کد خبر : 1572734 | 10 آذر 1397 ساعت 12:56 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

از بازگشت قهرمان‌های سابق کشتی استقبال می‌کنیم

جزینی: بنا دوست دارد سوریان کنارش باشد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی از احتمال بازگشت طلایی های المپیک لندن به واسطه سرمربیگری محمد بنا خبر می دهد.

جزینی: بنا دوست دارد سوریان کنارش باشد

به گزارش "ورزش سه"، محمد بنا بعد از قبول سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی برای سومین بار در طول یک دهه اخیر، بار دیگر یاران همیشگی خود را روی کار آورده است. رسول جزینی و ایرج اسفندیاری فر، دستیاران محمد بنا در دوره های قبلی بوده اند که در دوره جدید هم با او همراه خواهند بود.


رسول جزینی که حتی یک دوره سابقه سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی را هم در کارنامه دارد، به تشریح برنامه های محمد بنا برای بازسازی و به اوج رساندن کشتی فرنگی می پردازد.


با مربی تیم ملی کشتی فرنگی همکلام شدیم تا برنامه های محمد بنا در دوره جدید سرمربیگری اش را بدانیم. در ادامه مشروح صحبت های رسول جزینی را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


ماه آینده انتخابی تیم ملی را برگزار می کنیم


طبق برنامه ریزی صورت گرفته در دی ماه انتخابی تیم ملی را با تمامی مدعیان برگزار می کنیم. همه کشتی گیرانی که در قهرمانی کشور سهمیه گرفتند و نفراتی که از قبل ملی پوش بودند، می توانند در انتخابی شرکت کنند. بعد از این مسابقات نفرات ملی پوش انتخاب می شوند تا در جام تختی و مسابقات دیگر شرکت کنند.


به قوانین خودشان هم احترام نمی‌گذاشتند


قبلا هم در دوره سرمربیگری محمد بنا انتخابی وجود داشت؛ اما برخی بی انصافی می کردند. در این چند سال هم که فدراسیون کشتی دائما شعار می داد، چه زمانی نفرات صرفا از روی انتخابی معرفی شدند؟ حتی می توانم بگویم انتخابی در دوران ما خیلی نظام مندتر از الان بود. ما بیشتر روی مسابقات برون مرزی زوم می کردیم و هر کسی در رقابت های بین المللی برنده می شد، می توانست ملی پوش شود. دلیل موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی نیز همین بود. متاسفانه در این چند سال در انتخابی ها حتی به قوانینی که خودشان هم وضع کرده بودند، احترام نمی گذاشتند.


ریز و درشت باید به انتخابی بیایند


تمامی کشتی گیرانی که می خواهند سال آینده ملی پوش شوند و به مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان بروند، باید در انتخابی ماه آینده شرکت کنند. در واقع ریز و درشت را ما می خواهیم در این رقابت ها ببینیم. البته قطعا محمد بنا معافیت هایی را با صلاحدید خودش برای برخی نفرات در نظر می گیرد تا در زمان مناسب از آنها استفاده کند.


از بازگشت سوریان، نوروزی و رضایی استقبال می کنیم


ما از آمدن نفراتی همچون حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی استقبال می کنیم. آنهایی مهره های ارزشمندی برای کشتی فرنگی ایران هستند. هم از نظر فنی و هم از نظر فکری می توانند به سایر نفرات هم کمک کنند. به هر حال راه برای این ۳ کشتی گیر باتجربه هم باز است و بقیه اش به خودشان بستگی دارد. اگر سوریان، نوروزی و رضایی قصد برگشت داشته باشند، ممانعتی برای آنها وجود ندارد.

 

1359279


بنا دوست دارد سوریان کنارش باشد


بنا راغب بود که از حمید سوریان به عنوان مربی و دستیار در کنار خودش استفاده کند. با این حال فکر می کنم زمان کافی و شرایط برای سوریان جور نبود تا وارد چنین حوزه ای شود. از نظر من اینکه سوریان کنار بنا مربیگری را شروع کند، یک اتفاق خوب برای اوست. از طرفی حضورش می تواند در تیم ملی تاثیرگذار باشد.


بنا اعتبار و آبرویش را وسط گذاشت


راستش را بخواهید خود من هم تصور نمی کردم که این بار محمد بنا راضی به بازگشت شود. با این حال او را خیلی خوب می شناسم و می دانم که عاشق کشتی است. هر چقدر هم از کشتی دور شود، بازهم این عشق او را به این سمت می کشد. بنا از هر چیزی که بتواند بگذرد، از کشتی نمی گذرد. او با این انگیزه بازگشته که جلوی هدر رفتن استعدادها را بگیرد و آبرو و اعتبارش را وسط گذاشته است.


نباید انتظار معجزه داشته باشیم


با وضعیتی که کشتی فرنگی ایران دارد و نتایجی که در مسابقات جهانی گرفته۷ نباید به دنبال معجزه باشیم. حضور بنا می تواند یک شوک خیلی خوب وارد کند و تاثیرگذار باشد. کسانی که در سطح متوسط هستند، می توانند پرشی با حضور بنا داشته باشند و به جایی که می خواهند برسند. من دلم به آینده این تیم روشن است و امیدوارم خاطرات خوب گذشته تکرار شود.

دیدگاه‌ها