کد خبر : 1576678 | 25 آذر 1397 ساعت 13:54 | 41.3K بازدید | 0 دیدگاه

شما مطبوعاتی ها به حاشیه دامن می زنید

مهدوی‌کیا: تاکید می‌کنم برانکو بهترین خارجی است

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس می گوید در همه جای دنیا اشتباهات داوری وجود دارد اما با تکنولوژی های روز این اشتباهات را کاهش می دهند.

مهدوی‌کیا: تاکید می‌کنم برانکو بهترین خارجی است

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدوی کیا که امروز به تمرین پرسپولیس رفته بود، درباره حضورش کنار برانکو و شاگردانش و برخی موضوعات دیگر پیرامون باشگاه سرخپوش پایتخت صحبت هایی را انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 


قول داده بودم به تمرین پرسپولیس بیایم


من چند ماه پیش در تمرین پرسپولیس بودم و قول دادم که هروقت به ایران بیایم سر بزنم و از تیم حمایت کنم. به همین خاطر آمدم.

 


به مجموعه پرسپولیس تبریک می گویم


من شرایط پرسپولیس را از راه دور هم دنبال می کردم. شرایط خیلی سختی بود، با توجه به اینکه پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته بود و کلا 12، 13 بازیکن داشتند نتایج خوبی به دست آمد. نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و حضور در جمع 3 تیم برتر لیگ برتر و رقابت جذاب با سپاهان و پدیده همه چیز را نشان می دهد. به مجموعه پرسپولیس، کادرفنی و هواداران تبریک می گویم و امیدوارم با اضافه شدن بازیکنان جدید در نیم فصل دوم شرایط بهتر شود.

 


ایران هم باید از ویدئو چک استفاده کند


من به بحث های پیش آمده درباره داوری ها ورود نمی کنم، چون حوزه تخصصی ام نیست. با این حال اشتباه در همه جای دنیا وجود دارد اما کشورهای دیگر از تکنولوژی های جدید استفاده می کنند و اشتباهات داوری را کاهش می دهند. هر هفته تکنولوژی های جدیدی می آید و فکر می کنم کشور ما هم باید از این موضوع استفاده کند.

 

 


درگیری های برانکو و کی روش


ما همه ایرانی‌ هستیم و تیم ملی اولویت ماست. من خودم همیشه از تیم ملی حمایت کردم و می‌دانم موفقیت این تیم چقدر برای مردم مهم است. حالا بحث‌هایی که به وجود آمده را می‌شد به راحتی حل کرد و یک جلسه مشترک بین مربیان یا راه‌حل دیگری را فدراسیون فوتبال یا باشگاه پرسپولیس در نظر بگیرند. در هر صورت مردم همیشه عاشق تیم ملی خود بودند و ان‌شاالله تیم ملی هم در جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیرد و موفق شود.

 


برانکو، بهترین مربی خارجی ایران؟


من هیچ موقع به دنبال جریانات حاشیه‌ای نبودم. آن روز هم از من در مورد برانکو سؤال شد و من هم به خاطر عملکرد او در این چند سال این حرف را زدم. الان هم با قاطعیت همین حرف را می‌زنم. عملکرد برانکو در تیم ملی بسیار خوب بوده، دو سال هم با پرسپولیس قهرمان ایران شده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم صعود کرده است. من به این دلیل گفتم او بهترین مربی خارجی بوده است و قطعاً وقتی این عملکرد را می‌بینیم متوجه می‌شویم که او بهترین است.

 

 

 

 

هم حامی تیم ملی ام، هم حامی پرسپولیس


بخش بعدی صحبت های کاپیتان سابق تیم ملی درباره حاشیه های پیش آمده پیرامون خوشحالی دستیار کارلوس کی روش از باخت پرسپولیس بود: صحبت درباره حواشی فوتبال همیشه وجود داشته است. رسانه‌ها هم به این موضوعات دامن می‌زنند، ولی من لزومی نمی‌بینم به این قضیه ورود کنم. من همیشه از تیم ملی حمایت کرده‌ام و از پرسپولیس هم حمایت می‌کنم، چون از بچگی عاشق این تیم بودم. برانکو را هم مربی خوبی می‌بینم، چون در تیم ملی با او کار کرده‌ام و هر زمانی هم نظر دادم در مورد عملکرد او صحبت کرده‌ام.

