مشاهده شده بود؛ در نشست خبری پس از بازی هم تکسیرا، دستیار قلعه‌نویی صحبت‌های عجیبی به زبان آورد که تنش‌ها را بیش از پیش کرد؛ در همین راستا رضا مهاجری، سرمربی ماشین‌سازی در واکنش به اظهارت تکسیرا، قلعه‌نویی را خطاب قرار داده و گفت: "بهتر است مربیان در حیطه وظایف خودشان صحبت کنند؛ تعجب می‌کنم که قلعه‌نویی به دستیارش اجازه داده در مورد مرد بزرگی مثل زنوزی اظهار نظر کند؛ این موضوع من را اذیت می‌کند که یک مربی خارجی در مورد فردی که برای فوتبال زحمت کشیده است اینگونه اظهار نظر کند." اتفاقی که روز گذشته در استادیوم بنیان دیزل رخ داد، نشان می‌دهد رفاقت قلعه نویی و زنوزی خدشه‌دار شده و دلیل آن نیز می‌تواند به فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ هجدهم ارتباط داشته باشد.

 

1357186

 

 

محمد حسین کنعانی زادگان؛ در حال و هوای تیم ملی

 

کارلوس کی‌روش بعد از مدت ها، مدافع محبوب خود را با دیگر به تیم ملی دعوت کرد. محمد حسین کنعانی‌زادگان پس از یک مقطع ناموفق تقریبا طولانی مدت به روزهای اوج خود نزدیک شده است؛ نتیجه آن نیز دعوت به تیم ملی است. او دیگر یک بازیکن معمولی نیست و به عبارتی سوپر استار تیمش به شمار می رود. انگیزه محمد حسین کنعانی زادگان پس از دعوت شدن به تیم ملی دو چندان شده و این را به خوبی می توانیم در بازی هایش ببینیم. مدافع ملی پوش ماشین سازی در بازی مقابل سپاهان یک روز موفق داشت و توانست با همکاری دخسوس، پروازهای خطرناک کی روش استنلی را خنثی کند. نکته جالب توجه در مورد کنعانی زادگان این است که در چند هفته اخیر، ۹۰ درصد صحبت هایی که با او یا در مورد او می شود به تیم ملی مربوط است و مدافع سبزپوشان کاملا در حال و هوای تیم ملی قرار دارد. او در پایان بازی با سپاهان ابراز امیدواری کرد که بتواند یکی از مسافران جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ باشد و به نظر می رسد با حفظ همین روند، چنین آرزویی پتانسیل تبدیل به واقعیت را داشته باشد. کنعانی زادگان اما با وجود اینکه کاملا در حال و هوای تیم ملی قرار دارد، نقش موثر خود در ماشین را هم فراموش نکرده و همچنان یکی از خوب های تیم مهاجری به شمار می رود.

 

1357191

 

 

بختیار رحمانی؛ سرباز ناخلف!

 

داستان تراکتورسازی و سربازانش، رمانی بلند بالاست. این تیم که مدتی نظامی بود و چند فصل متوالی اقدام به جذب ستاره های بسیاری تحت عنوان سرباز بازیکن کرد، از فصل جاری به بخش خصوصی واگذار شده است. شاید اتفاقاتی که در مورد برخی از بازیکنان سرباز رخ داد، هواداران تراکتورسازی را از اینکه تیم شان دیگر نظامی نیست کاملا خرسند کرده است. آنها بارها به خاطر حاشیه های بازیکنان سرباز تیم شان حرص خوردند و برخی از آنها را نیز به کم کاری عمدی متهم کردند. یکی از سربازانی که دوران خوشی در تبریز نداشت، بختیار رحمانی بود. او به صورت علنی و زمانی که در تراکتورسازی حضور داشت، از علاقه به استقلال صحبت می کرد و همین موضوع به شدت هواداران تراکتور را عصبی کرده بود. آنها معتقد بودند که بختیار برای تیم شان کم می گذارد. سرباز تراکتوری ها اما چنین انگی را نمی پذیرفت و گاها با پست های کنایه وار خود پاسخ هوادارانی را می داد که دیگر دوست نداشتند تیم شان بازیکن سرباز جذب کند. جدایی از تراکتورسازی و برآورده شدن آرزوی حضور در استقلال برای بختیار خوش یمن نبود و او دورانی بسیار بد را در تیم محبوبش گذرانده و خیلی زود از این تیم جدا شد. بار اولی که رحمانی به تبریز آمد استقبال جالبی از او به عمل نیامد. در بازی روز گذشته اما هواداران حاضر در ورزشگاه عکس العمل خاصی نسبت به حضور بختیار نداشتند و این بازیکن در آرامش کامل برای سپاهان در تبریز بازی کرد و رفت.

 

1357187

 

 

روی تاوارز؛ آخرین یادگاری عمو تونی!

