کد خبر : 1578607 | 03 دی 1397 ساعت 15:25 | 57.5K بازدید | 0 دیدگاه

مسی، امباپه و دیگران...

بررسی بهترین گلزنان پنج لیگ برتر اروپا

رقابت برای کسب کفش طلای اروپا ، امسال با حضور نماینده از تمام لیگ‌ها، جذاب تر از چند سال اخیر پیگیری می‌شود.

بررسی بهترین گلزنان پنج لیگ برتر اروپا

به گزارش "ورزش سه"، حال که لیگ‌های اروپایی به نیمه راه خود رسیده اند، فرصت خوبی برای بررسی کاندیداهای احتمالی کسب کفش طلا از هر لیگ است. فصل گذشته لیونل مسی توانست با به ثمر رساندن 34 گل از عنوان فصل قبلش دفاع کند و پنجمین عنوان کفش طلا را کسب کند تا در کسب این عنوان، یک پله بالاتر از رونالدو قرار بگیرد. اما امسال، رقابت نزدیکی تا نیم فصل برای آقای گلی شکل گرفته و در زیر به بررسی پنج لیگ برتر اروپا پرداخته ایم.

 

1365822

 

 

لیگ برتر:

یکی از عوامل اصلی جان گرفتن آرسنال و درخشش این تیم در فصل جاری، بدون شک پیرامریک اوبامیانگ است. ستاره اهل گابن که در ژانویه سال گذشته به جمع توپ‌چی ها اضافه شد، در فصل جدید شروع بسیار خوبی داشت و در حال حاضر با 12 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است.

رده دوم برترین گلزنان لیگ برتر در اختیار دو بازیکن است؛ هری کین و محمد صلاح. کین که دو بار عنوان آقای گل لیگ برتر را به دست آورده، با 11 گل، بار دیگر به عملکرد خوبش در امر گلزنی ادامه داده و امسال نیز از مدعیان اصلی کسب این عنوان خواهد بود. محمد صلاح که فصل گذشته در گلزنی استثنایی ظاهر شد و عنوان بهترین گلزن لیگ برتر را کسب کرد، در این فصل با وجود شروع ضعیف، در چند بازی اخیر توانسته ناکامی ها را جبران کرده و در گلزنی عالی ظاهر شود تا خود را به یک قدمی اوبامیانگ برساند و او نیز با 11 گل در رده دوم است.

اما رده چهارم در اختیار رحیم استرلینگ، ستاره منچسترسیتی است. استرلینگ یکی از بهترین فصول خود را پشت سر می‌گذارد و از اصلی ترین عوامل نتایج خوب سیتی در این فصل است. او 9 گل تا به اینجا به ثمر رسانده و 6 پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده است.

 

1346095

 

 

رده پنجم این جدول اما در اختیار چندین بازیکن است.از مهم ترین آنها می‌توان به سرخیو آگوئرو، گلزن همیشگی سیتی اشاره کرد. ستاره آرژانتینی امسال نیز مثل فصول گذشته در گلزنی تا به اینجا موفق ظاهر شده و توانسته 8 گل به ثمر برساند. ادن هازارد نیز که با 9 پاس گل در صدر جدول پاس گل قرار دارد نیز دیگر بازیکن 8 گله لیگ است. ریچارلیسون از اورتون، آنتونی مارسیال از منچستریونایتد، گلن ماری از برایتون و کالوم ویلسون از بورنموث از جمله 8 گله‌های لیگ برتر هستند.

 

1352267

 

 

لالیگا:

طبق انتظارات، لیونل مسی در صدر جدول گلزنان لیگ اسپانیا قرار گرفته است. ستاره آرژانتینی تا به اینجا فصل، 15 گل در لالیگا زده و در جدول کفش طلا نیز در صدر جدول قرار گرفته است.  البته ثبت چنین آماری از مسی به هیچ وجه دور از انتظار نیست زیرا او فصل گذشته نیز بهترین گلزن لیگ‌های اروپایی بوده و کفش طلا را به خود اختصاص داده است. مسی همچنین 10 پاس گل برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده و درخششی استثنایی تا به اینجا داشته است. او هر 82 دقیقه موفق به باز کردن دروازه حریفان شده است که آماری استثایی به حساب می‌آید.

