کد خبر : 1576176 | 23 آذر 1397 ساعت 18:15 | 47.3K بازدید | 0 دیدگاه

تاوان بازی دادن به جوان ها را من باید بدهم

تقوی: کاپیتان تیم را تحت هیچ‌ شرایطی عوض نمی‌کنم

تراکتورسازی با ستاره هایش برابر فولاد و افشین قطبی در تبریز شکست خورد تا شرایط کمی برای این تیم در آخرین بازی فصل متفاوت رقم بخورد.

تقوی: کاپیتان تیم را تحت هیچ‌ شرایطی عوض نمی‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، شکست تراکتورسازی در یادگار امام مقابل فولاد که با افشین قطبی انگیزه و روحیه بالایی پیدا کرده است را می توان اتفاق ویژه هفته آخر نیم فصل اول تلقی کرد.

 

محمد تقوی اما در پایان بازی معتقد بود که تاوان بازی دادن به جوانان را می دهد. سرمربی تراکتورسازی در پایان این بازی گفت:« اعتقاد شخصی ام است که هر جا کار می کنم چه تا زمانی که اینجا هستم و چه جای دیگر باشم، همیشه سپربلای بازیکنانم خواهم بود. اگر اتفاقی هم افتاده، شاید من خوب توجیه نکردم؛ همین که وقتی تیم عقب است بازیکن وارد می شود  و تلاش می کند، باید از او تشکر کنیم. باید بنشینیم و گل های آنها را آنالیز کنیم تا ببینیم مشکل چیست. فوتبال همین است؛ یک روز می برید و یک روز می بازید. باخت همیشه هست؛ این اتفاق ممکن است امروز بیافتد، فردا یا زمان دیگر. تنها کاری که ما می توانیم بکنیم است که بفهمیم چرا باختیم و سعی کنیم این باخت ها را کمتر کنیم.»


او ادامه داد: «اما اینکه بازیکنان مقصر هستند یا نیستند، شخصا می دانم که بازیکن توان خودش را می گذارد. به هر حال من خودم فوتبال بازی کردم، بازیکن نمی خواهد اشتباه کند ولی فشار تماشاگر، شرایط بدنی نامناسب این ها سبب اشتباه می شود. بدن، پوست و استخوان است؛ تصمیم نمی گیرد چه کار کند و یک بازیکن آنها مقابل چهار بازیکن ما گل می زند. البته بازیکن فولادخوزستان سرعت خوبی داشت و با اینکه گفته بودیم که وینگرهای سرعتی دارند، روی ضعف دفاعی گل خوردیم.» سرمربی تراکتورسازی درباره عملکرد مسعود شجاعی گفت:« شما در مورد شجاعی صحبت می کنید، من در مورد کاپیتان تیم صحبت می کنم. این فلسفه من است و ممکن است اشتباه باشد. من کاپیتان تیمم را تحت هیچ شرایطی عوض نمی کنم. کاپیتان روح تیم است؛ اشتباه برای هر بازیکنی ممکن است رخ دهد. طبیعی است و اینکه بخواهیم بازیکنی را به این دلیل تعویض کنیم، از دیدگاه من منطقی نیست.» تقوی درباره بازی دادن به بازیکنان جوان چون محمدرضا آزادی گفت:« آزادی بازیکن جوانی است. من نمی دانم از یک بازیکن 19 ساله چه چیزی می خواهیم.»

 


در همین لحظه یک خبرنگار به تقوی گفت که تراکتورسازی جای این کارها نیست که بتواند به جوانان میدان بدهد تا آن ها با تجربه شوند و تقوی در جواب او گفت:« این همان موضوعی است که من نمی خواهم بازش کنیم، چون اگر باز کنم، بهانه جویی می شود.»


