کد خبر : 1574456 | 17 آذر 1397 ساعت 11:32 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

14 رئیس از قانون بازنشسته ها معاف شدند

با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در فدراسیون های ورزشی به خصوص فدراسیون فوتبال تاکید دارد هیات فوتبال استان ها از اجرای این قانون مستثنی شده اند!

14 رئیس از قانون بازنشسته ها معاف شدند

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اخباری که پیش تر اعلام شده بود 14 رئیس هیات فوتبال استان ها بازنشسته هستند اما مشکلی برای ادامه حضور در هیات فوتبال استان مربوطه ندارند و می توانند به کار خود ادامه دهند.

 

رئیس هیات فوتبال استان مازندران با این توضیح که همه باید در برابر قانون خاضع و خاشع باشند، ادامه داد: قانونگذار در مورد اجرای این قانون در ورزش کشور باید با مطالعه عمل کند و کمی هم صبر داشته باشد. اگر امروز تصمیم بگیریم همه مدیران بازنشسته ورزش از بدنه ورزش جدا شوند بدون تعارف ورزش شخم خواهد خورد. من اصلا نمی خواهم بگویم این قانون، قانون بدی است اما در اجرای آن باید شیبی را قائل شوند. باید به این نکته مهم توجه کنیم که هیچ یک از مدیران ورزشی منتصب نشده اند بلکه انتخاب شده اند و هر تغییری باید در چارچوب قوانین ورزشی و در مجمع عمومی باشد. از سویی بد نیست مطالعه ای صورت گیرد و در زمان اجرای قانون نیرو سازی کنیم. خالی کردن یکباره ورزش از مدیران ورزشی باتجربه می تواند تبعات بدی برای ورزش کشورمان به همراه داشته باشد.

 

غلامرضا بهروان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال از اجرای این قانون باید مستتنی شود یا خیر، گفت: بر اساس ماده یک اساسنامه فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی محسوب می شود. اگر چه فیفا به همه فدراسیون های عضو توصیه کرده می توانند قوانین داخلی را هم در تدوین اساسنامه لحاظ کنند اما فوتبال با قانون خاص خود اداره می شود و بحث اجرای قانون بازنشسته ها باید در آرامش و در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به شور گذاشته شود و با توجه به نظر قانونگذار اجراء شود. به واقع نظر من این است که در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در مورد این قانون بحث کنند و راهکاری برای اجرای این قانون پیاده کنند.

 

دیدگاه‌ها