کد خبر : 1576245 | 23 آذر 1397 ساعت 20:42 | 178.2K بازدید | 0 دیدگاه

اشتباه داوری برای همه تیم ها وجود دارد؛

گل محمدی: تاج خودش را از این ماجرا کنار نکشد!

سرمربی تیم فوتبال پدیده گفت و گوی اختصاصی و مفصلی درباره دیدار دیروز با استقلال و همچنین تیم ملی و بحث اشتباهات داوری و البته آینده تیم شگفتی ساز خود در لیگ برتر انجام داد.

گل محمدی: تاج خودش را از این ماجرا کنار نکشد!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته دیدار تیم های استقلال و پدیده با تساوی بدون گل خاتمه یافت. این بازی اما تحت تاثیر شدید از مسائل داوری قرار گرفت. عمده اعتراضات از سوی استقلالی ها بود که معتقد بودند گل سالم تیمشان به اشتباه مردود اعلام شده و آنها از یک برد خانگی مهم محروم شده اند.

اما یحیی گل محمدی، سرمربی تیم پدیده درباره این بازی و اتفاقات آن همچنین مسائل دیگری از جمله تیم ملی و آینده پدیده در لیگ صحبت های جالبی با ورزش سه انجام داد که در اینجا می خوانید:

 


حساسیت بازی کیفیت را پایین آورد
شاید بازی زیبایی نبود و انتظاری که داشتیم برآورده نشد. چون بازی حساسیت زیادی داشت و تمرکز دو تیم به نظرم بیشتر روی دفاع و گل نخوردن بود. ولی برای ما یک امتیاز گرفتن از آزادی مقابل استقلال با این همه هوادار خیلی ارزشمند بود. بچه‌ها خیلی برای گرفتن یک امتیاز زحمت کشیدند و با تمرکز بالایی بازی کردند. فردا باشگاه ما برای این جریان عکس‌العمل نشان می‌دهد. من نمی‌خواهم زیاد درباره داوری عکس‌العمل نشان بدهم اما همان دقیقه 10 اگر بازیکن استقلال اخراج می شد، شاید این اتفاقات نمی‌افتاد. در یک صحنه دیگر هم بازیکن حریف با پا به سینه بازیکن ما زد و بازیکن ما می‌گوید که پنالتی بود. ولی در هر صورت به نظر من در صحنه گل استقلال هم دو بازیکن ما بعد از سوت ایستادند و جریان را ادامه ندادند.

 


اشتباه برای استقلال بود، برای ما هم بود
این همه مانور روی این که اشتباهات داوری بوده در حالی است که به نظر من اگر اشتباهی بوده برای هر دو تیم رخ داده است. آقای زاهدی فر امسال نشان داده بود که یکی از داوران خوب لیگ است و دو سه قضاوت هم برای ما کرده بود که خیلی خوب بود. ما احترام زیادی برای استقلال و هوادارانش قائل هستیم. فوتبالی که انجام شد پایاپای بود. هم ما می‌توانستیم برنده باشیم و هم استقلال. بازی زیاد جذاب نبود ولی یک امتیاز برای ما با این همه مشکلاتی که می دانید مهم و ارزشمند بود.

 

1363218

 


ما هم از داوری ضرر کردیم ولی شلوغش نکردیم

به نظرم برای صحبت درباره داوری باید حساسیت زیادی به خرج بدهیم و با دقت بیشتری صحبت کنیم تا تمرکز داوران به هم نریزد. ما هم از نظر داوری ضربه دیده ایم  و نمونه اش بازی هفته قبل با ماشین سازی که یکی از بدترین قضاوت ها بود. ولی در هر صورت نه شلوغش کردیم و نه مانوری دادیم. من فکر میکنم این آرامش را باید به داوران تزریق کنیم. آنها هم انسان هستند و اشتباه می‌کنند. بعضی اوقات این اشتباهات بزرگ است و برخی تیم‌ها هم از این مسئله سوء استفاده می‌کنند به نفع خودشان و برای بازی های آینده شان.


