کد خبر : 1571484 | 05 آذر 1397 ساعت 12:19 | 35.2K بازدید | 4 دیدگاه

حفظ هارمونی ترانه زیر باران؛

نه پرسپولیس، نه استوکس؛ تقوی به هیچ کس باج نداد!

تراکتورسازی بدون استوکس هم قدرتمند و پرستاره بود اما تمام کننده نداشت؛ با این حال تیم محمد تقوی هم خوب موقعیت ساخت و هم خوب ایستادگی کرد.

نه پرسپولیس، نه استوکس؛ تقوی به هیچ کس باج نداد!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته محمد تقوی برای هفتمین بازی روی نیمکت تیم تراکتورسازی تبریز نشست و موفق شد چهاردهمین امتیاز را برای تبریزی ها به ارمغان بیاورد؛ یعنی تراکتورِ تقوی حالا با میانگین 2 امتیاز در هر بازی در قواره یک تیم قهرمان ظاهر شده و با حفظ این روند می تواند به رویای میلیون ها هوادار تراکتور رنگ واقعیت ببخشد.

 

محمد تقوی که روزگاری فوتبال دوستان را به تحلیل های دقیقش از فوتبال اروپا عادت داده بود، حالا هواداران تراکتور و حتی بسیاری از دوستداران فوتبال در نقاط مختلف کشور را به نمایش های جذاب در زمین مسابقه عادت داده است. تیم او که یک دوجین ستاره دارد، در این 7 مسابقه تنها یک بار شکست خورد و توانست دو برد پرگل برابر ذوب آهن و استقلال خوزستان را رقم زده و همچنین برابر پرسپولیس و پدیده در بازی خارج از خانه به نتیجه برسد.

 

 

تقوی به شاگردانش درس انتقال صحیح و سریع توپ را به خوبی یاد داده و همچنین مشخصا این موضوع ساده را به آن ها انتقال داده که در صورت نداشتن توپ همچنان در بازی هستند و باید تلاش کنند. دقیقا مشابه اتفاقی که روی گل آفساید تراکتورسازی رخ داد و مسعود شجاعی در جایی که باید جایگیری کرد و احسان حاج صفی همچون یک مهاجم نوک به درون محوطه جریمه پرسپولیس رفت و با ضربه سری استثنایی دروازه بیرانوند را گشود؛ هرچند که کمک داور با تصمیمی درست این گل را مردود دانست.

 

تیم محمد تقوی برای _شاید_ اولین بار فوتبال بدون مهاجم نوک را در فوتبال ایران به نحو احسن به نمایش گذاشت. بازیکنان می دانستند هر کدام چه زمان باید در مقابل 5 هافبک قرار بگیرند و وظیفه یک مهاجم را انجام دهند. در لحظاتی از بازی اشکان و مسعود مهاجم بودند و در بسیاری از دقایق هم یوکیا سوگیتا.

 

خیلی ها تصور می کردند، تیمی که توشاکِ بزرگ نتوانسته آن را جمع کند، به دست تقویِ جوان جمع و جور نخواهد شد اما مفسر سابق تلویزیونی نشان داد که در عمل نیز می تواند گفته های خود را پیاده کند. در شرایطی که می توانست از استوکس استفاده کند، او را در اختیار باشگاه قرار داد و در حالی که فرصت بهانه جویی را داشت، کنار فردوسی پور ایستاد و از اهمیت «تیم بودن» صحبت کرد.

 

تیمِ او ایرادهای پرشماری دارد که از جمله آن ها می توان به نظم دفاعی نه چندان خوب و تاکید بر کارهای فردی در زمین خودی اشاره کرد اما به وضوح می توان بارقه های امید را برای رفع این مشکلات در تیم تراکتورسازی دید. شاگردان تقوی در مقابل فینالیست لیگ قهرمانان آسیا و مدافع عنوان قهرمانی لیگ، کم نیاورند و حتی فرصت گلزنی هم داشتند.

 

 

هواداران تراکتورسازی می توانند با فشار بر مالک متمول تیمشان، زمینه ساز حضور یک مربی بزرگ و گران قیمت در تبریز شوند اما به قول خودِ تقوی، نمی توانند این رزومه را از او بگیرند؛ رزومه ای که همه را برای ظهور یک مربی جوان و کاربلد امیدوار کرده است.

عکس از امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها