کد خبر : 1575275 | 20 آذر 1397 ساعت 12:06 | 37.1K بازدید | 0 دیدگاه

محرومیت احتمالی فغانی به استراحت می‌گذرد!

علیرضا فغانی بهترین داور فوتبال ایران است و افتخاراتی که او در فوتبال بدان دست یافته شاید تا سال های سال از سوی هیچ داور ایرانی قابل تکرار نباشد.

محرومیت احتمالی فغانی به استراحت می‌گذرد!

به گزارش "ورزش سه"، سوت زدن فینال جام ملت ها، جام کنفدراسیون ها، جام باشگاه های جهان، لیگ قهرمانان آسیا، المپیک و بازی رده بندی جام جهانی یک افتخار بزرگ برای علیرضا فغانی به حساب می آید و بی شک او با این سابقه درخشان بعد از خداحافظی با قضاوت هم می تواند در چارت مدیریتی داوری جهان هم منشاء خدمات شایانی به جامعه داوری باشد.

 

اما با همه این اوصاف علیرضا فغانی هم از اشتباه مبرا نیست و او هم اشتباه می کند. هر چند در قضاوت های علیرضا فغانی اشتباهات او خیلی کمرنگ است و بیشتر با سوت های درستی که زده قابل بحث است. کما اینکه در جام جهانی 2018 و با وجود بازی های سنگینی که سوت زد جز معدود داورانی بود که از var استفاده نکرد.

 

اشتباه علیرضا فغانی در بازی سپاهان – پرسپولیس یک اشتباه تایید شده است که شاید اگر داور دیگری مرتکب آن می شد کمتر به چشم می آمد و در مورد آن بحث می شد. کما اینکه می بینیم امروز کسی در مورد اشتباه رضا کرمانشاهی در بازی استقلال – سپاهان که خطای بازیکن سپاهان روی دانشگر را ندید صحبت نمی کند! در صورتی که اگر آن پنالتی برای استقلال گرفته می شد چه بسا تیم شفر پیروز می شد.

 

علیرضا فغانی چون داور بزرگی است بنابراین اشتباهی هم که می کند بزرگ است. اما معمولا کمیته داوران به داورانی که در بازی ها اشتباه فاحش می کنند و اشتباه صورت گرفته در نتیجه بازی تاثیر می گذارد چهار هفته قضاوت نمی دهد و حال خیلی ها منتظر هستند ببینند این اتفاق در قبال علیرضا فغانی هم رخ خواهد داد یا نه؟

 

علیرضا فغانی عازم بازی های جام ملت های آسیا است و طبیعتا بعد از بازگشت از این رقابت ها به همراه تیم داوری اش چند هفته ای استراحت خواهد کرد چون قضاوت بازی های چنین تورنمنت هایی سنگین است. علیرضا فغانی بعد از جام جهانی 2018 هم در بازگشت به تهران و با وجود شروع بازی های لیگ برتر چند هفته ای استراحت کرد و ابلاغ بازی های لیگ برتر را نمی پذیرفت. البته این توصیه فیفا به داوران است که بعد از سوت زدن در جام جهانی یا جام ملت ها و یا دیگر تورنمنت ها در بازگشت به کشور چند هفته ای استراحت کنند. به واقع اگر قرار به محرومیت علیرضا فغانی هم باشد او محرومیت خود را در دوران استراحت سپری خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ها