کد خبر : 1574745 | 18 آذر 1397 ساعت 12:20 | 71.6K بازدید | 0 دیدگاه

جاه طلبی های دنیزلی این بار با کاسیم پاشا در سوپرلیگ

مصطفی پاشا مدعی جدید قهرمانی ترکیه

کمتر کسی تصور می کرد حضور مرد پرافتخار و پابه سن گذاشته ترکیه روی نیمکت کاسیم پاشا تا این حد تاثیر مثبت بگذارد.

مصطفی پاشا مدعی جدید قهرمانی ترکیه

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های سوپرلیگ ترکیه این روزها تیمی را در جمع کاندیداهای قهرمانی می بیند که کمتر کسی فکر می کرد با حضور تیم های سرشناس و متمول استانبول فرصتی به آنها داده شود تا طعم مدعی بودن را بچشند. کاسیم پاشا تا هفته ششم سوپرلیگ ترکیه اوضاع و احوال نامساعدی داشت تا جایی که شکست سنگین 4-2 در سنول گونش استادیوم مقابل ترابزون و ستاره های ایرانی اش زمینه برای ایجاد تغییرات روی نیمکت را فراهم کرد.


اما این بار مردی سکان هدایت کاسیم پاشا را برعهده گرفت که برای فوتبالدوستان ایرانی چهره ای نام آشنا و برای خود ترکیه ای ها چهره ای پرافتخار بود. مصطفی دنیزلی در 70 سالگی بار دیگر جاه طلبی هایش را با نشستن روی نیمکت رهبری تیم بحران زده کاسیم پاشا نشان داد تا با ورودش انقلابی بزرگ در این تیم کوچک و بدون افتخار رقم بزند.

 

1361883


مصطفی دنیزلی تنها مربی تاریخ ترکیه است که قهرمانی در سوپرلیگ را همراه 3 تیم مطرح این کشور به‌دست آورده است. ابتدا فصل 1988-1987 با گالاتاسرای، فصل 2001-2000 همراه با فنرباغچه و فصل 2009-2008 نیز با بشیکتاش. مصطفی پاشا که چهار سال روی نیمکت تیم ملی ترکیه نشست و نتایج درخشانی هم کسب کرد، حالا در باشگاه کاسیم‌پاشا مدعی قهرمانی در سوپرلیگ است.


دنیزلی در چند سال اخیر و بعد از حضور روی نیمکت خزر لنکران آذربایجان، در بازگشت به ترکیه مربیگری ریزه‌اسپور و سپس گالاتاسرای و اسکیشهیر را بر عهده گرفت اما از اکتبر 2018 مسئول فنی کاسیم‌پاشا شد تا نتایج فوق‌العاده‌ای همراه با این تیم نه چندان مشهور کسب و تا جایگاه دوم جدول صعود کند و در فاصله چهار امتیازی باشاک شهیر بایستد یعنی بالاتر از سه تیم مطرح استانبول که هر کدام از آنها را به قهرمانی های متعددی رسانده بود.  

 

1361884


شکست 4 -2 کاسیم ‌پاشا مقابل ترابزون‌اسپور، مدیران این باشگاه را وادار کرد تا اخراج کمال اوزدس سرمربی ناکام را در دستور کار قرارداده و مصطفی دنیزلی را به عنوان جانشین او انتخاب کنند. از وقتی دنیزلی روی نیمکت کاسیم‌پاشا نشست، نتایج این تیم با انقلابی بزرگ روبرو شد . برد 3 -1 مقابل قوزتپه، پیروزی 5-0 برابر آخیساراسپور، تساوی یک - یک مقابل ارزروم‌اسپور، برد 3- 0 مقابل مالاتیااسپور و تساوی 2 -2 برابر فنرباغچه در هفته چهاردهم از جمله نتایجی است که کاسیم پاشا همراه با دنیزلی کسب کرد. دو پیروزی در جام حذفی مقابل پترول‌اسپور و بلدیه‌اسپور را هم مزید برعلت شد تا دنیزلی سال ها بعد از کارشناسی در شبکه NTV دوباره مدعی قهرمانی در ترکیه لقب بگیرد و همه نگاه ها را به خود معطوف کند.


در سوپرلیگ ترکیه مربیان پرافتخاری نظیر سنول گونش، فاتح تریم و اروین کومان حضور دارند اما فعلا مصطفی دنیزلی بالاتر از همه آنها ایستاده و نتایجی بهتر کسب کرده است. مردی که سال ها در فوتبال ایران فعالیت کرد و این اواخر گزینه یکی دو باشگاه سرشناس نیز شد اما در نهایت به خاطر برخی مسائل خانوادگی قید بازگشت دوباره را زد تا سر از باشگاهی کوچک به نام کاسیم پاشا در آورده و دوباره برای کسب افتخاری جدید خیز بردارد.

 

1361885

 

1361886

دیدگاه‌ها