 

لوئیس سوارز، دیگر مهاجم بارسلونا، در رده دوم قرار گرفته است. سوارز تا به اینجا 11 گل به ثمر رسانده و 4 پاس گل نیز به ثبت رسانده است. مهاجم اروگوئه ای، بار دیگر رقیب مسی برای عنوان بهترین گلزن لالیگا خواهد بود.

 

اما دیگر رده دومی، کریستین استوانی، فوروارد خیرونا است. او تا به اینجا در گلزنی عالی ظاهر شده و هر 110 دقیقه موفق شده یک گل برای تیمش در این فصل به ثمر برساند.

 

 

1366438

 

در رده چهارم گلزنان برتر لالیگا،  یاگو آسپاس، مهاجم سلتاویگو حضور دارد. او 10 گل تا به اینجا رقابت ها زده و 2 پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده است. از مجموع 31 شوتی که آسپاس شلیک کرده، 20 شوت در چهارچوب بوده و نیمی از آنها به گل تبدیل شده است.

 

اما نکته جالب در فهرست گلزنان لالیگا، عدم حضور نماینده از رئال و اتلتیکو در بین 5 گلزن برتر لیگ است. آنتوان گریزمان با 7 گل بهترین گلزن اتلتیکو تا به اینجا فصل بوده و شاید علت اینکه او نتوانسته آمار بهتری به ثبت برساند را تقسیم وظیفه گلزنی در اتلتیکو بین مهاجمان و هافبک ها دانست.

 

اما رئال نیز که در تابستان رونالدو را از دست داد نیز نماینده ای در بین 5 گلزن برتر ندارد. رونالدو همواره از رقبای مسی برای کسب عنوان بهترین گلزن لالیگا بود ولی حالا با جدایی او، رئال دیگر نماینده ای در بین 5 گلزن برتر ندارد. در حقیقت، کریم بنزما با 6 گل، بهترین گلزن رئال در لالیگا است و پس از او می‌توان به گرت بیل با 4 گل اشاره کرد.

 

 

1366435

 

سری آ:

در سری آ بر خلاف انتظارات، ستاره ای از جنوا توانسته بهترین عملکرد در گلزنی را به نام خود بزند. کریستوف پیاتک، مهاجم جنوا با 13 گل در صدر جدول گلزنان قرار گرفته است.  لواندوفسکی جدید لهستان، 58 شوت به سمت دروازه حریفان زده که 29 شوت آن در چهارچوب بوده است. از این 29 شوت، 13 شوت او به گل نشسته تا او صدرنشین سری آ و جدی ترین تهدید برای مسی در جدول کفش طلا باشد.

 

1363068

 

 

پس از او، کریستیانو رونالدو با 11 گل قرار گرفته است. حضور رونالدو در جمع بهترین گلزنان سری آ، موضوع دور از ذهنی نبود اما ستاره پرتغالی امسال در ارسال پاس گل هم عالی کار کرده و 5 پاس گل برای هم تیمی‌هایش  فرستاده است. رونالدو 87 شوت به سمت دروازه حریفان زده که از این حیث با اختلاف برترین در ایتالیاست. 46 شوت او در چهارچوب بوده و 11 شوت از خط دروازه حریفان عبور کرده است. رونالدو امیدوار است در ادامه لیگ بتواند در گلزنی بهتر ظاهر شده و تا پایان فصل بتواند با مسی برای کفش طلا رقابت کرد.

 

فابیو کواگلیارلا، مهاجم سامپدوریا با زدن 10 گل ، به صورت مشترک با ایموبیله در رده سوم قرار گرفته است.  او نسبت به رقبای بالا دستی اش ، دقایق کمتری بازی کرده و هر 137 دقیقه موفق به گلزنی شده است. ایموبیله نیز 53 شوت به سمت دروازه حریفان داشته که 30 شوت در چهارچوب بوده است و یک سوم این شوت ها به گل تبدیل شده است. او نیز مثل فصول گذشته از کاندیداهای بهترین گلزن سری آ به حساب می‌آید.

