کد خبر : 1575048 | 19 آذر 1397 ساعت 13:41 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

کیهانی می‌گفت چرا احسان از من تشکر نکرد؟!

افشای پشت پرده اختلافات حدادی با فدراسیون

حسین توکلی به عنوان مربی احسان حدادی از اتفاقات پشت پرده و دلیل اختلاف او با فدراسیون دوومیدانی پرده برداشت.

افشای پشت پرده اختلافات حدادی با فدراسیون

به گزارش "ورزش سه"، احسان حدادی که چندی پیش با کسب چهارمین طلای خود در بازی های آسیایی یک رکورد تاریخی را رقم زد، بعد از بازگشت از این رقابت ها بار دیگر به اختلافات عمیقی با فدراسیون برخورد کرد.


ماجرا از جایی شروع شد که مسئولان فدراسیون به استقبال احسان حدادی در بازگشت از بازی های آسیایی نرفتند. مصاحبه این قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا با رویکرد انتقادی از فدراسیون، باعث افزایش اختلافات و احضار او به فدراسیون شد.


در حالی که مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و سپس المپیک ۲۰۲۰ توکیو در پیش است، رابطه احسان حدادی و فدراسیون دوومیدانی تیره و تار شده است. گفته می شد قرار است صالحی امیری برای حل این اختلافات پادرمیانی کند؛ اما در جلسه اخیر کیهانی با صالحی امیری، خبری از حدادی نبود تا همچنان بلاتکلیفی وجود داشته باشد.


وقتی با احسان حدادی تماس گرفتیم تا از برنامه هایش برای آینده مطلع شویم، او اعلام کرد فعلا قصد مصاحبه ندارد و بهتر است با حسین توکلی صحبت کنیم. این قهرمان وزنه برداری که بیش از یک سال است در کنار احسان حدادی به عنوان مربی و مشاور حضور دارد، درباره اتفاقات اخیر صحبت های مفصلی را بیان کرد.

 

در ادامه مشروح صحبت های حسین توکلی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


حدادی می‌خواهد خصوصی صالحی‌امیری را ملاقات کند


قرار نبود احسان حدادی به جلسه با صالحی امیری و مسئولان فدراسیون برود. او قصدش این است که به صورت خصوصی با رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش ملاقات کند. احسان می خواهد در فضای دیگر دغدغه ها و چالش های خود را توضیح دهد. در این مدت روسا سرشان شلوغ بود و این باعث شد تا جلسه به تعویق بیفتد. حدادی مخالف برگزاری جلسه مشترک بود و نمی خواست در حضور مسئولان فدراسیون با صالحی امیری ملاقات کند.

 

حفظ قهرمان های بزرگ را بلد نیستیم


متاسفانه هنوز در ایران بلد نیستیم در خیلی از فدراسیون ها قهرمان بزرگ را به چه شکلی حفظ کنیم. اینکه یک رییس فدراسیون با چه سازوکاری می تواند یک ستاره در ورزش را مدیریت کند، تخصص می خواهد. همین باعث می شود تا عمدتا قهرمان های بزرگ با فدراسیون ها به تفاهم نرسند. خیلی از راحت تر از این ها می شود توافق کرد و در مسیر درست گام برداشت.


رییس فدراسیون می‌گفت چرا احسان از من تشکر نکرد!


رییس فدراسیون برخی مسائل را باز می کند که بیشتر باعث تفرقه می شود. مثلا می گوید چرا حدادی از من تشکر نکرد! این حرف ها روابط را سرد و تاریک می کند. در ضمن مربی آمریکایی حدادی که باعث پیشرفت او شد را رد کردند. این مربی هم با چینی ها قرارداد بست. از سوی دیگر ماساژور روس حدادی که ۱۰، ۱۵ سال است مثل یک برادر کنار اوست را نخواستند و گفتند نمی توانیم حقوق او را پرداخت کنیم. هیچ کس به اندازه این ماساژور عضلات و شخصیت حدادی را نمی شناسد. واقعا اینجا جای صرفه جویی کردن است؟


می گویند توکلی به حدادی خط می دهد!


