کد خبر : 1572563 | 09 آذر 1397 ساعت 17:09 | 16.3K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخچه بازی های بوکا و ریورپلات در برنابئو

ریورپلاته و بوکاوجونیورز که قرار است فینال برگشت کوپا لیبرتادورس را در سانتیاگو برنابئو برگزار کنند سابقه بازی در ورزشگاه های رئال مادرید را داشته اند.

تاریخچه بازی های بوکا و ریورپلات در برنابئو

به گزارش "ورزش سه"، ریورپلاته و بوکاجونیورز فینال برگشت کوپا لیبرتادورس را در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهند کرد. این بازی که قرار بود شنبه هفته جاری در ورزشگاه مونومنتال ریور انجام شود به دلیل حمله هواداران این تیم به اتوبوس بوکا لغو شد و مادرید در نهم دسامبر میزبان سوپرکلاسیکو خواهد بود. 

 

 

1357204

 

 

دو تیم آرژانتینی پیش از این چند بار در ورزشگاه رئال مادرید با این تیم بازی کرده بودند. با این حال همه دیدارها در برنابئو برگزار نشده است. بوکا نخستین تیمی بود که در استادیوم سفیدپوشان به میدان رفت. این اتفاق در سال ۱۹۲۵ رخ داد و تیم آرژانتینی توانست با یک گل در "چامارتین" ورزشگاه قبلی رئال پیروز شود.

پس از آن بوکا دوباره در سال ۱۹۹۴ به مادرید سفر کرد تا در سانتیاگو برنابئو به مصاف تیم اسپانیایی برود. رئال توانست در جام ایبری در خانه اش سه بر یک پیروز شود اما دو بر یک در ورزشگاه بومبونرا شکست خورد. با این حال توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

از طرفی ریورپلاته تا سال ۱۹۵۱ صبر کرد و توانست برای نخستین بار در ورزشگاه مادرید بازی کند. تیم آرژانتینی پنج بار در استادیوم های سفیدپوشان به میدان رفت. نخستین بار در ورزشگاه چامارتین جدید بود. این رویارویی در یک بازی دوستانه رخ داد. ریور چهار بر سه این بازی را از رئال بردند. یک دهه بعد یعنی در سال ۱۹۶۱ ریور در تور اروپا برای اولین بار در سانتیاگو برنابئو به میدان رفت. این تیم دوباره مادرید را شکست داد و این بار سه بر دو پیروز شد. این اتفاق در حالی رخ داد که رئال مادرید قهرمان اروپا شده بود و در خانه شکست ناپذیر بود.

 

پس از آن ریور سه بار دیگر در برنابئو بازی کرد. این تیم در سال ۱۹۶۵ در بازی برای گرامیداشت پاکو خنتو به اسپانیا سفر کرد و سه بر یک شکست خورد. این نتیجه در سال های ۱۹۷۳ و ۲۰۰۳ هم تکرار شد.

دیدگاه‌ها