کد خبر : 1573197 | 12 آذر 1397 ساعت 10:35 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

فوتبال تعلیق شود مقصران را معرفی می کنیم

آخرین تلاش‌های ورزش ایران برای فرار از تعلیق فوتبال

صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک از اجرای قطعی قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال خبر داد اما گفت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال ماندنی است.

آخرین تلاش‌های ورزش ایران برای فرار از تعلیق فوتبال

 

به گزارش "ورزش سه"، او در مصاحبه جامعی که دراین باره با خبرنگار فارس داشت در مورد آخرین وضعیت بازنشسته های فدراسیون فوتبال گفت :« برای فوتبال استراتژی که انتخاب کرده‌ایم عبارتست از: اجرای بی کم و کاست قانون منع به کارگیری بازنشستگان در فوتبال با کمترین هزینه. بنابراین به نقشه راه نیاز داشتیم، با سلطانی‌فر وزیر ورزش و فدراسیون فوتبال سه جانبه صحبت کردیم و نقشه راهی تعیین شد. به این صورت که تاج به دلیل دارا بودن ایثارگری می‌تواند مشمول ماده ۶۰ قانون جامعه ایثارگران شود. در نتیجه ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت شاکله فدراسیون را که رئیس فدراسیون است حفظ کنیم، مجمع طبق اساسنامه تشکیل شود، اعضای هیات رئیسه فدراسیون باید در مجمع تعین تکلیف و افراد جدید انتخاب شوند. این نقشه راهی است که ما تعریف کرده‌ایم. فکر می‌کنم این به نفع ورزش و فوتبال کشور است. روش دیگر این است که ما بدون داشتن یک استراتژی تصمیمات عجولانه بگیریم که این تصمیمات نهاد بین‌المللی را به تحریم وادار کند که این شایسته فوتبال ما نیست و در واقع در حق فوتبال ایران ظلم است. ما باید از هر تلاشی از سوی نهاد بین‌المللی که منجر به تعلیق فوتبال و ورزش ایران می‌شود جلوگیری کنیم. دبیرکل فیفا نامه‌ای را نوشته بود که پاسخ محکم و مستدلی دادیم. در این نامه استدلال کردیم مصوبه مجلس ناشی از پاسخ به یک جنبش اجتماعی برای مطالبه جوانان است برای دسترسی به پست‌های مدیریتی. پارلمان این مسئله را تصویب کرده و دولت هیچ گونه دخالتی نداشته است. این قانون هیچ استنثایی را قائل نیست، ازجمله ورزش. در ورزش ۱۴ نفر و در کل کشور ۸۰۰ نفر مشمول این قانون خواهند بود که بیش از ۱۲۰ نفر از مدیران ارشد کشور هستند. این نامه را خطاب به شیخ سلمان و فیفا هم نوشتیم.»

 

صالحی امیری در خصوص واکنش فیفا هم گفت:« بحث فیفا و AFC یک جمله است: از طریق مجمع اقدام و تغییرات انجام شود. استراتژی ما این است در چارچوب اساسنامه، قانون ملی و حفظ منافع فوتبال کارها دنبال شود. اگر بخواهیم تصمیمات عجولانه بگیریم،‌ هزینه‌های سنگینی به فوتبال ایران تحمیل می‌شود. شما در روزهای آینده تغییرات را در فوتبال خواهید دید. زمان مجمع در اولین فرصت اعلام خواهد شد و طبق اساسنامه ۲۱ روز بعد مجمع انجام می‌شود. در این مجمع فرآیند اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان محقق خواهد شد. جهت‌گیری ما این است در آینده نزدیک این قانون بدون تحمیل هزینه به فوتبال کشور در فدراسیون فوتبال عملیاتی شود. ما در چارچوب اساسنامه تصمیم می‌گیریم و بیشتر ناظر خواهیم بود.»

 

رئیس کمیته ملی المپیک هم چنین در خصوص حاشیه هایی که در خصوص اجرای این طرح پیش آمده است از جمله اظهارات قاضی زاده و هم چنین اعضای هیات ر ئیسه فدراسیون فوتبال که گفته اند دسته جمعی استعفاء خواهند داد، گفت: « در خصوص قاضی‌زاده باید بگویم او حسن نیت دارد و به دنبال اجرای قانون در همه نهادها و ارگان‌هاست. به همین دلیل من برای او احترام زیادی قائل هستم. نکته دوم اینکه ما با نهادهای نظارتی دائم در ارتباط و با آنها هماهنگ هستیم. نقشه راهی که تعیین شده اگر متغیر مداخله در آن صورت نگیرد، مسیر طبیعی خودش را طی می‌کند و شما خواهید دید هم قانون اجرا می‌شود و هم فوتبال مسیر خودش را دنبال می‌کند. افراد باید فدای فوتبال شوند و فوتبال نباید فدای کسی شود. این استراتژی ماست. همه باید بپذیرند در مسیر بقا و تداوم فوتبال خودشان کنار بروند. ما نمی‌توانیم به ۴۰ میلیون هوادار فوتبال در کشور پاسخ قانع‌کننده بدهیم که چرا تعلیق شده‌ایم اما می‌توانیم به چند نفر پاسخ قانع‌کننده بدهیم که شما اگر نباشید و قانون اجرا شود، فوتبال تعلیق نمی‌شود. باید از هر گونه رفتار احساساتی و فضاسازی رسانه‌ای پرهیز کرد. اجازه دهید این مسیری که طراحی کرده‌ایم، با تدبیر وزارت ورزش و نهادهای بین‌المللی دنبال شود. مجلس هم دلسوزانه اجرای قانون را دنبال می‌کند.»

 

پایان بخش صحبت های صالحی امیری در مورد بازنشسته های فدراسیون فوتبال این چنین بود:«ما استراتژی تعریف کرده‌ایم و طبق آن جلو می‌رویم. یا عزیزان از این نقشه راه تبعیت می‌کنند یا نمی‌کنند. اگر قبول کردند یعنی فوتبال می‌ماند و اشخاص جابجا می‌شوند، در غیر این صورت فوتبال برای بقای اشخاص آسیب می‌بیند. ما به ملت رسما خواهیم گفت چه کسانی مقصر اتفاقات امروز هستند؛ اگر آنها از این مسیر تبعیت نکنند و فوتبال را فدای خود کنند، ما به ملت خواهیم گفت چه کسانی مقصر وضع امروز هستند و ما چه مسیری را طی کرده‌ایم. من به تحقق مسیری که طی کرده‌ایم خوش‌بین هستم. اجازه دهید این مسیر پیش رود، اگر خلاف این مسیر حرکت کردند و فوتبال فدای اشخاص شد، ما شفاف در رسانه‌ به افکار عمومی مقصران را معرفی خواهیم کرد.»

 

دیدگاه‌ها