 

روی تاوارز مربی دروازه بان های پرتغالی همواره در جمع مربیانی قرار داشته که با امیر قلعه نویی همکاری داشته اند. از تراکتورسازی تا ذوب آهن و حالا سپاهان. او با تونی الیویرا به فوتبال ایران معرفی شد اما به واسطه قدرت ارتباط بالایی که داشت پس از ترک ایران توسط تونی به کار خود در این کشور ادامه داد. همان گونه که گفته شد، روی جزو مربیان کادر قلعه نویی در سال های اخیر بوده و هر جا قلعه نویی بوده، او هم بوده. تاوارز روز جمعه همراه با سپاهانی ها در تبریز حضور یافت. پیش از پرداختن به ادامه موضوع به یک نکته مهم اشاره می کنیم؛ چند مربی دروازه بان می شناسید؟ بی شک کمتر از تعداد انگشتان یک دست! تاوارز اما مربی دروازه بان هایی است که در تبریز از بسیاری از سرمربی های شاغل در فوتبال ایران، شناخته شده تر است. دوران شیرین و خاطر انگیز تاوارز در تبریز او را به یک مرد محبوب در میان فوتبال دوستان آذربایجان تبدیل کرده است. همین امروز هم اگر به لیست فالورهای تاوارز در اینستاگرام نگاه کنید یا کامنت های زیر پست هایش را چک کنید، ردپای پر رنگی از هواداران تراکتورسازی را خواهید دید. تاوارز به محض ورود به ورزشگاه بنیان دیزل مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. او به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که انگار یک بچه تبریز واقعی است! تشویق تاوارز توسط هواداران تیم حریف نیز از نکات دیگری بود که نشان می دهد، آخرین یادگاری تونی الیویرا در فوتبال ایران همچنان محبوب دل فوتبال دوستان آذربایجان است.

 

1357185

 

 

عزیز معبودی؛ قربانی بزرگ!

 

اخراج عزیز معبودی همانگونه که گفته شد، آغاز گر حواشی تمام نشدنی بازی سپاهان و ماشین‌سازی بود. این هافبک ماشین سازان در حالی در دقیقه ۳۹ اخطار گرفت که حرکت او می‌توانست با پنالتی به سود سپاهان همراه باشد؛ طبق فیلم پشت دروازه ماشین‌سازی، معبودی در صحنه کرنر طلایی پوشان، کی‌روش استنلی را روی زمین انداخته و البته مهاجم برزیلی نیز حرکت او را بدون جواب نگذاشته است؛ در ادامه نیز معبودی مجددا با لگد به پای استنلی می‌زند که ادامه این درگیری‌ها موجب می‌شود کمک داور اول به یاسر همرنگ دستور توقف بازی و اخطار به دو بازیکن را بدهد؛ ۶ دقیقه پس از آن هم معبودی به دلیل تکل مقابل ساسان انصاری کارت زرد دوم را دریافت کرد که این تصمیم همرنگ، ماشین سازان را به شوک فرو بُرد؛ صحنه‌ای که برخوردی بین معبودی و انصاری اتفاق نیفتاد ولی داور مسابقه تصمیم به اخراج بازیکن ماشین‌سازی گرفت و او که خود را آماده دفاع از پرتاب اوت حریف کرده بود، به یک باره کارت زرد دوم و سپس کارت قرمز داور مقابل دیده گانش نقش بست! به همین راحتی، عزیز از بازی اخراج شد؛ البته معبودی در حرکتی شایسته اعتراض چندانی به تصمیم داور که به هیچ عنوان قابل بازگشت نبود، نکرد و سر به زیر مسیر رختکن را در پیش گرفت؛ این در حالی بود که اگر اعتراض شدیدی از این بازیکن سر می‌زد، اتفاق غیر عادی در آن لحظه تلقی نمی‌شد؛ حالا معبودی علاوه بر از دست دادن نیمه دوم بازی مقابل سپاهان، دیدار حساس هفته آینده مقابل پرسپولیس را هم از دست داد که بی‌تردید نبود این بازیکن در روزهایی که ماشین ‌سازی به شدت با کمبود بازیکن مواجه است، اتفاق چندان خوشایندی برای سبزپوشان نخواهد بود، آن هم در روزی که قرار است مقابل پرسپولیس قرار بگیرند! البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که معبودی خارج از مسائل فنی، در برخی مسابقات بازی غیر مسؤولانه و خشن انجام می‌دهد؛ او که در بیشتر درگیری‌های داخل زمین تیمش دخالت می‌کند، در گذشته نیز مقابل پرسپولیس از زمین اخراج شد و دیروز هم با دریافت کارت قرمز برابر سپاهان، جدال با سرخ پوشان پایتخت را از دست داد.

 

1357190


سعید عبدی

 

دیدگاه‌ها