کد خبر : 1572069 | 07 آذر 1397 ساعت 18:50 | 50.7K بازدید | 0 دیدگاه

ناگفته های داریوش یزدی از عجایب استقلال خوزستان؛

از استقلال رفتم اما مبارزه با فساد را رها نمی کنم

سرمربی پیشین تیم استقلال خوزستان چند روز پس از برکناری مسائلی را از اتفاقات داخل این باشگاه و آنچه باعث کنار گذاشتنش شده بود، بیان کرد.

از استقلال رفتم اما مبارزه با فساد را رها نمی کنم

به گزارش "ورزش سه"، پس از چند روز جنجالی که در بر گیرنده اتفاقاتی عجیب در باشگاه استقلال خوزستان بود، هنوز این تیم سرمربی قطعی خود را نشناخته است. در همین راستا داریوش یزدی، سرمربی پیشین این تیم که قبل از بازی استقلال برکنار شده بود، صحبت هایی پیرامون اتفاقات این چندماهه و ماجراهای برکناری اش با ورزش سه انجام داده است که در اینجا می خوانید:

 

مسئول امنیتی باشگاه گفت باید خداحافظی کنی!

با تمام احترامی که برای دکتر مسجدی قائل هستم و ایشان سرپرست این باشگاه است، باید بگویم که 3 شب قبل از بازی با من تماس گرفتند و گفتند بهتر است قطع همکاری کنیم. بعد از آن گفتند که این موضوع قطعی نیست و دکتر غفوری، رئیس کارخانه، باید نظر بدهند تا اعلام کنیم. به دلیل پاسخ ندادن دکتر غفوری، هنوز مسئله قطعی نشده است. من گفتم خودم با آقای غفوری صحبت می کنم. آقای مسجدی هم گفتند ایرادی ندارد. این قضیه گذشت و صبح روز بعد آقای پیری با من تماس گرفت و گفت شخصی به نام پورهاشمی که مسئول امنیت باشگاه است، به من اعلام کرده که امروز تودیع شما و معارفه آقای پورموسوی را باید داشته باشیم.  من گفتم هیچ ابلاغی در این رابطه به من نشده و ضمنا در فوتبال ما تودیع و معارفه نداریم. خودم به آقای پورهاشمی تماس گرفتم و گفتم که شما مسئول امنیت هستی و قرار نیست چنین حاشیه هایی ایجاد کنی. بگو خود دکتر مسجدی تماس بگیرد. خلاصه این تماس هم با من گرفته نشد و گویا مسئولان با آقای پورموسوی توافق کرده بودند. تا عصر همان روز ابلاغی را به آقای پیری دادند و ایشان به من گفت که این ابلاغ برکناری شما دست من است. من هم گفتم بسیار خب، حالا که این برگه در اختیار شما است، من هم اقدامی نمی کنم و باشگاه مختار است مرا برکنار کند. توسط آن نامه، من قطع همکاری را پذیرفتم. اما یک سری ابهاماتی در این قضایا وجود دارد. حرف های دکتر مسجدی در موضوع برکناری من تناقض داشت.

 


هیئت مدیره در کجای دنیا 4 نفر عضو دارد؟

دکتر مسجدی یک بار گفت که هیئت مدیره رای به برکناری تو داده است. هیئت مدیره هم خیلی جالب است که 4 نفر هستند. فکر می کنم هیچ جای دنیا اینطور نیست و حتما باید تعداد اعضا فرد باشد. آقای مسجدی به من گفت 3 نفر از هیئت مدیره مخالف حضورم هستند و آن یک نفر که مخالفتی نداشته، خودش بوده است. اما در نامه ای که به من دادند، نوشته اند با توجه به گروه کارشناسی و مشاورین من، این تصمیم گرفته شده است. اگر هیئت مدیره رای داده که دیگر نیاز به گروه کارشناسی نیست. این ها تناقض گویی بود.

 

از عملکرد خودم و تیمم دفاع می کنم، به این دلیل...

از روز اول با فرصت دو هفته مانده به شروع لیگ کار را شروع کردیم. حتی بازیکنی داشتیم که بدون تمرین در بازی اول ما روی نیمکت نشسته بود و در نهایت به زمین هم رفت و بازی را مساوی کردیم. در ادامه مسابقات هم خیلی اذیت شدیم و فشارهایی از سوی عده ای به ما وارد می شد. رسیدیم به هفته سوم و بازی با پرسپولیس که یک انسجام خوب در تیم ما به وجود آمد. هواداران با دسته گل آمدند و اعلام حمایت کردند. همچنین باشگاه هم 20 درصد از مطالبات مجموعه را پرداخت کرد. اگر یادتان باشد، بعد از آن بازی نتایج خیلی خوبی را گرفتیم. برد مقابل سپیدرود و ذوب آهن و تساوی با پرسپولیس و نفت آبادان از نتایج خوب ما بود. شکست مقابل پیکان هم که واقعا حق ما نبود.

