کد خبر : 1578751 | 04 دی 1397 ساعت 10:39 | 22.7K بازدید | 0 دیدگاه

ماجرای جالب استانکو - محرمی از زبان درودگر

صادق درودگر می گوید در دوره ای که سرمربی تیم کارگران و الکتریک دماوند بوده با استانکو در خصوص مسایل فنی مشورت می کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، او دراین باره می گوید: یادم می آید که همیشه زودتر از همه اعضای تیم در تمرین حاضر می شد و دیرتر از همه زمین تمرین را ترک می کرد. یک اتاق کار داشت که تنها جایی بود که می شد استانکو را پیدا کرد. خیلی در مسایل فنی با استانکو مشورت می کردم. یادم می آید یک تمرین داشت در زمین کوچک که همیشه آن را تکرار می کرد. فوتبال در یک نیمه زمین. وقتی از او سوال کردم چرا اینقدر این تمرین را تکرار می کنی؟ فوتبال در یک نیمه زمین، گفت: این بهترین تمرین است به این خاطر که موجب می شود در 90 دقیقه تمرین بازیکن به اندازه 180 دقیقه دوندگی داشته باشد و دراین تمرین همه چیز وجود دارد. پاس، فضا سازی، تحرک، دریبلینگ، شوت و...استانکو به من می گفت می خواهم سرعت فوتبال ایران را ببرم بالا . به اعتقاد من در تیم ملی بد بیاری آورد و گرنه در تیم ملی هم می توانست همانند دوران حضور در پرسپولیس موفق عمل کند. یادم می آید از دو مهاجم تیم در یک سمت از زمین بهره می برد تا تیمش از سمت دیگر حمله کند! جمشید شاه محمدی می گفت اولین بار است که می بینم مربی چنین تدبیری به خرج می دهد.

 

صادق درودگر به خاطره جالبی از برخورد استانکو با مجتبی محرمی اشاره کرد و گفت: یادم می آید در سالن کشتی ورزشگاه کارگران استانکو از مجتبی محرمی خواسته بود 30 تا شنا برود که مجتبی محرمی 15 تا شنا رفت. از او خواست 100 تا بارفیکس بزند که مجتبی 15 تا 20 بار این کار را انجام داد. امیر عابدینی هم بود. استانکو به امیر عابدینی گفت مجتبی محرمی آماده نیست. به شرطی از او در ترکیب تیم استفاده می کنم که تیم بازی را دو بر صفر پیش بیافتد و مجتبی محرمی هم گفت من به شرطی وارد زمین می شود که تیم سه بر صفر عقب باشد. به یاد دارم در بازی ای پرسپولیس دو بر یک عقب بود و استانکو به مجتبی محرمی بازی داد. تیم هم برد. می خواهم بگویم استانکو آن روز حرف مجتبی محرمی را به دل نگرفت چرا که مربی کینه ای نبود و به واقع می خواست کمک کند که مجتبی محرمی به روزهای خوب فوتبالش برگردد.

 

این مدیر فوتبالی در پایان در مورد خصوصیت استانکو به نکات جالب دیگری هم اشاره کرد و گفت: اگر چه آن روزها دکتر خرم پزشک و فیزیوتراپ تیم بود اما استانکو با او هم بحث فنی می کرد. حتی نظرات تدارکات تیم از جمله مرحوم ایرج جنگی را هم می شنید و به آنها می گفت اگر نقطه نظری در مورد تیم دارید، بدهید. هر چه به او فکر می کنم خاطرات خوب به یادم می آید. روحش شاد.

 

1366594

دیدگاه‌ها