کد خبر : 1575264 | 20 آذر 1397 ساعت 11:32 | 36.3K بازدید | 0 دیدگاه

شب پرالتهاب در لیگ قهرمانان اروپا

بازی سرنوشت برای کلوپ، پوچتینو، اسپالتی و کارلتو

در آخرین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان، احتمالا چند تیم بزرگ کنار خواهند رفت؛ لیورپول، پی اس جی، اینتر یا تاتنهام؟

بازی سرنوشت برای کلوپ، پوچتینو، اسپالتی و کارلتو

به گزارش "ورزش سه"، تکلیف صعود چندین تیم به هفته پایانی کشیده شده و دیدارها در اوج هیجان پیگیری خواهند شد. لیورپول، ناپولی، تاتنهام، اینتر و پاری سن ژرمن، هنوز نتوانسته اند صعودشان به دور بعد را قطعی کنند و از همین رو، دیدارهای امشب آنها از اوج حساسیت برخوردار است.

تیم های ناپولی، لیورپول و پاری سن ژرمن در یک گروه و تیم‌های تاتنهام و اینتر در گروهی دیگر، رقابت نزدیکی خواهند داشت تا صعودشان را به دور بعد چمپیونزلیگ قطعی کرده و از حذف شدن از رقابت ها و صعود به لیگ اروپا جلوگیری کنند. لیورپول با کسب پیروزی می‌تواند راهی دور بعد رقابت ها شود، در حالی که ناپولی با کسب تساوی نیز به این هدف خود دست خواهد یافت. پاری سن ژرمن نیز برای اینکه صعودش به اما و اگر کشیده نشود، با پیروزی مقابل ستاره سرخ می‌تواند راهی دور بعد رقابت ها شود. در دیگر گروه رقابت ها، اینتر برای اینکه بتواند راهی دور بعد شود، باید امیدوار باشد که تاتنهام امتیاز از دست بدهد. در غیر این صورت، هیچ راهی برای صعود نراتزوری به دور بعد رقابت ها وجود نخواهد داشت.

 

لیورپول – ناپولی

 

1362501

 

 

شاگردان یورگن کلوپ با 6 امتیاز در رده سوم جدول گروهشان قرار گرفته اند و با کسب پیروزی در خانه می‌توانند صعودشان را به دور بعد قطعی کنند. در حال حاضر ناپولی با 9 امتیاز صدرنشین است و پاری سن ژرمن با 8 امتیاز در تعقیب آنهاست. اما هر سه تیم شانس صعود به دور بعد را دارند و سرنوشت صعودشان نیز در دست خودشان است.

 

لیورپول با کسب پیروزی 1-0 در دیدار امروز، با نتیجه مستقیم ناپولی در دیدار رفت که موفق به کسب پیروزی 1-0 مقابل لیورپول شده بود، برابری خواهد کرد و تفاضل گل دو تیم نیز یکی خواهد شد. بدین ترتیب، کار به گل زده خواهد کشید و لیورپول از این حیث اوضاع بهتری نسبت به حریف دارد و تیم صعود کننده خواهد بود. ناپولی نیز با کسب یک تساوی در دیدار امروز می‌تواند صعودش به دور بعد را قطعی کند و حذف فینالیست سال گذشته را در مرحله گروهی رقم بزند.

 

 

1362497

 

 

از همین رو تقابل دو تیم از حساسیت و هیجان بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و نگاه‌ها در سراسر جهان به این بازی است. دو تیم تا به حال 4 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم لیورپول 2 پیروزی بوده است. در دو دیدار دیگر، 1 پیروزی برای ناپولی و یک تساوی حاصل شده است.

 

الکس اوکسلید چمبرلین و جوزف گومز، غایبان لیورپول برای این بازی هستند و دیگر شاگردان کلوپ، مشکلی برای همراهی تیمشان ندارند. در آن سو، ولاد چیریچس و سیمونه وردی نمی‌توانند ناپولی را در این بازی همراهی کنند.

