کد خبر : 1574493 | 17 آذر 1397 ساعت 12:58 | 7.3K بازدید | 0 دیدگاه

تغییر تاکتیک مهاجری جواب داد

ماشین سازی نیمه اول را با باخت به رختکن رفت اما در نیمه دوم گل مساوی را به پدیده زد و تا انتها مقاومت کرد تا از این بازی حساس یک امتیاز بگیرد و شادمان به تبریز باز گردد.

تغییر تاکتیک مهاجری جواب داد

به گزارش "ورزش سه"، رضا مهاجری در نیمه اول تیمش را با سیستم 1-3-2-4 ارنج کرد و البته این شیوه از بازی در برابر تیم خوب پدیده و در حضور 30 هزار تماشاگر مشهدی طبیعی بود. پدیده با وجود ساختار دفاعی تیم میهمان در نیمه اول به دو گل رسید و این پیام را به تیم میزبان داد که قادر به عبور از هر خط دفاعی است.

 

اما در نیمه دوم رضا مهاجری تصمیم شجاعانه ای گرفت. او سیستم تیمش را از 1-3-2-4 به 2-4-4 تغییر داد و در کنار رضا خالقی فر از یک مهاجم دیگر بهره برد تا توان تیمش در حمله تقویت شود. این تدبیر طبیعی بود به این خاطر که ماشین سازی از این بازی امتیاز می خواست و باید تیمش را در فاز تهاجمی قوی تر می کرد. از سویی از قدیم گفته اند بهترین دفاع در فوتبال حمله است. ماشین سازی به میزانی که در نیمه دوم در حمله حاضر می شد از حملات پدیده می کاست چرا که در زمان حمله ماشین سازی پدیده باید دفاع می کرد.

 

البته باید به این نکته اشاره کرد ماشین سازی بعد از گل دوم کمی دوباره به لاک دفاعی فرو رفت که این شاید خواسته رضا مهاجری نبود و شاگردان او به طور طبیعی عقب کشیدند تا به همان یک امتیازبسنده کنند. تغییر تاکتیک از 1-3-2-4 به 2-4-4 یک حسن دیگر هم داشت. خط دفاعی تیم ماشین سازی کمی جلو کشید و به کمک خط هافبک سعی می کرد در همان آغاز حملات توپ را از امین قاسمی نژاد بگیرد که مهار این بازیکن در نیمه دوم به خوبی انجام شد. به واقع تغییر تاکتیک رضا مهاجری در نیمه دوم موجب برابری ماشین سازی در برابر پدیده شد البته به جز دقایق پایانی که حملات پر دامنه پدیده برای تغییر نتیجه بازی طبیعی بود.

 

دیدگاه‌ها