او همچنین در جواب اینکه آیا شفاف درباره شرایط باشگاه توضیح می دهد افزود:«  الان لیگ  تعطیل شده و ما زمان لازم داریم. این را پرانتز بگیرید و بهانه نمی آورم ولی کلا امروز 14 تا بازیکن داشتیم. من آدم بهانه گیری نیستم؛ آزادی باید این توپ ها خراب کند تا یاد بگیرد ولی با شما هم موافقم که تراکتورسازی جای فرصت اندوزی برای جوانان نیست، چون در تیم های بزرگ شما نیاز به بازیکنانی دارید که هر لحظه توانایی عوض کردن جریان بازی را داشته باشند. » تقوی اضافه کرد:« امیدوارم که این فرصت بیشتر نصیب جوان ها بشود ولی تاوانش را ما باید بدهیم. من باید این تاوان را بدهم، به آزادی فرصت بدهم تا از سه توپ در نهایت یکی را تبدیل به گل کند. من آدم صبوری هستم و پای ایده هایم می ایستم؛ آزادی هم بازیکن خوبی است  و امروز خوب بازی کرد. جوانی که مقابل 70 هزار نفر بازی کرد. توپ به گل نرفت ولی مهم نیست. به خاطر باخت نباید همه چیز را فراموش کنیم، این باخت به هر حال از راه می رسید، حالا با آن روبرو شدیم. وقت داریم تا تیم را تقویت کنیم و بچه ها استراحت کنند و ان شاالله از شروع نیم فصل دوم این تیم که هواداران لیاقت دارند، ببینیم.»

 

تقوی در مورد حضور هواداران که با شکست ورزشگاه را ترک کردند، ادامه داد: فوتبال همین است، یک روز می بریم و یک روز می بازیم. اما شرمنده هوادارانی شدیم که آمدند. الان تنها ناراحتی من همین است که هواداران ناراحت هستند، وگرنه فوتبال همیشه باخت هم دارد. ما هواداران را ناامید کردیم و فقط این باعث ناراحتی است.

 

تقوی در مورد اینکه چرا به احسان پهلوان بازی نمی دهد، اینگونه توضیح داد: باز هم می گویم مهم نیست یک بازیکن چند دقیقه بازی می کند  بلکه مهم تاثیر آن بازیکن در زمین است، اما نوع بازی احسان تا حدودی نسبت به بازیکن های دیگر شبیه است و شاید  نقش بازیکن های دیگر تا حدودی با احسان شبیه است و ما باید بگردیم و مکمل ها را پیدا کنیم. هر بازیکنی ممکن است در مقطعی دچار افت شود و این بسیار طبیعی است و این دلایل زیادی می تواند داشته باشد مثلا بازیکنان بچه دار می شوند  یا حتی بعضی از بازیکنان  یک سال بعد از ازدواج اصلا فوتبال را فراموش می کنند اما من اعتقاد دارم احسان همچنان یکی از بازیکنان خوب ماست و همان طور که دیدید امروز هم تاثیر خودش را در بازی گذاشت  و اگر مشکلی هم باشد این به من بر می گردد و من هم سعی می کنم از این به بعد بگردم و نقش و جای مناسبی برای حاج صفی پیدا کنم تا بیشترین بهره را از او ببرم.

 

 

او افزود: قبول دارم که خوب نبودیم. در نیمه دوم قبل از اینکه بخواهیم تغییر تاکتیک بدهیم، گل دوم را خوردیم. در مورد اینکه بازیکنان خوب نبودند، با شما موافق نیستم. اگر روز خوبشان هم نباشد، مقصر من هستم. من باید بازیکن را آماده کنم تحت هر شرایطی. الان به بازیکنانم می گویم که سرشان را بالا بگیرند و نشان بدهند که آدم های شجاعی هستند. باخت همیشه در فوتبال هست اما باید جبران کنیم. اینکه نتیجه را تقصیر یک یا دو بازیکن بیاندازیم درست نیست. در هر شرایطی باخت گردن مربی است. اگر بازیکنان خوب نباشند، یعنی من نتوانستم خوب کوچ کنم.

 

تقوی درباره نیمه دوم بازی گفت: در نیمه ‌دوم توانستیم موقعیت گل ایجاد کنیم. باز هم میگویم که خوب نبودیم اما از این لحاظ که جریان بازی را عوض کردیم، عملکردمان خوب بود. باز هم مقصر من هستم چون از نظر روانی و فنی نتوانستم تیم را آماده کنم و توانایی بازیکنان را از آنها بگیرم. در ضد حمله گل خوردیم. به بچه ها گفته بودم که فولاد یک تیم ناشناخته است و از دفاع به حمله خیلی خوب می رود. نمیدانم چه اتفاقی افتاد که خیلی راحت توپ را از دست دادیم و آنها گل زدند. یک زمان ما خیلی ضعیف ایم و یک زمانی حریف خیلی خوب است که گل می‌زند. فکر می کنم سرعت آنها در ضد حمله باعث شد نتوانیم خودمان را جمع کنیم.


