کد خبر : 1572991 | 11 آذر 1397 ساعت 12:34 | 80.1K بازدید | 0 دیدگاه

سوباسای تراکتور با ظاهر کایکویی!

مسعود شجاعی؛ کشویی می‌زنم پس هستم

مسعود شجاعی چهره ویژه دیدار تراکتورسازی و پارس جنوبی بود؛ کاپیتان باتجربه تیم ملی علاوه بر نمایش فنی خوب در نقش یک رهبر در میانه زمین همه کار انجام داد.

مسعود شجاعی؛ کشویی می‌زنم پس هستم

به گزارش "ورزش‌سه"، مسعود شجاعی اگر در آستانه 35 سالگی قرار داشته باشد؛ یک چهره جذاب در فوتبال ایران به شمار می رود؛ کاپیتان تیم ملی در طول دوران بلند مدت فوتبالش اگرچه همواره منتقدانی به خود دیده، اما رکوردهایی را به ثبت رسانده که بعید است در آینده هم کسی به آن برسد. رکوردهایی که مهم ترینش حضور در 3 جام جهانی است و حالا در بازگشت به فوتبال ایران بعد از سالها بازی در اروپا نیز در نقش یک ستاره برای تراکتورسازی می درخشد.


شجاعی از روزی که پیراهن تراکتور را پوشید و بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دست بست، بازی های خوبی انجام داده و نه تنها از نظر فنی مهره ای تاثیرگذار به شمار رفته که در داخل زمین وظیفه رهبری نفرات جوان تر را به درستی انجام داده است. او در روزی که تیمش مقابل پارس جنوبی جم بازی چندان خوبی انجام نداد و با یک گل نه چندان زیبا برنده از زمین خارج شد، یک کاپیتان واقعی بود و بار دیگر نشان داد چرا کی روش در نقش رهبر همچنان به او برای تیم ملی اعتقاد دارد.

 


اپیزود اول؛ یاد خاطرات گذشته


ورود ستاره های تراکتورسازی مثل احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و اشکان دژاگه به ورزشگاه تختی جم فضای سنگینی را به وجود آورده بود، اما کاپیتان سرخ های تبریز با برخوردهای گرم خود قبل از شروع مسابقه این جو سنگین را شکست. شجاعی در جم با رفقا وهمبازیان سابق خود در طول سالیان گذشته خوش و بش های گرمی داشت. از حسین معمار مربی پارس جنوبی که در سایپا با او همبازی بود تا نفراتی مثل محمد نوری و محسن بنگر و رحمان احمدی که تیم ملی بارها کنارشان به میدان رفته بود. شجاعی درست در زمان گرم کردن تراکتورسازی که دقایق حساسی برای هر تیمی تلقی می شود، به درخواست های متوالی برای عکس گرفتن هم نه نگفت و به عنوان یک بزرگتر تیم میهمان نقش خود را به درستی اجرا کرد. قرار گرفتن شجاعی و نوری به عنوان دو کاپیتان تراکتور و پارس جنوبی در یک قاب که از مراسم شروع بازی به جا ماند هم تصویر جالبی را به جا گذاشت.

 

1359622

 


اپیزود دوم؛ دو موقعیت از دست رفته


در همان دقایق ابتدایی مسابقه بود که تراکتورسازی روی ضدحملات صاحب دو موقعیت خوب گلزنی شد؛ هردو بار توپ آخر به شجاعی رسید و او شوت نهایی را زد اما در باز کردن دروازه ناکام ماند. در صحنه اول پشت محوطه جریمه مسعود صاحب توپ شد و تصمیم به شوتزنی از همان جا گرفت که انصافا ضربه دقیقی هم زد اما رحمان احمدی با هوشیاری خود مانع از باز شدن دروازه پارس شد و توپ را به کرنر فرستاد. چند دقیقه بعد روی دقت محمدرضا آزادی مهاجم تراکتورسازی شجاعی در موقعیت تک به تک به احمدی قرار گرفت و تصمیمش این بود که سرضرب اقدام به شوتزنی کند اما اینبار هم احمدی باتجربه بالایش توپ را راهی کرنر کرد تا کاپیتان تراکتورسازی از دو فرصتی که نصیبش شده ره به جایی نبرد.

 

1359617

 


اپیزود سوم؛ بازی سرشکستنک داره!


تا قبل از شروع نیمه دوم دیدار تراکتور و پارس جنوبی، کسی متوجه زخمی شدن سر مسعود شجاعی نشده بود؛ اما وقتی او با سری بانداژ شده وارد زمین شد همه متوجه شدند انگار اتفاقی افتاده است. در آخرین ثانیه های نیمه اول مسابقه برخورد آرنج یکی از بازیکنان پارس با سر شجاعی باعث مصدومیت او شد و در بین دونیمه کادر پزشکی تراکتور سر مسعود را موقتا مداوا کرد تا او بتواند به بازی ادامه دهد. شجاعی در نیمه دوم با اینکه سرش کاملا بانداژ شده بود هم در ترکیب تراکتور کم نگذاشت و روز خوبی را سپری کرد.

 

1359620

 


اپیزود چهارم؛ در نقش سوباسا!


خارج از حاشیه های پیرامون شجاعی در بازی با پارس جنوبی، کاپیتان تراکتور از نظر فنی نیز عملکرد خوبی داشت. او به عنوان یک رهبر در ترکیب تراکتورسازی در میانه میدان به درستی دستورات تاکتیکی را اجرا کرد. کاپیتان تراکتور که همیشه یکی از بازیکنان تکنیکی فوتبال ایران بوده هر بار اراده کرد با دریبل هایش کمک حال تراکتور بود و اگر شانس با او یار بود و مدافعان پارس جنوبی هوشیار نبودند، شاید فرصت های گل خطرناکی نیز برای سرخپوشان ایجاد می شد. دریبل های کشویی معروف شجاعی در این بازی نیز چند باری به اجرا در آمد؛ او در مرکز زمین به خوبی بازی را کنترل کرد و حتی در دقایق پایانی که پارس جنوبی برای جبران گل خورده تلاش زیادی کرد نیز توانست با میدان داری تیمش را در موقعیت برنده نگه دارد. اتفاقی که کمتر بازیکنی توانایی انجام آن را دارد.

 

1359621

 


اپیزود پنجم؛ تیمت رو بردار و بیا

 

با به صدا در آمدن سوت پایان بازی، اندک هواداران تراکتورسازی حاضر در ورزشگاه جم از شجاعی خواستند تا بازیکنان را جمع کند و به سمت آنها برود. آخرین سکانس از حضور شجاعی در جم در تشویق ایسلندی اعضای تیم همراه با هوادارانی بود که یک پیروزی دیگر را جشن گرفتند. حالا کاپیتان مسعود امیدوار است با ادامه این مسیر پر پیچ و خم تراکتور را در حد یک مدعی قهرمانی جلو ببرد و همان ستاره ای باشد که همه از او انتظار دارند.

 

1359619

 

 

عکس ها: مصطفی منطقی

 

دیدگاه‌ها