کد خبر : 1575523 | 21 آذر 1397 ساعت 11:10 | 14.7K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته اخلاق چه رایی در مورد قلعه نویی می دهد؟

امیر قلعه نویی بعد از مصاحبه علیه علیرضا فغانی به کمیته اخلاق احضار شد.

کمیته اخلاق چه رایی در مورد قلعه نویی می دهد؟

به گزارش "ورزش سه"، در هفته های اخیر البته فقط امیر قلعه نویی نبوده که به داوری معترض بوده و در این زمینه مصاحبه کرده است اما سرمربی تیم سپاهان بر خلاف دیگر مربیان اشتباه داور به ضرر تیم خود را کاملا عمدی خواند و همین اظهار نظر موجب شد تا کمیته اخلاق سرمربی تیم سپاهان را فرا بخواند.

 

در بخشی از مصاحبه امیر قلعه نویی بعد از بازی با سپاهان اینطور خواندیم:« این رفتارها درست نیست. واقعا باید برای فوتبال متاسف بود. ما بیشترین ضرر را کردیم و این رفتارها را هم باید تحمل کنیم. اصلا من در خصوص اشتباهات فغانی شک ندارم که از عمد این رفتارها را با من و تیم هایم انجام داده است. سپاهان با ذوب آهن که 2-0 باختیم هر دو گل به استناد کارشناسان اشتباه بود و ما را به ناحق بازنده معرفی کرد. بازی جام حذفی با نساجی که فغانی پنالتی را نگرفت و گلی که ما خوردیم روی کیانی خطا بود. من اصلا یک سئوال دارم در صحنه اخراج دو بازیکن قبل از آن تصمیم چه اتفاقی رخ داد که آن صحنه را خطا گرفت و باعث شد تا دو بازیکن به هم بتازند؟ اصلا خطایی بود که مدام با سوت های بی مورد بازیکنان را عصبی کرد.»

 

وقتی امیر قلعه نویی به صراحت می گوید علیرضا فغانی عمدا به ضرر تیم او سوت زده است بدین معنی است که اشتباهات داور بازی با سپاهان فنی نبوده است و این از نظر قانونگذار مصداق بارز توهین و افتراء است. ماده 70 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به مجری قانون اجازه می دهد خاطی را یک جلسه محروم و 5 میلیون تومان (حداقل) جریمه نقدی نماید و این حق را به مخاطب می دهد که برای احقاق حق و حفظ آبرو به مراجع قضایی هم مراجعه کند.

 

دعوت از امیر قلعه نویی به کمیته اخلاق با واکنش سرمربی تیم سپاهان هم همراه شد. در بازی سپاهان – پرسپولیس علیرضا فغانی روی صحنه ای که به سود تیم پرسپولیس اعلام پنالتی کرد باید خطای منشاء را می گرفت و همین اشتباه سبب شد تا سپاهان بازی یک بر صفر برده را یک بر یک مساوی کند.

 

1362806

دیدگاه‌ها