کد خبر : 1572798 | 10 آذر 1397 ساعت 16:31 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

استراتژی عمل‌گرایانه در مقابل فوتبال مالکانه؛

قلعه‎‌نویی چگونه دومین شکست تیم یحیی را رقم زد؟

امیرقلعه نویی با اتخاذ تصمیم های صحیح در مورد شیوه بازی تیمش و همینطور تعویض های درستی که انجام داد، دومین شکست فصل پدیده را به آنها تحمیل کرد.

قلعه‎‌نویی چگونه دومین شکست تیم یحیی را رقم زد؟

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان مقابل پدیده به برتری رسید ولی اینکه چطور شاگردان امیرقلعه نویی توانستند به این مهم دست پیدا کنند، موضوعی است که می تواند برای علاقمندان به فوتبال جالب توجه باشد.


در واقع امیرقلعه نویی هم در انتخاب استراتژی باز،  تصمیم صحیحی اتخاذ کرد و هم در انتخاب تعویض هایش هوشمندانه عمل کرد؛ تصمیماتی که متریکا با توجه به داده های آماری به آنها پرداخته است.


 ۱) سپاهان در بازی با پدیده استراتژی هوشمندانه ای انتخاب کرد. باتوجه به سرعت انتقال بالای پدیده، جنگیدن با این تیم بر سر مالکیت توپ چندان منطقی نمی رسید. پس سپاهان توپ را به حریف داد (۴۱٪ مالکیت توپ و ۳۴۷ پاس) اما بدون توپ توانست جریان بازی را به شکل مطلوب خود تغییر دهد. تعداد ضربه به دروازه سپاهانی ها از پدیده بیشتر بود (۱۱ در برابر ۹) و مهم ترین فرصت های گلزنی هم نصیب شاگردان قلعه نویی شد.

 

1359026

 

۲) پلن بی یحیی گل محمدی در بازیهای قبلی ورود یونس شاکری به میدان و استفاده از ارسال های خطرناک محمد قاسمی نژاد و مدافع های کناری و قدرت سرزنی شاکری و دیگر بازیکنان بلندقامت پدیده بود. در بازی سپاهان هم بعد تعویض های دقیقه ۶۸، یحیی بازی را وارد فاز مذکور کرد و حمله های پدیده روی نفوذ از کانال های کناری متمرکز شد. اما سپاهانی ها برای این فاز از بازی هم آماده بودند. از ۲۲ سانتر پدیده فقط ۲ سانتر به مقصد رسید و مدافعهای فشرده سپاهان بقیه ارسال‌ها را دفع کردند.   دو مدافع میانی سپاهان روی هم ۱۷ دفع توپ موفق داشتند (یزدانی ۱۱ و پورقاز ۶) و پلن بی یحیی را بی اثر کردند.

 

۳) برای اولین بار در یک بازی حتی یک پاس کلیدی هم برای بازیکنان پدیده ثبت نشد و شاگردان گل محمدی در خلق فرصت گلزنی به وسیله پاس های خلاقانه ناکام بودند. معدود موقعیت های پدیده در بازی امروز حاصل استفاده از توپهای برگشتی بود. یک عملکرد دفاعی تیمی عالی از سپاهان.

 

۴) بین بازیکنان اصلی سپاهان ساسان انصاری (۶.۱۴)، محمد کریمی (۶.۲۶) و ولادمیر کومان (۶.۴۳) پائین ترین نمره را از متریکا گرفتند. امیر قلعه نویی هر سه بازیکن را تعویض کرد! نمره های متریکا حاصل پردازش آماری ریزعملکرد بازیکنان است و  قلعه نویی در جریان بازی تصمیم هایی گرفت که کاملا بر این پردازش آماری منطبق بود.

 

۵) یحیی با بازی هجومی و مالکانه تیمش (۶۲۱ پاس با دقت ۸۲٪ و ۱۹ حمله) احترام و تحسین ناظران را کسب کرد و قلعه نویی با استراتژی عملگرایانه، مهم ترین ۳ امتیاز نیم فصل را.

دیدگاه‌ها