کد خبر : 1573870 | 14 آذر 1397 ساعت 17:58 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

سه شیرها و نراتزوری با استراتژی های متفاوت؛

انگلیس مهاجرپذیرترین و ایتالیا بومی‌ترین لیگ‌ دنیا

فوتبال ایتالیا علاوه بر صادر کردن مربیان برای تیم های مختلف دنیا، در لیگ داخلی هم تنها یک مربی غیر بومی دارد.

به گزارش "ورزش سه"، اگر بدانید در تمامی ادوار برگزار شده جام جهانی تاکنون هیچ مربی غیربومی موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان نشده است، متوجه می شوید چرا به کار گیری مربیان بومی در لیگ های داخلی کشورها اهمیت دارد  و در آخرین دوره هم دشان به عنوان سرمربی موفق به کسب عنوان قهرمانی با تیم ملی کشورش شد.


البته طی سال های اخیر لیگ جزیره سعی کرده با استخدام مربیان سرشناس دنیا نظیر مورینیو، گوآردیولا، مانچینی، کلوب و سایرین، تا حدودی عقب افتادگی خود را جبران کند ولی آنها در جام جهانی 2018 در نهایت پس از سال ها با یک مربی بومی به نیمه نهایی رسیدند.


در فصل جاری فوتبال اروپا، کالچیو که صادر کننده مربی به نقاط مختلف دنیا به شمار می رود، بهترین شرایط را از نظر در اختیار داشتن مربیان بومی در اختیار دارد و فقط یک مربی غیر بومی در میان 20 مربی شاغل در سری آ وجود دارد.


در لیگ جزیره این شرایط اما کاملا متفاوت است و آنها تنها 4 مربی بومی را روی نیمکت تیم های خود در لیگ برتر می بینند، که ادی هو استعداد نوظهور آنها به شمار می رود و هاجسون چهره ای با تجربه که همچنان به کارش ادامه می دهد. البته که استراتژی  سه شیرها که خود را مخترع فوتبال می دانند، طی سال های اخیر جواب داده و آنها توانسته اند با استخدام مربیان بزرگ دنیا، در سطح بین المللی با گرت ساوت گیت عملکرد خوبی داشته باشند و اکنون هم در نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا هستند.


در اسپانیا، آلمان و فرانسه سه لیگ معتبر دیگر فوتبال اروپا، شرایط بیشتر مشابه ایتالیا است  و تنها 4 مربی غیر بومی در هر یک از لیگ های مذکور دیده می شود و جالب اینکه در اسپانیا از 4 مربی غیر بومی، سه تای آنها آرژانتینی هستند.


در زیر می توانید به تفکیک این آمار را ملاحظه کنید.

 

1360792

 

دیدگاه‌ها