کد خبر : 1577877 | 30 آذر 1397 ساعت 18:05 | 27K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی روسیه، هم‌چنان رکورد می‌شکند

طبق آمار رسمی فیفا، 50 درصد از مردم جهان مسابقات جام جهانی روسیه را تماشا کردند و همین امر باعث شده رکورد استثنایی از این حیث به جا بماند.

جام جهانی روسیه، هم‌چنان رکورد می‌شکند

به گزارش "ورزش‌سه"،  جام جهانی روسیه که تابستان امسال با قهرمانی تیم ملی فرانسه به پایان رسید حالا یک رکورد جالب توجه دیگر را از نظر تماشاگر به جا گذاشته است. طبق اعلام سایت رسمی فیفا 3.572 میلیارد نفر از مردم جهان که بیشتر از نیمی از کل جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند به طرق مختلف موفق شده‌اند مسابقات جام جهانی را تماشا کنند.


بر اساس آماری که کنفدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ارائه داده است، دیدار فینال جام جهانی بین دو تیم فرانسه و کرواسی با 1.12 میلیارد بیننده بیشترین مخاطب را در اختیار داشته و از این لحاظ رکوردشکن ظاهر شده است. هم‌چنین طبق آمار فیفا میانگین تماشاگر 64 مسابقه جام جهانی 191 میلیون نفر بوده است که همین موضوع رکوردی خارق‌العاده در جذب بیننده به حساب می‌آید.


مسئولان ارشد فیفا پیش از این اعلام کرده بودند که جام جهانی روسیه از لحاظ برگزاری مسابقات و نحوه عملکرد داوران و تمامی تیم‌های حاضر، در بهترین سطح قرار داشته و حالا با آمار منتشر شده در خصوص تعداد بیننده‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که جام جهانی 2018 بهترین دوره مسابقات در کل ادوار تاریخ بوده است.

دیدگاه‌ها