کد خبر : 1572697 | 10 آذر 1397 ساعت 11:08 | 34.8K بازدید | 0 دیدگاه

الهیار صیادمنش از نگاه عباس چمنیان

آمار؛ مهاجم استقلال توپ‌گیر تر از مدافعان!

الهیار صیاد منش یکی از خوب های استقلال در بازی با صنعت نفت بود. جایی که بعد از توپ گیری در موقعیت گل قرار گرفت و با یک ضربه چیپ زیبا گل سوم استقلال را به ثمر رساند.

آمار؛ مهاجم استقلال توپ‌گیر تر از مدافعان!

پیش از این هم بازی های خوب و گل های تماشایی از الهیار صیادمنش دیده بودیم. به خصوص در بازیهای جام ملت ها و جام جهانی نوجوانان به همراه تیم ملی نوجوانان که مربی اش عباس چمنیان بود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد شاگرد سابقش به "ورزش سه" می گوید: در سال 95 که ما در تیم ملی نوجوانان استارت زدیم 12 بازیکن بودند که 8 ماه کوچک تر از بقیه بازیکنان بودند که این ها به خاطر توانمندی به ترکیب ما اضافه شدند که یکی از آنها الهیار صیادمنش بود. در اولین بازی امان در جام ملت ها با نتیجه دو بر صفر از عربستان عقب افتادیم که من چند دقیقه مانده به پایان نیمه اول الهیار را راهی میدان کردم. او یک گل زد و یک پاس گل داد تا بیشترین نقش را در کامبک تیم داشته باشد و ما این بازی را 3-2 بردیم. الهیار در بازی با هند هم بازیکن موثری بود. او یک پنالتی گرفت و یک گل زد و در بازی با ویتنام هم شروع کننده پیروزی 5-0 ایران بود. او در این بازی دو گل زد. اینجا بود که به ما ثابت شد الهیار مهاجمی است که فوق العاده میل به گل زنی دارد و از همه مهمتر جنگنده است و او یکی از ارکان نایب قهرمانی ما در جام ملت ها و درخشش در جام جهانی در کنار دیگر بازیکنان بود.  

 

عباس چمنیان ادامه داد: الهیار در تمرین خوب و با انگیزه کار می کرد. در تمرینات تلاش ما بر این بود که به او اعتماد به نفس بدهیم و راه گلزنی را تمرین کنیم. البته الهیار از مسابقات آسیایی تا جام جهانی افت کرد شاید به این خاطر که تک مهاجم بود. اما با آمدن سعید کریمی که از یکی از تیم های محلی بهبهان به اردوی تیم ملی نوجوانان فرا خوانده شد الهیار زنگ خط را احساس کرد و به این نتیجه رسید که جایگاهش را در اردوی تیم ملی نوجوانان از دست داده است. بعد از این اتفاق الهیار دوباره خوب و با انگیزه تمرین کرد و اوج کار او در جام جهانی زیر 17 سال بود که سه گل برای تیم ملی نوجوانان به ثمر رساند. سبک بازی ما در جام جهانی دفاع فشرده در زمین خودی بود و الهیار به عنوان مهاجم راس وظیفه داشت که پرس و توپ گیری کند. او به خاطر قدرت بدنی ذاتی و هم چنین روحیه جنگندگی به خوبی تاکتیک مد نظر ما را در جام جهانی پیاده کرد و علاوه بر گل زنی در توپ گیری و ایجاد موقعیت برای هم تیمی هایش موفق بود. از نظر آماری بد نیست بدانید در بازی هایی که ما در جام جهانی انجام دادیم الهیار در توپ گیری موفق تر از مدافعان بود.

 

سرمربی تیم ملی نوجوانان در پایان گفت: در بازی هایی که از الهیار در استقلال دیدم او توانسته به خوبی انگیزه و روحیه جنگندگی خود را حفظ کند و پرسینگ را انجام دهد. نکته مهم در مورد این بازیکن میل به گلزنی و حضور در محوطه جریمه حریف است. الهیار اگر این روند را دنبال کند و اشباع نشود در آینده ای نزدیک به یکی از مهاجمان تراز اول فوتبال کشور تبدیل خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها