کد خبر : 1575946 | 22 آذر 1397 ساعت 21:01 | 440.1K بازدید | 0 دیدگاه

اشتباه بزرگ زاهدی‌فر به روایت عکس

راز نامکشوف مردود شدن گل اللهیار

محمدحسین زاهدی‌فر داور اهل بوشهر چند روز دیرتر از قضاوت جنجالی در دیدار سپاهان مقابل پرسپولیس، سهم خود را از هواداران استقلال دریافت کرد!

راز نامکشوف مردود شدن گل اللهیار

به گزارش "ورزش سه"، زاهدی‌فر که قبلا از امیدهای داوری در فوتبال ایران تلقی می شد و داوران بابت قد و بالا و تیپ مناسبش او را با چهره‌هایی مثل سعید مظفری زاده مقایسه می کردند، حالا در جمع داورانی است که باید خود را برای یک محرومیت احتمالی آماده کند چرا که قضاوت پراشتباه او در یکی از حساس‌ترین بازی های فصل موجی شدید از اعتراضات را علیه سیستم اداره کننده فوتبال به راه انداخته و بازیکنان استقلال نیز یک صدا با هواداران شان بر این باورند که یک تیم حاشیه امنیت دارد و  با دیگران باید برای رتبه‌های دیگر بجنگند  و این عقیده را فریاد می‌زنند. (تزلزل داوری‌ها در لیگ هجدهم کاملا مشهود و غیرقابل انکار است و باید برای عبور از آن فکر عاجلی کرد. صد البته داوران نیز احتیاج به امنیت خاطر مالی و روانی دارند اما آنها نیز باید سطح نمایش خود را بالا ببرند. )

 


اما دو اشتباه کلیدی این داور چگونه رقم خورد؟


ابتدا در دقیقه 10 زمانی که مهاجم پدیده حسین مهربان با یک فرار سریع پشت مدافعان استقلال صاحب توپ شد و می‌توانست با یک کنترل با مهدی رحمتی تک به تک شود، روی خط محوطه جریمه توسط محمد دانشگر سرنگون شد که این خطا می‌توانست اخراج مدافع استقلال و 10 نفر شدن آبی‌ها را در پی داشته باشد. اما تشخیص زاهدی فر این بود که توپ در کنترل مهربان نبوده و برای این خطا همان کارت زرد کافی است...

 

1363295


پدیده‌ای‌ها روی این صحنه اعتراض شدیدی به داور نکردند و به ادامه بازی پرداختند. مسابقه‌ای که بعد از یک نیمه خوب به سمت برتری استقلال گرایش پیدا کرد و مشخص بود که آبی‌ها می‌توانند سه امتیاز این بازی را مال خود کنند. استقلال در نیمه دوم لحظه به لحظه به بازی مسلط می‌شد و حمایت 50 هزار نفره هواداران بی تابش روی سکوها کار را برای پدیده سخت‌تر می‌کرد.


استقلال در ثلث پایانی بازی چند فرصت خوب داشت که طارق و نویمایر این توپ‌ها را هدر دادند. اما در نهایت سانتر ارسالی از جناح راست، پرواز پژمان منتظری پیش تاخته و دخالت و پاس زیبای نویمار، اللهیار صیادمنش تازه وارد را پشت شش قدم صاحب توپ کرد و او با یک ضربه حساب شده زیر فشار مدافعان پدیده، اولین گل تیمش را به ثمر رساند. البته قبل از ضربه اللهیار کمک داور دوم پرچم خود را به نشانه آفساید یا خطا بالا برده بود.


 هواداران استقلال از بعدازظهر این صحنه را بارها و بارها تماشا کرده‌اند و ویدئوی گیف شده گل، پنجشنبه شب آنها را خط خطی کرده است. این موقعیت از آنجا عجیب است که کمک داور خیلی دیر نسبت به صحنه آفساید واکنش نشان داد و پرچمش را در شرایطی بالا برد که منطقی این بود که صحنه را خطا تشخیص داده باشد اما وقتی دوربین صورت زاهدی فر آمد معلوم بود که کمک داور به او راپورت داده که صحنه را آفساید اعلام کرده. (تازه بگذریم از اینکه حتی اگر فرض دوم که پژمان منتظری روی دروازه بان پدیده خطا کرده نیز مطرح باشد نیز باید گفت مدافع باتجربه و ملی‌پوش آبی‌ها در این صحنه به گواه کارشناسان خطایی روی بهزادی مرتکب نشده است. )

 

 

 


صیادمنش بعد از این گل بازی را با عصبانیت ادامه داد و با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد که البته با وجود سختگیرانه بودن این تصمیم از سوی زاهدی فر، داور در آن صحنه قانون را رعایت کرده بود... اما شاید اگر این گل پذیرفته می‌شد کار هرگز به اینجا نمی‌کشید اگرچه این فرض را در مورد اخراج دانشگر نیز می‌توان به کار برد.


در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی به عنوان وعده‌گاه هواداران استقلال ملهم از اعتراضات شدید آنها به قضاوت زاهدی‌فر است. با توجه به اینکه استقلالی‌ها در رقابت‌های این فصل از ناحیه داور لطمه دیده‌اند حق دارند از حریف عصبانی‌تر و محق‌تر باشند. حقی که البته به آنها برنخواهد گشت اما باید شنیده و به آن احترام گذاشته  و رسیدگی شود. سوال اصلی،  پرسش مشترک همه ماست که پاسخ به آن راهگشا خواهد بود؛ گل اللهیار صیادمنش چرا مردود اعلام شد؟


پژمان راهبر

دیدگاه‌ها