سرمربی تراکتورسازی درباره تلاش برای بازگشت این تیم به بازی تاکید کرد: بعد از یک گل نمی توانیم سیستم را عوض کنیم و باید صبور باشیم، ببینیم کاری که کردیم جواب می‌دهد یا نه. من معتقدم هر لحظه نمی شود به دلیل نتایج بازی تاکتیک را عوض کرد. باید بایستیم و ببینیم به کجا می‌رسد. بعد از اینکه ببینیم کارایی ندارد آن را عوض می‌کنیم. ما تا خواستیم تعویض کنیم گل خوردیم اما بعد از آن تا حدودی بازی دست ما بود و این هم به هر حال طبیعی بود چون آنها عقب نشینی کردند و خواستند از نتیجه محافظت کنند. ما حمله کردیم و موقعیت هایی هم داشتیم. دوباره می گویم خوب نبودیم که توپ ها گل نشد. اما نشد باز هم می‌گویم دنیا تمام نشده است. فقط شرمنده شدیم.


تقوی در مورد شرایط احسان حاج صفی اضافه کرد: باز هم می گویم مهم نیست یک بازیکن چند دقیقه بازی می کند  بلکه مهم تاثیر آن بازیکن در زمین است، اما نوع بازی احسان تا حدودی نسبت به بازیکن های دیگر شبیه است و شاید نقش بازیکن های دیگر تا حدودی با احسان شبیه است و ما باید بگردیم و مکمل ها را پیدا کنیم. هر بازیکنی ممکن است در مقطعی دچار افت شود و این بسیار طبیعی است و این دلایل زیادی می تواند داشته باشد مثلا بازیکنان بچه دار می شوند  یا حتی بعضی از بازیکنان  یک سال بعد از ازدواج اصلا فوتبال را فراموش می کنند اما من اعتقاد دارم احسان همچنان یکی از بازیکنان خوب ماست و همان طور که دیدید امروز هم تاثیر خودش را در بازی گذاشت و اگر مشکلی هم باشد این به من بر می گردد و من هم سعی می کنم از این به بعد بگردم و نقش و جای مناسبی برای حاج صفی پیدا کنم تا بیشترین بهره را از او ببرم.


تقوی در پاسخ به این سوال که بازیکنان تراکتورسازی با باخت به اردو رفتند، بیان کرد: بازیکنان 12 روز فرصت دارند تا بروند و اصلا به فوتبال فکر نکنند تا باتری آنها شارژ شود. باید بازیکنان فراموش کنند؛ خیلی بد است که با باخت به تعطیلات برویم و می دانم این بچه ها چه می کشند. این 10،12 روز را سپری کنند و بعد بیاییم ببینیم چه می شود. جدا شده نخواهیم داشت؛ دو بازیکن خارجی داریم که فعلا در میان ما هستند و در تعطیلات مشخص می شود که آنها را خواهیم داشت یا خیر و اگر نداشته باشیم باید سریعتر جذب کنیم. یک سری نقاط ضعف داریم ولی بیشتر از اینکه نیاز به تقویت داریم، نیاز به ترمیم داریم. برای اینکه در کورس بمانیم نیاز به دو سه بازیکن داریم. برنامه را دادیم، البته ممکن است نباشیم. برنامه را دادیم و خودم هم با بازیکنان صحبت نمی کنم و باشگاه صحبت خواهد کرد. تقوی در مورد برنامه هایش در تعطیلات پیش روی لیگ عنوان کرد: یک اردوی 10 روزه خارج از کشور خواهیم داشت که حتما بازیکنان جدید را باید داشته باشیم. متاسفانه بازیکنان ملی پوش را نداریم. نمی دانم چه اتفاقی قرار است رخ دهد. از طرفی خوشحالیم که بعد از جام ملت ها تیم ملی دیگر اردو ندارد و این موضوع می تواند به ما کمک کند.

 

دیدگاه‌ها