کد خبر : 1578896 | 04 دی 1397 ساعت 19:38 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

خبری که بعد از سال‌ها واقعیتش فاش شد

پنجعلی: با ممد مایلی سفرمان خنده بازار بود

کاپیتان سابق تیم ملی ایران شایعه ای که سال ها قبل درباره حضورش در تیم منتخب آسیا حضور داشت را رد کرد.

پنجعلی: با ممد مایلی سفرمان خنده بازار بود

به گزارش"ورزش سه" محمد پنجعلی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی یکی از بازیکنانی است که تجربه حضور در جام ملت های آسیا را دارد. او بعد از بازی های سال 1986 در تیم منتخب آسیا به عنوان کاپیتان بازی کرد. کاپیتان سابق تیم ملی ایران درباره شرایط تیم ملی ایران در رقابت های جام ملت های آسیا گفت:« ببینید در ایران یک مقوله ای وجود دارد به نام خلاقیت که ما واقعا از این نظر غنی هستیم. بچه های ایرانی واقعا در فوتبال دنیا هم حرف برای گفتن دارند اما واقعا زیرساخت هایمان حرفه ای نیست. ما همیشه مجبور بوده ایم به دلیل کمبود امکانات در مسابقات آبروداری کنیم.»


او افزود:« الان برای موفقیت در جام ملت ها باید از نظر تاکتیکی مجهز باشیم. ما بازی تیم هایی مثل ژاپن را دیده ایم که در جام جهانی چگونه بازی کرد و اگر مربی اش کمی زرنگ بود بازی را دو بر صفر برابر بلژیک را می توانست ببرد. یا پرسپولیس با زحماتی که کشیده شد به فینال رفت اما همیشه اینجوری نیست. متاسفانه مدیریت نتیجه گرا باعث شده تا فوتبال پایه ما شرایط خوبی نداشته باشد و مجبورم این حرف تکراری را بزنم که تا وقتی تمام تیم ها و نه فقط استقلال و پرسپولیس کاملا به مردم واگذار نشود ، تا وقتی فوتبال را به مردم ندهند فوتبال ایران و فوتبال پایه ما درست نخواهد شد. نمی توان فقط با حرفه ای کردن دوتیم تمام فوتبال را حرفه ای کرد.»


محمد پنجعلی افزود:« ما در جام جهانی حیثیتی بازی می کنیم و جشن می گیریم و یا فینالیست شدن پرسپولیس را باید از این موضوع جدا کرد. همین رنکینگ حسابی ما گولمان زده و باعث شده که کمی حواسمان از ایرادات اساسی پرت شود.»


خاطره ای جالب و قدیمی


اما از محمد پنجعلی درباره یک خاطره جالب پرسیدیم. زمانی که او به همراه ناصر محمدخانی به عنوان بازیکن تیم منتخب آسیا انتخاب شد محمد مایلی کهن نیز همراه آن ها به محل بازی ها رفت. در آن زمان برخی رسانه ها حضور مایلی کهن را به خاطر تسلطش بر زبان انگلیسی می دانستند اما برخی هم شایعه کرده بودند که او همراه پنجعلی و محمدخانی رفته است تا پناهنده نشوند. پنجعلی با شنیدن این سوال می خندد:« نه بابا اصلا اینگونه نیست . می خواستند سرپرست تیم را همراه ما بفرستند اما من خودم خواستم ممدمایلی(محمد مایلی کهن) بیاید. مایلی کهن از خودمان بود و زبان انگلیسی اش هم خوب بود و خواستیم که او به جای سرپرست با ما بیاید.»


کاپیتان تیم منتخب آسیا درباره این سفر ادامه داد:« اتفاقا با محمد حسابی سفرمان خنده بازار بود و خوش گذشت. من و ناصر(محمدخانی) تنها بازیکنانی بودیم که در هر دوبازی حضور داشتیم و بقیه بازیکنان عوض می شدند. یادم هست تیم منتخب دو مربی خیلی سرشناس آن زمان را داشت و او آنقدر از من و ناصر راضی بود که در هر دوبازی کامل از ما استفاده کرد.»


پنجعلی در انتها با اشاره به اینکه تیم ملی ایران همواره بازیکنان تاثیرگذاری داشته و آیا امسال هم جام ملت ها می تواند محل تولد بازیکنان و ستاره های جدید شود گفت:« علی کریمی و علی دایی استثنا بودند اما هنوزهم استعدادهایی از این دست در فوتبال ما هست و باید کاری کنیم این استعدادها شکوفا شوند. ما همه چیز داریم، ما واقعا باهوش هستیم و فقط باید بستر را برای رشد آماده کنیم.»

دیدگاه‌ها