 

 

در هوای سرد یک گرمکن نداشتیم!

در این برهه عده ای از بیرون مجموعه نتوانستند این روزهای خوب ما را تحمل کنند. بعد از آنکه در استان خوزستان از کار برکنار شدند، فشار روی تیم ما آوردند. در مسائل باشگاه ما ورود کردند. ما هم تلاش زیادی کردیم که تاثیر نپذیریم اما تلاش ما به سرانجام نرسید. دلیل این هم نبودن مدیرعامل بود. از همان روز اول کسی بالای سر تیم ما نبود. فقط خودمان با بازیکنان تیم را می چرخاندیم. ضمنا در بحث داوری هم مشکلاتی وجود داشت. در 5 بازی که باختیم، 4 بار تاثیر مستقیم داوری را روی بازی ها دیدیم. از نظر امکاناتی هم بسیار ضعیف بودیم. به عنوان مثال در مازندران مقابل نساجی بدون گرمکن رفتیم. یک تیم لیگ برتری در روز اول باید همه امکانات را داشته باشد، اما هنوز هم این مسائل در اختیار تیم استقلال قرار داده نشد.


اعضای هیئت مدیره دنبال دور زدن هم بودند
قطعا اعضای هیئت مدیره با هم سنخیت نداشتند. هر کدام از اینها می خواستند دیگری را نقض کنند و کنار بزنند. در واقع ارزشی برای حرف هم قائل نبودند. همچنین اعضای هیئت مدیره تجربه خاصی هم نداشتند. آنها هم که تجربه داشتند، کمکی نکردند. مثلا ما دوتا از اعضای هیئت مدیره مان خوزستانی هستند و ساکن اهواز. آنها حتی یک بار هم در تمرینات ما حاضر نشدند. این موضوع باعث دلسردی مجموعه شد. همیشه در ورزش بحث روانی خیلی اهمیت دارد. چالش های ما رفته رفته بیشتر شد. این را هم بدانید که هیچگاه به درخواست مدیرعامل، چه زمان آقای سلطانی و چه بعد از آن، جلسه ای برای من تشکیل نشد. بارها من عاجزانه از دوستان خواستم جلسه بگذارند. مثلا یک اردو قبل از سه دیدار بسیار مهمی که در خوزستان داشتیم، پیش بینی کرده بودم. برای هماهنگی این اردو 3 روز خلاف میل باطنی ام در تهران ماندم تا آقای غفوری را پیدا کنم و اردو را تدارک ببینیم. اما به یکباره به هم خورد. آن اردو دقیقا اردویی بود که خیلی به ما کمک می کرد. آخر هم به پارس جنوبی با آن وضع داوری باختیم، با فولاد مساوی کردیم و به نفت مسجد سلیمان هم باختیم. اگر آن اردو مهیا می شد، کار ما خودش را نشان می داد.

 

نکات فنی را باید به مسئول اداری توضیح می دادم؟


جلسه ای با هیئت مدیره داشتیم که از 4 نفر، 2 نفر هم حضور نداشتند. من آنجا درخواست کردم به دلیل غیر فنی بودن افراد حاضر در جلسه، راجع به مسائل فنی صحبت نکنم. من حتی خواستم افراد را معارفه کنند تا من بدانم درباره چه موضوعاتی باید صحبت کنم. دیدم یک آقای به عنوان مسئول اداری و مالی هست و یک خانم هم نماینده کارخانه بود که گویا منشی جلسه بود. بعد از این من دیدم که صحبت های فنی جایی ندارد و صرفا درباره بهتر شدن روند تیم می توانم حرف بزنم.  البته متاسفانه دوستان از این قضیه ناراحت شده بودند که چرا یزدی فنی صحبت نکرده است. اما سوال این است که آیا مسائل فنی را باید به مسئول اداری باشگاه توضیح دهم؟  سپس آقای غفوری گفت پیشنهاد خودت چیست؟ که من گفتم فقط فکر می کنم اگر تا نیم فصل به من فرصت بدهید بهتر است و پس از آن در نیم فصل می توان تغییرهای لازم را داد. ایشان هم پذیرفت و قرار بر این شد که من تا نیم فصل باشم. آقای مسجدی هم همین را گفت اما در ادامه کار ظاهرا همین تناقض گویی ها که گفتم و برداشت های سوئی که راجع به من شده بود، کار را خراب کرد.