 

ترکیب احتمالی:

 

1362496

 

 

 

 

 

ستاره سرخ بلگراد – پاری سن ژرمن

 

1362502

 

 

اما دیگر دیدار حساس این گروه، در بلگراد برگزار خواهد شد، جایی که پاری سن ژرمن کار سختی در تقابل با ستاره سرخ پیش رو خواهد داشت. پی اس جی با 8 امتیاز در رده دوم گروه قرار گرفته و ستاره سرخ با 4 امتیاز در رده چهارم حضور دارد. آنها تنها 1 امتیاز برای اینکه شانس صعودشان زنده می‌ماند کم دارند و با توجه به تیم‌های قدرتمندی که در این گروه حضور دارند، نتایج بسیار خوبی تا به اینجا کسب کرده اند. ستاره سرخ در دیدار اول خود مقابل ناپولی به تساوی رسید و همچنین توانست لیورپول را در خانه 2-0 شکست دهد. از همین رو، آنها انگیزه و روحیه بالایی برای غلبه بر پاری سن ژرمن خواهند داشت و مطمئنا توخل می‌داند ماموریت دشواری پیش روی او و شاگردانش است.

 

 

1362503

 

اما اگر پاری سن ژرمن بخواهد کارش به اما و اگر کشیده نشود، باید در دیدار امروز به پیروزی برسد تا صعودش قطعی شود. در صورتی که آنها مقابل ستاره سرخ به تساوی برسند و ناپولی نیز مقابل لیورپول شکست بخورد، با توجه به اینکه در دیدارهای مستقیم ناپولی و پاری سن ژرمن، شاگردان آنچلوتی توانسته اند گل بیشتری در پاریس بزنند، به دور بعد صعود خواهند کرد و پی اس جی از صعود بازخواهد ماند.

 

بدین ترتیب، هر سرنوشتی در این گروه ممکن است رخ دهد و هر سه تیم می‌توانند صعود کنند یا حذف شوند و صعود و حذف هیچ کدام در گرو صعود و حذف دیگری نخواهد بود.

 

پاری سن ژرمن که در لیگ فرانسه عملکرد بسیار خوبی داشته، در چمپیونزلیگ نتوانسته این عملکرد خوب را تکرار کند و 2 پیروزی، 2 تساوی و 1 شکست نتیجه تلاش آنها بوده است. حال باید دید که این تیم می‌تواند در ورزشگاه عجیب و سخت ستاره سرخ مقابل این تیم به برتری برسد یا نه.

 

پیش از این، دو تیم دو بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم هر کدام یک پیروزی است. کولین دوگبا و خسه به علت مصدومیت قادر به همراهی پی اس جی نیستند و حضور نیمار هم هنوز مشخص نیست. در ان سو نناد کریستیسیچ به علت محرومیت نمی‌تواند ستاره سرخ را همراهی کند.

 

ترکیب احتمالی:

 

 

1362498

 

 

بارسلونا – تاتنهام

 

1362499

 

 

دیگر تقابل مهم امشب، در بارسلونا و در استادیوم نوکمپ برگزار خواهد شد.

 

شاگردان ارنستو والورده که صعود خود به دور بعد چمپیونزلیگ را پیش از این با کسب 13 امتیاز قطعی کرده اند، امشب میزبان تاتنهام هستند که تلاش زیادی برای صعود در هفته های نهایی کرده و در حالی که عملا شانسی برای صعود نداشت، جنگید و توانست 7 امتیاز کسب کند. بازی امروز برای بارسلونا یک بازی تشریفاتی است و هر چند که والورده به اینتر قول داد با تمام قوا در زمین ظاهر شود، ولی انتظار می‌رود که به برخی ستاره های تیمش برای این بازی، استراحت بدهد. با توجه به اینکه این بازی برای تاتنهام حکم مرگ و زندگی دارد، جنگندگی بالایی از سوی شاگردان پوچتینو در زمین مشاهده خواهد شد و همین موضوع می‌تواند ریسک مصدومیت را بالا ببرد.

 

با توجه به رقابت نزدیک در لالیگا، مطمئنا والورده نمی‌خواهد هیچ کدام از ستاره های تیمش را به علت مصدومیت در اختیار نداشته باشد بنابراین این احتمال وجود دارد که برخی بازیکنان بزرگ بارسا در بازی امروز استراحت داده شوند.