چرا هیچ تعاملی بین مربیان و داوران برقرار نمی کنند؟

 به نظرم باید یک نشست بین باشگاه‌ها و کمیته داوران برگزار شود تا در مورد این مطلب صحبت کنیم. این اتفاق هیچ وقت در فوتبال ما نیافتاده و تعاملی بین کمیته داوران و کمیته آموزش و مربیان وجود نداشته است. هیچ همایشی بین مربیان لیگ برتری با مربیان تیم ملی وجود نداشته و این ارتباط خیلی کم و محدود است و باعث ایجاد مشکل می شود. ما اگر با داوران صحبت کنیم و از مشکلاتشان مطلع شویم، خیلی از اعتراضات را انجام نمی دهیم و آرامش حکم فرما می‌شود. من این پیشنهاد را به کمیته داوران فدراسیون دادم که نشستی بین مربیان لیگ برتری و داوران وجود داشته باشد تا مشکلاتشان را برای هم بگویند. این فضا کمک می‌کند تا تنش کمتر شود. تیم ها هزینه زیادی کرده اند و بازیکنانی را جذب کرده‌اند. امسال سال سختی برای فوتبال باشگاهی ماست و این سختی ها را با فضای دوستانه می توانیم بهتر کنیم.

 


بازی مالکانه روش دشواری است

به نظر من موفقیت پدیده به خاطر  بحث اعتماد به نفس است. بازیکنان هم خوب تمرین می کنند هم من، همیشه به آنها می گویم سعی کنند در شرایط سخت و فضای کم بهترین تصمیم را بگیرند.آن ها باید بتوانند در فضاهای سخت و بازی مقابل همه تیم ها به هم  پاس بدهند و جا به جایی بیشتری داشته باشند. فوتبالی که امروز تیم ما بازی می کند  مالکانه است و بازیسازی از عقب شروع می شود. این نوع بازی احتیاج به تمرینات زیادی دارد و بازیکن باید اعتماد به نفس خوبی داشته باشد تا  زیر فشار حریف تصمیم خوب گرفته و دقت پاسش بالا باشد. این نوع بازی مالکانه شرایط سختی را می طلبد و تمرینات سختی را بازیکنان باید پشت سر بگذارند. از طرفی این ذهنیت بازیکنان است که اگر این اعتماد به نفس را داشته باشند که می توانند مقابل هر تیمی پاس بدهند و مالکیت داشته باشند به نتیجه می رسند و این خیلی به بازیکنان کمک کرده است. در تیم ما بازیکنان اشتباهاتی که  می کنند زیاد بزرگ نمی شود و برای هر بازیکنی ممکن است پیش بیاید. درواقع ما  زیاد روی اشتباهات تمرکز نمی کنیم و تمرکز ما روی عملکرد خودمان است.  دنبال پیشرفت بیشتری هستیم و بازیکنان انصافا با این شرایط خیلی خوب خودشان را سازگار کردند.

 

برای موفقیت زندگی حرفه ای مهم است
برای موفقیت یک تیم بحث زندگی حرفه ای هم مهم است که خوشبختانه  99 درصد بازیکنان ما این زندگی حرفه ای را برای خودشان به وجود آورده و دارند خوب تمرین می کنند، تغذیه و سبک زندگی درستی دارند. این ها چیزی است که یک بازیکن برای پیشرفتش باید مدنظر قرار بدهد. به نظر من هر بازیکن ایرانی می تواند شرایط خوبی را داشته باشد به شرطی زندگی سالم و تمرینات خوبی داشته باشد. ما در پدیده سعی کردیم چنین فضایی را به وجود بیاوریم و بازیکن ها هم انصافا عملکردشان خیلی خوب بود.