درباره من هم مسئولان فدراسیون می گویند به هیچ وجه نباید باشد! نمی دانم چطور نظرشان به یک باره برگشت. شاید فکر می کنند من به احسان حدادی خط می دهم. اگر این طرز فکر وجود داشته باشد که یک نوع توهین به شعور احسان حدادی است. او یک ورزشکار بزرگ و دنیا دیده است. من در این یک سال و نیم که با احسان بودم، فقط به او مشورت دادم و سعی کردم از نظر فنی کمکش کنم. البته احسان هم جوابشان را محکم داد و گفت توکلی خط قرمز من است. خودش دائما می گوید فردی که بیشترین کمک را به من کرده، حسین توکلی بوده است.


۴۰، ۵۰ میلیون برای طلای المپیک کم نیست؟


واقعا نمی دانم دلیل این رفتارها چیست. یک نفر که کمک می کند را هم می خواهید بزنید. اگر احسان بخواهد در المپیک نتیجه بگیرد، باید از همین حالا کارش را شروع کند که البته بازهم دیر است. دست احسان با توجه به رکوردهایی که امسال ثبت کرده، دستش به طلای المپیک نزدیک است. می گویند ماهیانه ۴۰، ۵۰ میلیون تومان بیشتر برای حدادی نمی توانیم خرج کنیم. این مبلغ برای کسی که می خواهد قهرمان المپیک شود، خیلی کم است.می دانید طلای المپیک چقدر می ارزد؟


چرا کیهانی می‌گفت حدادی دست مرا بوسید؟

 

از برخی مسائل حرف می زنند که واقعا عجیب است. آقای کیهانی چرا می گوید حدادی در جاکارتا دست مرا بوسیده است؟! او فقط دست پدرش را بوسید. از طرفی می گویند نباید احسان با پرواز بیزنس بیاید و پرواز باید اکونومی باشد! در دوومیدانی فقط یک ستاره وجود دارد و باید به آن رسیدگی شود. آقای کیهانی! اگر در فدراسیون وزنه برداری و کشتی بودی، چه کار می کردی؟ در ضمن تفتیان و کیهانی هم که من چند بار آنها را دیدم، ورزشکاران خوبی هستند و نیاز به حمایت ویژه ای دارند. متاسفانه کیهانی در فدراسیون نشسته و چرتکه می اندازد!


هزینه ها چند برابر شده؛ اما بودجه را نصف کردند


احسان حدادی ورزشکار بزرگی است و الان هم گفته به دنبال طلای المپیک خواهد بود. مردم از او انتظار دارند. به هر حال حدادی نمی خواهد در المپیک زنگ تفریح باشد و باید از الان برنامه ریزی کند. در سال های قبلی بیشتر برای این ورزشکار هزینه شده بود؛ اما بودجه را نصف کردند و الان می گویند ماهیانه ۴۰، ۵۰ میلیون برای او هزینه می کنیم. با اینکه همه می دانند هزینه ها چند برابر شده؛ اما فدراسیون می گوید می خواهیم صرفه جویی کنیم! اردوی داخلی یا خارجی و دستمزد مربی واقعا با ماهی ۵۰ میلیون تمام می شود؟


چرا یک خط خبر برای تست دوپینگ نرفتند؟


استدلال اشتباه فدراسیون این است که می گویند اگر زیاد برای حدادی هزینه کنیم، نصف بودجه فدراسیون برای او می شود و نصف دیگر برای سایر ورزشکاران هزینه خواهد شد. این طرز فکر درست نیست. واقعا رییس فدراسیون نمی تواند با حدادی بنشیند و حرف بزند. این به خاطر اختلاف سطح است. چرا چند روز پیش که از احسان حدادی تست دوپینگ سرزده داد، فدراسیون حتی یک خبر هم برایش نرفت؟ باید به این کارها افتخار کنیم.

دیدگاه‌ها