 

1362494

 

 

در آن سو تاتنهام با 7 امتیاز در رده دوم رقابت ها قرار گرفته است. شاگردان پوچتینو در صورتی که بتوانند در بازی امروز به پیروزی برسند، صعودشان به دور بعد قطعی خواهد بود. حتی اگر اینتر 7 امتیازی نیز بتواند آیندهوون را شکست دهد، با توجه به اینکه تاتنهام در دیدارهای مستقیم، یک گل در خانه اینتر زده و در خانه خود گلی دریافت نکرده، راهی دور بعد رقابت ها خواهد شد. از همین رو تمرکز تاتنهامی ها در این دیدار بر روی کسب پیروزی و صعود به دور است.

 

اما برای رسیدن به این هدف، تاتنهام باید یک طلسم تاریخی را بشکند. آنها تا به حال موفق به شکست دادن بارسا در چمپیونزلیگ نشده اند و در 3 دیدار اخیرشان، 2 شکست و 1 تساوی به دست آورده اند. بدین ترتیب، ماموریت دشواری پیش روی شاگردان پوچتینو خواهد بود.

 

تاتنهام برای این دیدار، داویدسون سانچس، موسی دمبله، ویکتور وانیاما، کیران تریپیه و سرژ اوریه را در اختیار نخواهد داشت و حضور اریک لاملا هنوز مشخص نیست. بارسا نیز سرخی روبرتو، رافینیا، مالکوم و ساموئل اومتیتی را به همراه نخواهد داشت و احتمال غیبت مسی و سوارز نیز در این دیدار وجود خواهد داشت.

 

ترکیب احتمالی:

 

1362500

 

 

اینتر – آیندهوون

 

1362493

 

 

سن سیرو، امشب میزبان دیدار تعیین کننده گروه B رقابت ها خواهد بود.

 

اینترمیلان با 7 امتیاز در رده سوم گروهش قرار گرفته و شرایط خوبی را در جدول سپری نمی‌کند. آنها که در دیدار اول خود در این رقابت ها موفق شده بودند 2-1 در خانه مقابل تاتنهام به برتری برسند، در دیدار پنجم خود مقابل تاتنهام در لندن، 1-0 شکست خوردند تا حالا که امتیازات آنها و تاتنهام برابر شده، به خاطر گل خورده در خانه، از چمپیونزلیگ حذف شوند. اینتری ها امیدوارند که بارسا بتواند از تاتنهام امتیاز بگیرد و خود موفق به شکست دادن آیندهوون شوند تا صعودشان به دور بعد رقابت ها قطعی شود. در صورتی که تاتنهام بتواند مقابل بارسا به پیروزی برسد، اینتر از چمپیونزلیگ حذف و باید در لیگ اروپا شرکت کند.

 

بدین ترتیب، سرنوشت اینتر تنها در دستان خودش نیست و آنها باید امیدوار باشند بارسا بتواند تاتنهام را در خانه اش شکست دهد تا شانس صعودشان زنده بماند. اینتر عملکرد خوبی در این فصل داشته و نتایج خوبی تا به اینجا کسب کرده ولی فراز و فرودهای این تیم در مقاطعی باعث شده تا حالا در چمپیونزلیگ به مشکل بر بخورند.

 

1362492

 

 

در آن سو آیندهوون با 1 امتیاز در قعر جدول قرار گرفته و شانسی برای صعود ندارند. 4 شکست و 1 تساوی سهم آنها از دیدارهای اخیر بوده و بعید است که بتوانند کار خاصی مقابل اینتر پیش ببرند.

 

در 3 بازی اخیر دو تیم، 3 پیروزی برای اینتر به دست آمده و آیندهوون موفق نشده خطری برای نراتزوری ایجاد کند. شاگردان اسپالتی، راجا ناینگولان را به علت مصدومیت در اختیار نخواهند داشت و حضور متیاس وسینو هنوز مشخص نیست. در آن سو، رایان توماس برای آیندهوون غایب خواهد بود.

 

ترکیب احتمالی:

 

1362495

دیدگاه‌ها