 

مائورو ایکاردی ، آقای گل فصول گذشته سری آ، با 9 گل در رده پنجم حضور دارد. ایکاردی هر 126 دقیقه توانسته دروازه حریفان را باز کند و انتظار می‌رود تا پایان فصل بتواند در امر گلزنی بهتر ظاهر شود و از مدعیان باشد.

 

 

1366436

 

بوندس لیگا:

رقابت برای آقای گلی در بوندس لیگا بسیار نزدیک پیگیری می‌شود. گلزنان این لیگ رقابت تنگاتنگی با هم دارند و نتوانسته اند با رقبا فاصله ایجاد کنند. لوکا یوویچ، مهاجم فرانکفورت و پاکو آلکاسر، مهاجم دورتموند، در صدر جدول گلزنان این لیگ قرار دارند.  نکته جالب در مورد هر دو این است که این دو مهاجم نسبت به تمام مهاجمان دیگر حاضر در این فهرست، فرصت کمتری برای بازی پیدا کرده اند. یوویچ 1007 دقیقه بازی کرده و هر 84 دقیقه موفق به گلزنی شده اما آمار آلکاسر خیره کننده است. او تنها 502 دقیقه بازی کرده و هر 42 دقیقه توانسته یک گل برای تیمش به ثمر برساند که در بین برترین گلزنان اروپا تا به اینجا یک رکورد است. او همچنین تنها 20 شوت به سمت دروازه رقبا زده که 14 شوت در چهارچوب بوده و آمار 70 درصد دقت شوت را به ثبت رسانده که این نیز خود رکورد است و باید دید که در ادامه چه روندی در پیش خواهد گرفت.

 

1355200

 

 

مارکو رویس  و تیمو ورنر نیز با 11 گل در رده های سوم و چهارم قرار گرفته اند و رابرت لواندوفسکی، بهترین گلزن بایرن مونیخ با 10 گل در رده پنجم است. بایرن تا به اینجا روند خوبی را در پیش نگرفته بود و رفته رفته اوضاع بهتری را تجربه کرد و انتظار می‌رود که لواندوفسکی در ادامه لیگ عملکرد بهتری داشته باشد.

 

 

1360694

 

لیگ فرانسه:

در لیگ فرانسه، طبق انتظارات ستاره ای از پاری سن ژرمن صدرنشین لیگ است ولی امسال کیلیان امباپه توانسته بهتر از نیمار و کاوانی در امر گلزنی ظاهر شود. شاگردان توخل آماری استثنایی تا به اینجا فصل از خود به جای گذاشته اند و امباپه با 13 گل و 4 پاس گل، مطمئنا نقشی کلیدی در این امر داشته است. او به همراه پیاتک، جدی ترین خطر مسی برای عنوان کفش طلا در بین 5 لیگ برتر اروپا به حساب می‌آیند.

 

پس از امباپه، نیکولاس په په با 12 گل قرار گرفته است. فوروارد لیل عملکرد خوبی تا به اینجا فصل داشته و 5 پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش ارسال کرده است. او 50 شوت به سمت دروازه حریفان زده که بیشترین آمار در بین گلزنان برتر لیگ فرانسه به حساب می‌آید.

 

امیلیانو سالا، مهاجم نانت با 12 گل ، مشترکا با په په در رده دوم قرار گرفته است. او اما با تعداد دقایق کمتر و شوت‌های کمتر توانسته چنین آماری را به ثبت برساند. سالا 29 شوت زده که 18 شوت در چهارچوب بوده و هر صد دقیقه برای تیمش گلزنی کرده است.

 

 

1360373

 

در رده چهارم این فهرست، نیمار برزیلی حضور دارد. ستاره پی اس جی، هر 94 دقیقه توانسته دروازه رقبا را باز کند و 11 گل به ثمر رسانده است.او 30 شوت به سمت دروازه رقبا زده که 21 شوت آن در چهارچوب بوده و آمار 70 درصد برایش ثبت شده است. مطمئنا او از رقبای امباپه برای عنوان بهترین گلزن لیگ فرانسه و یا شاید کفش طلا باشد.

 

نویسنده: روزبه مهری

دیدگاه‌ها