 

 

یزدی از استقلال رفت، اما مبارزه با فساد را ادامه می دهد

بر خلاف اینکه آقای مسجدی واقعا برای من قابل احترام هستند، آدم هایی به ایشان مشاوره دادند که خیرخواه نبودند و در سال های گذشته باعث تخریب فوتبال استان شدند. من هم قطعا یک جا از اینها اسم می برم اما فکر می کنم الان کاری را حل نمی کند. این افراد بدانند داریوش یزدی ها در فوتبال خواهند ماند برای جلوگیری از فساد در فوتبال. من همیشه در تیم هایم جلوگیری از فساد در فوتبال اولین راهی است که برای خودم انتخاب کرده ام. امیدوارم افرادی مثل دکتر غفوری و دکتر مسجدی که افراد سالم و صالحی هستند، فریب آدم های فاسد و نادرست را نخورند. داریوش یزدی از استقلال خوزستان جدا شد اما از فوتبال جدا نمی شود تا حتی اگر در توانش باشد، یک نفر از این افراد را از فوتبال دور کند.

 


مسائل فنی آخرین دلیل ناکامی ها بود
ما با تمام ماجراهایی که داشتیم، امتیازات باکیفیتی گرفتیم. دلیل هم دارد. از پرسپولیس، ذوب آهن، سپیدرود، نفت آبادان، ماشین سازی امتیاز گرفتیم و 10 امتیاز جمع کردیم. این در حالی است که برخی تیم ها مثل ذوب آهن و فولاد برای قهرمانی بسته شده بودند ولی 11 امتیاز گرفته بودند. این تیم ها امکانات چند برابری داشتند ولی فقط یک امتیاز بیشتر گرفتند. برای همین عملکرد ما قابل دفاع بود. در 6 بازی اخیر البته ما 5 بازی را باختیم که 4 تا در لیگ بود. این را قبول دارم که این بخش ضعیف بود اما دلایل فنی نبود. آخرین دلیل این نتایج فنی بود.

 

خوزستانی بودیم، بیشتر از همه هم بدی دیدیم!

درباره لیدرها هم باید بگویم از روز اولی که داریوش یزدی اینجا حضور پیدا کرد، مخالفت این عده به دلایل مشخص و واضح وجود داشت که با داریوش یزدی و مجموعه اش مخالف بودند. اینها بچه های خوب و ساده ای هستند و فوتبال را عاشقانه دوست دارند اما نمی دانند اتفاقات ناسالم بازی چقدر می تواند به مجموعه تیم لطمه وارد کند. همین آقایان لیدر حتی روز آخر هم با من تماس داشتند. گفتند که یک سری دسیسه ها از طرف عده ای ( که مسئولان استان هم بینشان بودند) شکل گرفته بود و به ما خط می دادند. من به هر حال از این افراد ناراحت نیستم چون می دانم خالصانه استقلال خوزستان را دوست دارند، اما کسانی که خط می دادند، اشتباه کرده اند. امیدوارم همه مسئولان در استان همه تلاششان را بکنند که تیم ها موفق شوند. آرزوی قلبی من این است که استقلال خوزستان در لیگ بماند. این 4 تیم و 2 تیم لیگ یکی، فقط تیم ما بود که مجموعه کادرش خوزستانی بود. اما بیشترین جفا هم در حق ما شد. همینجا از همه مربیان خوزستانی و همه خوستانی ها حمایت می کنم.

 


در همه باخت های ما رد پای لیدرها بود

اکثر بازی هایی که باختیم، شب قبل از بازی و آخرین تمرین را این افراد به هم می ریختند. این مسائل باعث ناراحتی همه افراد می شد. من سعی می کردم خودم را کنترل کنم اما به خاطر جوان بودن تیم، ناخودآگاه بچه ها تحت تاثیر این اتفاقات قرار می گرفتند. به عنوان مثال مقابل پدیده عالی بازی کردیم. دقیقه 80 که جلو بودیم از حریف، این افراد مطابق خط هایی که گرفته بودند، شروع به شعار دادن علیه تیم کردند. نتیجه این شد که دقیقه 92 و 95 به دلیل عدم تمرکز دو گل خوردیم. با اینکه می توانستیم 3 بر صفر ببریم، 2-1 باختیم. حتی مقابل فولاد هم که مساوی کردیم، برخی دوستان با وجود شرایط خوبی که فولاد داشت، عده ای از این افراد راضی نبودند. اینها مقداری به کار ما لطمه زد. امیدواریم که چنین موضوعاتی زودتر تمام شود.

دیدگاه‌ها