کد خبر : 1573214 | 12 آذر 1397 ساعت 10:13 | 22.4K بازدید | 0 دیدگاه

قلب های شمال لندن تقدیم به تو

پی‌یر تیری امریک آنری اومبایانگ!

پی‌یر امریک اوبامیانگ، مهاجم آرسنال، سرانجام در این تیم به روزهای اوجش رسید و حالا بسیاری او را با تیری آنری مقایسه می کنند.

پی‌یر تیری امریک آنری اومبایانگ!

به گزارش "ورزش سه"، اوبامیانگ فصل گذشته در نقل و انتقالات زمستانی توسط آرسنال خریداری شد و در مدت کوتاه حضورش در این تیم که با 13 بازی در لیگ برتر همراه بود، توانست 10 گل برای تیمش به ثمر رسانده و نوید یک گلزن قهار را برای فصل بعدش بدهد. اوضاع بر همین اساس نیز پیش رفت و اوبامیانگ در فصل دوم حضورش در لیگ برتر، شروعی استثنایی داشت و این روند خوب را تا به اینجا حفظ کرده است.

 

ستاره اهل گابن، تا به اینجا در 14 بازی برای آرسنال به میدان رفته که دو بازی از آن‌ها به عنوان یار جانشین بوده است. تا به اینجا، اوبا توانسته 10 گل برای آرسنال به ثمر برساند و به صدر جدول گلزنان لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم برسد .

 

 

1360100

 

این طرح دیدنی بلیچر ریپورت نشان می دهد اگر لندن حالا قرمز است، کارگردان این پیروزی بزرگ ستاره گابنی آرسنال بوده و او با درخشش فوق العاده خود زمینه ساز برتری برابر رقیب همشهری را فراهم کرده است. ادامه این روند بسیار خوب ممکن است باعث شود اوبامیانگ نیز به صف ستاره های بزرگ تاریخ آرسنال اضافه شود.

 

تا پیش از دیدار روز گذشته، او در کنار آگوئرو بهترین گلزنان لیگ بودند ولی حالا با دو گلی که او مقابل تاتنهام، رقیب دیرینه آرسنال به ثمر رساند، توانست به صدر جدول گلزنان لیگ برتر برسد، عنوانی که شاید خیلی وقت بود آرسنالی ها از آن فاصله گرفته بودند و خبری از یک گلزن تمام عیار در تیمشان نبود ولی اوبامیانگ که شماره 14 را به تن می‌کند، بسیاری را به یاد شماره 14 قدیم آرسنال یعنی تیری آنری انداخته و مقایسه های بسیاری بین این دو انجام می‌شود.

 

در مجموع اوبامیانگ در لیگ برتر 27 بازی انجام داده و 20 گل و 6 پاس گل برایش به ثبت رسیده است که آمار تقریبی هر بازی یک گل یا پاس گل را به نام خود زده است. او همچنین در ماه اکتبر امسال توانست عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر را از آن خود کند و هواداران آرسنال امیدوارند با ادامه این روند، در این فصل به جمع مدعیان بپیوندند.

 

 

1360105

 

اونای امری در همین مدت کوتاه هواداران آرسنال را امیدوار به تکرار روزهای درخشان ابتدای هزاره جدید کرده است. روزهایی که آرسنال با هدایت آرسن ونگر و ستاره هایی چون تیری آنری، دنیس برگکمپ و پاتریک ویرا در لیگ برتر آقایی می کرد و شاید اونای امری، پروفسور جدید لندن لقب گیرد.

 

اما اوبامیانگ روز گذشته یک رکورد دیگر را نیز جا به جا کرد. ستاره توپ‌چی‌ها توانست اولین بازیکن پس از اکتبر 2007 نام بگیرد که با 10 ضربه آخرش موفق به گلزنی شده است. بنی مک کارتی، مهاجم سابق بلک برن در سال 2007 توانسته بود با 10 ضربه اش 10 گل به ثمر برساند.

 

آرسنال با پیروزی خوبی که روز گذشته به دست آورد، 30 امتیازی شد و به رده چهارم صعود کرد و هم امتیاز با تاتنهام به رقابت در لیگ ادامه خواهد داد.

 

دیدگاه‌ها