 

1357699

 


در مشهد احساس آرامش دارم
این یک بحث شخصی است اما من امسال  خودم احساس آرامش بیشتری در این تیم دارم. در اینجا باید بگویم کم توقع بودن مدیران و جامعه فوتبال مشهد این فضا را به وجودآورده که راحت تر کار کنم و کار را جلو ببریم. فکر می کنم من ده سال است مربیگری می کنم و این زمان کمی نیست. تجربیات نسبتا خوبی در روزهای سخت در تراکتور، نفت ، ذوب و پرسپولیس داشتم که دارند الان به ما کمک می کنند. اما در نیم فصل دوم کار سخت تری را در پیش داریم و  اگر می خواهیم بهتر شویم باید بیشتر تلاش کنیم و بهتر زندگی حرفه ای خودمان را شکل بدهیم.

 


از کادرفنی تیم ملی انتظار داشتم بازیکنانم را ببیند
من تیمم صدر جدول است و هفته‌های زیادی را در این جای جدول پشت سر می‌گذارد و فعلا هم هستیم. در هر صورت یک انتظاری هم بنده و هم بازیکنان از کادرفنی تیم ملی داریم. حالا درست یا نادرست این انتظار هست.  من هیچ وقت نسبت به انتخاب آقای کی‌روش اعتراضی ندارم. مربی هستند و حق انتخاب دارند و باید پاسخگو باشند. فشاری اگر روی انتخاب ایشان باشد و بعدا نتیجه نگیرند می‌آیند می‌گویند که نگذاشتید انتخاب خودم را داشته باشم. همیشه دوست داشتم که یک جو خوبی در تیم ملی وجود داشته باشد. چون نتیجه گیری تیم ملی به نفع ما و فوتبال ایران است. همیشه هم برای موفقیت تیم ملی آرزو کردم. ولی انتظار دارم و خواهم داشت تا کادرفنی تیم ملی برخی بازیکنان را به صورت آزمایشی دعوت می‌کرد و به آن‌ها می‌گفت زحمت شما و یازده هفته صدرنشینی را دیده‌ایم. این حق را تیم من داشت بعد از شش ماه سخت یک یا دو بازیکن در تیم ملی دعوت شود. آقای کی‌روش مربی بزرگی هستند و شکی در آن نیست. به خودشان و کادرشان احترام زیادی می‌گذارم. اما درد و دل می‌کنم و انتظار داشتم به تیمی که بازیکنانش شش ماه زحمت مداوم داشته نگاه کند.  حداقل برای یک بار هم که شده یکی از بازیکنانم را دعوت کند تا انگیزه‌ای برای خودم و دیگر بازیکنان شود. در هر صورت باز هم نمی‌توانم راجع به این مسئله توضیح بخواهم.

 


هم برانکو و هم کی‌روش به فوتبال کمک کردند

فوتبال ما یک فوتبال رو به پیشرفت است و یک روند صعودی را طی می‌کنیم. برای این فرآیند مربی‌های زیادی کمک کردند. هم آقای کی‌روش و هم آقای برانکو خیلی کمک کردند. مربی‌های ایرانی همیشه بودند و هستند و زحمت اصلی بر روی مربی پایه‌ها است. من همیشه دوست دارم این روند رو به پیشرفت در یک فضای خوب ادامه پیدا کند. حیف است ما بخواهیم این فضا را خراب کنیم و باعث پسرفت فوتبال باشیم. بین مربیان باشگاهی و تیم ملی هم باید یک فضای تعامل به وجود آید و نقش آقای تاج واقعا مهم است.  ایشان باید برخورد کند و آن فضای دوستانه را به وجود بیاورد و در مورد آن صحبت کند. نباید خودشان را کنار بکشند و نظاره گر اتفاقات رخ داده باشد. ایشان نهایت به کمیته اخلاق و آقای تورک می‌گویند که فلان کار را انجام بده که نحوه برخوردشان اصلا درست نیست. آقای تاج می‌توانند با یک برنامه ریزی خوب این فضای دوستانه را به وجود بیاورند و من استقبال می‌کنم.

 


فضای اطراف تیم ملی نباید خراب شود
ادامه اختلافات میان کادر فنی تیم ملی و سایر تیم ها، من را به این نتیجه رسانده که ایجاد فضای دوستانه کار ساده ای نیست ولی باید ببینیم در آینده چه می شود. آنجایی که باید وارد می شدیم و فضا را درست می کردیم، نشد و حالا باید ببینیم در آینده چه می شود. من هر نظری بخواهم در مورد کار امروز کارلوس کی روش داشته باشم، فضای تیم ملی خراب می شود؛ چون تیم ملی برای جام ملت ها آماده می شود و عرصه بسیار مهمی است. موفقیت در این عرصه می تواند سبب پیشرفت فوتبال ما شود. به نظرم اگر در مورد این مسائل صحبت نکنیم، فضای فوتبالمان بهتر می شود.

 

نیم فصل دوم جنگ نابرابری پیش روی ما است
در مورد نیم فصل دوم پیش بینی کردن سخت است؛ برخی از تیم ها باید به باشگاه های آسیا بروند و فشردگی مسابقات سبب می شود که برای تیم ها مشکل ایجاد شود. فکر می کنم تعطیلات نیم فصل مشخص می کند، عملکرد تیم ها را. هر تیمی که بهتر نقاط ضعفش را پوشش دهد، می تواند موفق تر باشد. برای تیم ما با محدودیت های مالی که داریم شرایط خیلی سخت تر است و جنگ نابرابری با استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان داریم. به قول شاه غلام (غلام پیروانی) با تفنگ باید باید به جنگ توپ و تانک برویم.

 

لسترسیتی مشکل زمین تمرین که نداشت !
بچه ها انرژی زیادی دارند و خوب کار می کنند ولی وقتی امکانات کم باشد و محدودیت های مالی باشد، ممکن است ذهن بچه ها را درگیر کند. من نگران این موضوع هستم و تلاش زیادی می کنم که این مسئله برطرف شود. در مورد لسترسیتی هم گفتید که زمین تمرین داشت و قهرمان لیگ جزیره شد ولی ما مشکلات این چنینی داریم.

 

1332359

 

 


بیشترین خوشحالی ام به خاطر مردم مشهد است
ولی با تمام وجود تلاش می کنیم؛ تیم با کیفیتی هستیم. از این موضوع خوشحال هستیم و خوشحالی بیشترم هم به خاطر این است که هواداران مشهدی جذب شده اند و یک جو فوق العاده خوب بین مشهدی ها به خاطر تیم فوتبال پدیده ایجاد شده که انگیزه بسیاری به ما می دهد و با دیدن جمع عظیم مردم، مشکلاتمان را از یاد می بریم تا برای خوشحالی آنها تلاش کنیم.

 

 

استقلال خوزستان با یزدی را خیلی پسندیدم
شروع فصل من استقلال خوزستان را خیلی پسندیدم و احساسم این بود که می توانند پیشرفت خوبی داشته باشند؛ نشان دادند با توجه به جوان های خوبی که آقای یزدی رو کرد، می توانند این کار را انجام دهند. شروع فصل به خاطر همین استقلال خوزستان را خیلی دوست داشتم ولی در ادامه مشکلات مالی سبب شد تا روندشان ادامه پیدا نکند. در ادامه فصل تیمی که نظرم را جلب کرد، پرسپولیس بود که عملکرد بسیار خوبی داشت. سپاهان هم به نظرم بعد از مشکلاتی که سال گذشته داشتند و شرایط عجیب، روند خیلی خوبی داشتند و فردا با یک مساوی هم می توانند قهرمان نیم فصل بشوند و این واقعا جای تحسین برای آنها باقی می گذارد. به نظرم این شرایط خیلی خوب و دلپذیری برای اصفهانی ها بود.

دیدگاه‌ها