کد خبر : 1571547 | 05 آذر 1397 ساعت 16:15 | 158.9K بازدید | 0 دیدگاه

رد پای یوونتوسی سابق در پرونده جنجالی

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

با افشاگری های اخیر فوتبال لیکس در مورد راموس، تردیدها در مورد یک دوپینگ برنامه ریزی شده در رئال مادرید قوت گرفته است.

سایه دوپینگ روی دو قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، جمعه شب نشریه اشپیگل به نقل از فوتبال لیکس، گزارشی جنجالی در رابطه با دو مورد تخلف سرخیو راموس و آزمایش ندادن و تغییر جواب نمونه وی را منتشر کرد که بازتاب فراوانی در جامعه فوتبال داشت.

 

 

1259240

 

 

در این گزارش اشپیگل مدعی شد سرخیو راموس بعد از فینال لیگ قهرمانان سال 2017 و همچنین دیدار سال قبل برابر مالاگا دچار تخلف شده است. در این گزارش سرخیو راموس بعد از دیدار مقابل مالاگا ابتدا دوش گرفته و بعد آزمایش داده که این کار یک تخلف بزرگ محسوب می شود.

راموس به این افشاگری واکنش تندی نشان داد و همه چیز را کذب دانست اما روز گذشته اشپیگل، گزارش مربوط به این تخلف را به طور کامل منتشر کرده که در آن راموس اجازه نداشته قبل از آزمایش دادن به حمام برود و این رفتار او نقض کامل قوانین بوده است.

 

 

1357929

 


پس از این سلسله اتفاقات، نشریه اسپورت، چاپ بارسلونا امروز ادعایی عجیب و جنجالی را مطرح کرد. اینکه در دو سال گذشته یک دوپینگ برنامه ریزی شده از سوی پرشکان و بدنساز اصلی این باشگاه "آنتونیو پینتوس" صورت گرفته است و همین عامل،  نقش مهمی در قهرمانی های 2017 و 2018 رئال در چمپیونزلیگ داشته است.

 

مبنای این ادعای اسپورت به پیشینه آنتونیو پینتوس در باشگاه یوونتوس بر می گردد. پینتوس که در دهه 90 بدنساز باشگاه یووه بود و با زیدان از همان دوران آشنایی دارد، سال 2007 متهم شده بود که بین سال های 1994 تا 1998 با همکاری پزشکان وقت باشگاه ایتالیایی، اقدام به استفاده از داروهای ممنوعه برای افزایش توانایی بازیکنان یوونتوس کرده است.

ادعایی که البته هرگز ثابت نشد اما همچنان تردیدهای بزرگی در این زمینه وجود دارد. یووه بین سال های 1996 تا 1998 سه بار متوالی به فینال لیگ قهرمانان رسید و البته تنها سال 96 با شکست آژاکس موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

 

 

1357926

 

 

 

به ادعای نشریه کاتالان، تشابهاتی بین یوونتوس آن سال ها با رئال مادرید فعلی وجود دارد. 

رئال در 5 سال گذشته 4 بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و نقطه مشترکش با یوونتوس آن دوران به حضور پینتوس و زیدان بر می گردد. زیدان ژانویه 2016 جانشین بنیتس در رئال شد و در همان اولین فصل حضورش به عنوان مربی رئال، این تیم را برای یازدهمین بار قهرمان اروپا کرد. تابستان 2016 او پینتوس را به عنوان بدنساز به مدیران رئال معرفی کرد و این مرد کهنه کار به مجموعه رئال اضافه شد.

مردی که پس از جدایی زیدان برای مدتی از رئال کنار رفت اما با اخراج لوپتگی بار دیگر به رئال بازگشت.

 

 

1357928

 

1306477

 

 

طبق گزارش اسپورت، اکنون تردیدهایی در مورد دو قهرمانی اخیر رئال در لیگ قهرمانان به وجود آمده است. آیا دو مورد قانون شکنی راموس که توسط فوتبال لیکس افشا شده است، نشانه ای از یک دوپینگ برنامه ریزی شده از سوی پینتوس بوده؟ آیا او همان روش سال های 1994 تا 1998 را با یکسری تغییرات در رئال پیاده کرده است؟

ادعایی که البته اثباتش به سادگی میسر نخواهد بود و قطعا می تواند با واکنش تند باشگاه مادریدی همراه شود. به خصوص اینکه یوفا تمام افشاگری های فوتبال لیکس در مورد راموس را بی اساس دانسته و در بیانیه ای تاکید کرده است که هیچ خطری در این زمینه نه رئال و نه راموس را تهدید نمی کند.

 

 

 

1357930

 

 

 

دیدگاه‌ها