 


برانکو غرور را به هواداران پرسپولیس برگردانده


فکر می‌کنم برانکو پس از چندین سال ناکامی،‌ غرور را به هواداران پرسپولیس برگردانده و می‌بینید در هر مسابقه‌ای که این تیم وارد زمین می‌شود،‌ با قدرت و رو به جلو بازی می‌کند و من فکر می کنم دوستان مطبوعاتی هم به حاشیه ها درباره برانکو و کی روش دامن می زنند

 


فوتبال پایه را رها کردیم و نتیجه اش را می بینیم


مهدوی کیا در پاسخ به این پرسش که چرا در سال های گذشته با وجود حضور کی روش غیر از جهانبخش لژیونر موفق دیگری نداشتیم؛ بیان کرد: بحث لژیونر شدن بازیکنان ما خیلی به تیم ملی و مربی تیم ملی مربوط نمی‌شود. به ساختار باشگاه‌ها و فوتبال پایه ما برمی‌گردد و مربی تیم ملی به تنهایی نمی‌تواند کاری کند. باشگاه‌ها باید بازیکنان را در رده پایه بسازند. من یک مثال ساده بزنم. در اوایل سال‌هایی که در آلمان حضور داشتیم در بوندسلیگا یک و دو نزدیک به 13، 14 بازیکن ایرانی داشتیم، ولی الان یک ایرانی هم نداریم، چون الان ژاپن و کره‌ فوتبال پایه را به دست گرفتند و بازیکنان زیادی در آلمان دارند. ما فوتبال پایه را رها کردیم و نتیجه‌اش را هم الان می‌بینیم.

 


جهانبخش به واسطه حضور در هلند به انگلیس رفت


ما در این چند سال دو بار به جام جهانی صعود کردیم و بازیکنان نتوانستند از ویترین مسابقات استفاده کنند. تیمی هم که به جام جهانی 98 رفت دو سه بازیکن‌ جوان داشت و به لیگ‌های خوب رفتند، اما الان ستاره‌ای نداریم که از تیم ملی‌ به باشگاه‌های جهان معرفی کنیم. الان هم جهانبخش به واسطه حضورش در هلند و کسب آقای گلی در آن مسابقات توانست به انگلیس برود.

 


فقط بازیکن را به صورت گلخانه ای انتخاب می کنند!


در بحث فوتبال ملی تا حدودی خوب عمل شده، منتهی ما هزینه‌هایی که برای تیم بزرگسالان می‌کنیم شاید یک هزارم آن را هم در فوتبال پایه هزینه نمی‌کنیم. اگر 20 میلیارد برای یک تیم لیگ برتری هزینه می‌کنیم قطعاً یک میلیارد هم باید برای تیم پایه هزینه کنیم. مربیان ما در فوتبال پایه تأمین نیستند و فوتبالیست‌هایی هم که به تیم ملی می‌آیند فدراسیون فوتبال 20 بازیکن را به صورت گلخانه‌ای انتخاب می‌کند.

 


باید به فینال آسیا برسیم و ثابت کنیم بهترین هستیم


ما بهترین بازیکنان آسیا را داریم و همیشه در تورنمنت‌ها جزو کاندیداهای قهرمانی هستیم. در بعضی از تورنمنت‌ها حذف شدیم و بعضی‌ها که خودم هم حضور داشتم توانستیم به جمع چهار تیم راه پیدا کنیم. این نسلی که در تیم ملی هستند با توجه به اینکه در آسیا چندین سال است به عنوان تیم اول هستیم اینجا باید نشان دهند که تیم اول هستیم و انشاالله به فینال برسیم. گرچه کار راحتی نیست و ما رقبایی مثل کره، ژاپن، عربستان و استرالیا داریم، ولی ان‌شاءالله که این نسل فوتبال ما به آن مرحله برسد. خود من دو بار در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا حذف شدم و حسرت به فینال رسیدن برایم باقی ماند.

 

 


می خواهم دانش فوتبال اروپا را به ایران بیاورم


من در همان راستایی که خدمت‌تان عرض کردم که آموزش صحیح باید در فوتبال پایه باشد، سعی کردم در آکادمی خودم هم مربیان و بازیکنان را آموزش دهم. الان هم در حدود سه چهار کلاس‌های آموزشی برگزار کردیم و هدف‌مان این است که دانش فوتبال اروپا را به داخل ایران بیاوریم. ما بازیکنان را به اروپا می‌بریم و باید ببینیم چقدر امکان همکاری در همه زمینه‌ها وجود خواهد داشت.

 

 

دیدگاه‌ها