کد خبر : 1572512 | 09 آذر 1397 ساعت 14:22 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

از بازی استقلال تا توپ طلای آسیا

عبدالکریم حسن محصول ممتاز استعدادیابی قطری

برترین بازیکن آسیا عنوان ارزشمندی است که برای هر بازیکن در طول دوران ورزشی یک افتخار بزرگ به حساب می آید.

عبدالکریم حسن محصول ممتاز استعدادیابی قطری

به گزارش "ورزش سه" این جایزه که معمولا در تمام کنفدراسیون های  دنیا به بازیکنان هجومی تر تعلق می گیرد  این بار به یک مدافع چب خوش قد و قامت  از کشور قطر رسید .کریم که متولد شهریور ماه 1372  می باشد تنها 25 سال سن دارد و با قامتی به طول 1.86 در سمت چپ دفاعی باشگاه السد وتیم ملی قطرحضوردارد .


 عبدالکریم حسن جزو آن دسته از بازیکنانی است که در سال 2011  از طرف فدراسیون  قطر برای پیشرفت هر چه بیشتر به کمپ  ASPIRE Academy for Spor  رفته و الفبای فوتبال را زیر نظر مربیان برتر دنیا فرا گرفت .


اساسا  این کمپ به منظورمهیا نمودن  نسلی از بازیکنانی در قطر است  که بتوانند در جام جهانی 2020 که میزبانی همین کشوربرگزارخواهد شد بازیکنانی را تربیت کند که  در این مسابقات درترکیب تیم ملی این کشور متمول آسیایی حضور یابند و عبدالکریم حسن برترین بازیکن سال آسیا یکی از محصولات  همین اکادمی  است.

 

1359064


او بعد فارق التحصیلی در این اکادمی پیشرفته به باشگاه السد قطر منتقل شد و جالب این جاست که اولین بازی  خود را در جام باشگاه های آسیا  درمقابل استقلال تهران در سال 2011 انجام داد  در حالی که تنها 17  سال سن داشت و در آن موقع تبدیل به جوان ترین بازیکن این جام گردید .


 وی همراه با تیم السد به قهرمانی لیگ ستارگان قطر دست یافت در حالی که او درهمان سال عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ را نیزازآن خود نمود.


  بعد شش سال درخشش درباشگاه السد و تیم ملی در سال 2017 با انتقالی قرضی به باشگاه ایپن بلژیک پیوست و سپس دوباره به تیم سابقش السد بازگشت .


 او در دوران حضورش در تیم ملی 69 بار به میدان رفته است و علی رغم  اینکه او در دفاع چپ  حضور دارد توانسته است 10 گل را به ثمر برساند ضمن اینکه او اولین گلش را در رده ملی  در سال 2010 مقابل هائیتی به ثمر رساند.

 

1359065


 وی  در تمام تورنمنت هایی که در رده پایه حضور داشت در تیم منتخب جام انتخاب شده است و ازهمان ابتدا نشان داد  بازیکن بزرگی محسوب می شود  و یکی از ارکان اصلی قطر در جام ملت های آسیا به شمار می رود .


 بازی های خوب این فصل کریم عبد الحسن  در تیم السد هم در لیگ و هم در جام باشگاه های آسیا او را جزو  یکی از سه نامزد برتر بازیکن سال آسیا قرار داد و در نهایت به عنوان مرد سال آسیا برگزیده شد تا قطر بعد از جایزه خلفان ابراهیم  برای دومین بار به این مهم نائل بیاید. هر چند این انتخاب  باعث به وجود آمدن حرف و حدیث های بسیاری شد ما باید بپذیریم که فوتبال قطر در آینده حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها