کد خبر : 1576156 | 23 آذر 1397 ساعت 17:10 | 135.1K بازدید | 0 دیدگاه

پایان جنجال های داوری با کمک داور ویدئویی

تاج اعلام کرد: VAR می آید

رییس فدراسیون فوتبال ایران در حاشیه بازگشت خود از قطر به خبرنگار "ورزش سه" گفت: به تمامی اتفاقات روز گذشته اشراف دارم و نظرمان برای آوردن سیستم VAR به فوتبال ایران مثبت است.

تاج اعلام کرد: VAR می آید

به گزارش "ورزش‌سه"،  این روزها آتش اشتباهات داوری دامن فوتبال ایران را گرفته و حاشیه فراوانی را ایجاد کرده است. به مانند بازی روز گذشته استقلال که با تصمیم اشتباه داور جو بسیار زیادی از سوی بازیکنان آبی پوش ایجاد شد و فضای رسانه را تحت تاثیر خود درآورد. به همین دلیل است که نبود سیستم VAR (کمک داور ویدئویی) در فوتبال ایران بیشتر از قبل به چشم می‌آید و حضورش از نان شب هم واجب تر است. به مانند لیگ‌های حاشیه خلیج فارس که این سیستم را بعد از جام جهانی به لیگ برتر فوتبالشان اضافه کردند و اشتباهات تاثیرگذار داوری در هر مسابقه را به حداقل رساندند.

 

مهدی تاج که برای برگزاری کارگروه فیفا برای جام جهانی 2022 به قطر رفته بود و دیدار خوبی با اینفانتینو و دیگر مسئولان ارشد فیفا داشت، ظهر امروز به کشور بازگشت و در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار "ورزش سه" گفت: کارگروه خوبی از سوی فیفا برگزار شد و آقای اینفانتینو شخصا با حضور در این کشور توضیحات مفصل و با جزییات زیادی را ارائه کردند. به اعتقادم ایشان به مانند یک معلم عمل کرد و با روی باز همه نکات را به حضار منتقل کردند.

 


رییس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص حواشی به وجود آمده در خصوص اشتباهات داوری و لزوم آوردن سیستم VAR به فوتبال ایران گفت: از تمامی اتفاقات رخ داده در روز گذشته با خبر و در جریان اعتراضات و مصاحبه بازیکنان هستم. نظر ما و فدراسیون فوتبال هم در استفاده از این سیستم مثبت است. باید مرجع آن را در تهران قرار دهیم تا تمامی شهرها با استناد به آن از کمک داور ویدئویی استفاده کنند. هر چند که باید اتلاف وقت را به حداقل برسانیم و توقف در بازی را به یک دقیقه و 20 ثانیه برسانیم تا فوتبال از جذابیت نیافتد.

 

اظهار نظر مثبت تاج از چراغ سبز فدراسیون به استفاده از سیستم VAR در لیگ برتر فوتبال ایران پرده برمی‌دارد. سیستمی که برای اولین بار در جام جهانی 2018 روسیه استفاده شد و اشتباهات داوری در مسابقات حساس را به حداقل رساند. حالا با بالا رفتن اشتباهات سهوی داوری در فوتبال ایران باید بگوییم وجود این سیستم ویدئویی بیش از پیش نیاز است تا با اتکا به آن حواشی مختلف را کنار بگذاریم و با تمرکز بر مسائل فنی و تاکتیکی سطح فوتبال را بالاتر ببریم.

دیدگاه‌ها