کد خبر : 1575546 | 21 آذر 1397 ساعت 12:10 | 161.5K بازدید | 0 دیدگاه

دومین دروازه بان گران دنیا ناجی لیورپول شد

سوپرسیو 75 میلیون یورویی آلیسون (عکس)

از کلوپ گرفته تا ستاره‌ها و اسطوره‌های لیورپول و فوتبال انگلیس، کسی نیست که در تحسین از سیو فوق‌العاده‌ی آلیسون مقابل ناپولی چیزی نگفته باشد، سیوی که برای لیورپول اهمیتی ویژه دارد.

سوپرسیو 75 میلیون یورویی آلیسون (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سیو فوق‌العاده‌ی آلیسون دروازه‌بان لیورپول در مقابل ناپولی در دقایق تلف‌شده‌ی پایان بازی این تیم را از حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان نجات داد. اما سیو آلیسون در پس‌زمینه‌ی داستان عجیب و پر کش و قوس لیورپول در فصل گذشته‌ی لیگ قهرمانان اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند. فصلی که لیورپول با دو دروازه‌بان ضعیف و کارناوالی از اشتباهات عجیب و غریب دروازه‌بانی موفق شد عنوان نایب قهرمانی چمپیونزلیگ را بدست آورد.

 

آلیسون بکر در لیورپول

 

یورگن کلوپ سرمربی دوست‌داشتنی لیورپول بعد از بازی بخش عمده‌ای از ارزیابی خود را به تمجید پرحرارت از دروازه‌بان برزیلی تیمش و سیو بی‌نظیر او اختصاص داد و حتی گفت که اگر می‌دانست آلیسون تا این حد فوق‌العاده است در ابتدای فصل برای خرید او حاضر بود دو برابر هزینه کند. این گفته‌های کلوپ از آن رو اهمیت پیدا می‌کند که پیش از شروع فصل، لیورپول با انتقادهای زیادی درباره‌ی مبلغ بسیار زیاد جذب آلیسون مواجه بود و برخی از ناظرین معتقد بودند لیورپولی‌ها که از ضعف دروازه‌بانهای خود در فصل گذشته خاطره‌ی بدی دارند، بیش از آنکه لازم باشد برای انتقال آلیسون از رم به آنفیلد هزینه کرده‌اند.

 

آلیسون بکر در لیورپول

 

آلیسون آن روزها به عنوان گران‌ترین دروازه‌بان دنیا به لیورپل آمد تا رکورد جدیدی برای خرید دروازه‌بان‌ها به ثبت برساند. دروازه‌بان ملی‌پوش برزیلی البته همچنان دومین دروازه‌بان گران‌قیمت دنیا به حساب می‌آید. ولی لیورپول فصل گذشته با دو دروازه‌بان ضعیف توانست به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کند و عنوان نایب‌قهرمانی را بدست آورد و اگر اشتباهات عجیب و غریب کاریوس دروازه‌بان اول قرمزهای آنفیلد در بازی فینال مقابل رئال مادرید نبود چه بسا شاگردان کلوپ موفق به فتح لیگ قهرمانان می‌شدند.

 

آلیسون بکر در آغوش یورگن کلوپ

 

با این پیش‌زمینه اگر لیورپول که برای جبران اتفاقات سال گذشته و برای اطمینان از ضربه نخوردن دوباره از طرف دروازه‌بانها، امسال هزینه‌ی هنگفتی برای دروازه‌ی تیمش کرده بود از مرحله‌ی گروهی چمپیونزلیگ حذف می‌شد اتفاقی عجیب رقم می‌خورد. اما این آلیسون بود که در واپسین دقایق درحالیکه با آرکادیوش میلیک بازیکن ناپولی تک به تک شده بود توپ را مهار کرد تا مانع از حذف لیورپول شود. درحالیکه ناپولی برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز داشت و اگر آن توپ گل می شد، شاگردان آنچلوتی بودند که در آنفیلد صعودشان را جشن می‌گرفتند.

 

آلیسون بکر در لیورپول

 

کلوپ بعد از بازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت:" دروازه‌بان مهم‌ترین سیو فصل را انجام داد. باور کنید نمی‌دانم چطور آن توپ را گرفت. خدا رو شکر که او را داریم. اگر می‌دانستم آلیسون چقدر خوب است برای خریدش دو برابر هزینه می‌کردم. در موقعیتی مثل آن موقعیت هیچکس انتظار سیو از یک دروازه‌بان ندارد. همه چنین موقعیتی را گل حتمی می‌دانند، مگر نه؟".

 

آلیسون بکر در لیورپول

 

علاوه بر کلوپ، گری لینه‌کر هم به تمجید سیو فوق‌العاده‌ی آلیسون پرداخت و گفت:" آلیسون یک سیو خیلی بزرگ و فوق‌العاده انجام داد. کاری که او کرد از قهرمانان برمی‌آید". دیوید تامپسون هافبک سابق لیورپول هم در ستایش از آلیسون به لینه‌کر ملحق شد و مدعی شد که آلیسون با این سیو نشان داد لیورپول در پرداخت آن هزینه‌ی گزاف برای به خدمت گرفتن او حق داشته است. تامپسون در توئیتر خود نوشت:" آلیسون با این حرکت نشان داد که هر چه برای لیورپول هزینه داشته حقش بوده است".

دیدگاه‌ها