کد خبر : 1579656 | 08 دی 1397 ساعت 13:00 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: سیتی ماشینی که به صدا افتاده

راه زیادی تا پایان لیگ باقی مانده اما هر چه بیشتر منچسترسیتی اینطور بازی می‌کند، لیورپول بیشتر حس می‌کند که امسال سالش است.

یادداشت: سیتی ماشینی که به صدا افتاده

به گزارش "ورزش سه"، شاید تاتنهام هم همینطور. اسپرز از لغزش سیتی بیشترین بهره را برد و با برد 5 بر صفر مقابل بورنموث بالای سر تیم پپ گواردیولا در رده دوم قرار گرفت.


چه کسی انتظارش را داشت وقتی سیتی در ماه دسامبر می‌غرید و خیلی‌ها ادعا می‌کردند حتی نسبت به فصل رکوردشکن قبلی بهتر شده است حالا در این شرایط باشد. سیتی بعد از شکست خانگی شوکه کننده برابر کریستال پالاس، در روز بعد از کریسمس، 2 بر یک در ورزشگاه کینگ پاور به لستر باخت تا به رتبه سوم و هفت امتیازی لیورپول صدرنشین سقوط کند. این تیم از چهار بازی آخرش در لیگ سه امتیاز گرفته و این در مورد یک مدعی جدی قهرمانی کاملا نگران‌کننده است هرچند نیمی از فصل باقی مانده باشد. در حالی که فرصت زیادی برای اصلاح اشتباهات چند هفته اخیر وجود دارد اما سیتی در سطح مورد انتظار از این تیم بازی نمی‌کند.

 

 

1367621

 


باخت در استمفوردبریج اگرچه بدشانسی تلقی شد چون سیتی در بیشتر زمان بازی مسلط بود اما یک مشت ناگهانی خورد هرچند از آن جهت نگران‌کننده بود که این تیم جوابی برای آن مشت نداشت. آنها با پیروزی برابر اورتون به روزهای برد برگشتند اما مشخصا درخشش خود را تا حدی از دست داده بودند. پالاس هم اگرچه غافلگیرانه به سیتی ضربه زد اما شایستگی پیروزی را داشت. در بازی با لستر نیز تیم گواردیولا روی نخستین شوت در چارچوب گل خورد و بعد به رخوت دیرهنگام دچار شد هرچند نمی‌توانستند مدعی باشند شایسته پیروزی بودند.


مدت زمان زیادی از آن موقع که سیتی بهترین رکورد دفاعی اروپا را داشت، نگذشته. آنها از خط حمله دفاع را شروع می‌کردند و با پرسینگ و بازی هماهنگ مهاجمان، رقبا را عقب می‌نشاندند. فرناندینیو هم پشت مهاجمان بود و منتظر شروع یک ضدحمله برق‌آسا و موثر. تنها مشکلشان آن موقع پنالتی‌هایی بود که ادرسون در معدود توپ‌های ارسالی به پشت دفاع سیتی مرتکب می‌شد.

 

اما آن ماشین خوب روغن‌کاری شده به صدا افتاده. خبری از آن بازی هماهنگ یک سوم دفاعی رقبا نیست؛ حداقل در این دو بازی نبوده. سیتی شکننده به نظر می‌رسد و بیش از حد متکی به سانتر برای فورواردهایی است که میان انبوه مدافعان و هافبک‌ها مجالی پیدا نمی‌کنند.

 

1367622

 

 

لروی سانه فوتبالیست خوبی است اما توانایی‌اش مضاعف می‌شود وقتی با داوید سیلوا رابطه ایجاد می‌کند ولی به خاطر مصدومیت بازیکن اسپانیایی این رابطه از بین رفته. کوین دبروین خوب مهاجمان را پیدا می‌کند اما او به تازگی از مصدومیتی بلندمدت برگشته و رادارش خیلی خوب کار نمی‌کند، سیتی هم انتظار ندارد تا حداقل یک ماه دیگر این بازیکن بلژیکی شرایط ایده‌آل را پیدا کند هرچند همین حالا هم گاهی کار خودش را می‌کند.

 

در خط حمله از هم گسیخته هم حریف می‌تواند نفس بکشد و نفوذ کند. فرناندینیو در این دو بازی نبوده و جان استونز و ایلکای گوندوغان هم توانایی پرکردن جای این برزیلی را نداشتند. در غیاب او، دفاع هم آسیب‌پذیر شده و همزمان، مدافعان کناری افت کرده‌اند برای همین سیتی در 9 بازی آخرش کلین‌شیت نداشته.

 

کایل واکر در بازی پالاس ضعیف بود و کنار گذاشته شد اما از بخت بد سیتی، فابین دلف بازی افتضاحی در سمت چپ داشت و با یک تکل بد کارت قرمز مستقیم گرفت که چند جلسه محرومیت در پی خواهد داشت؛ از جمله بازی پنجشنبه با لیورپول که می‌تواند در تعیین مسیر جام قهرمانی در این فصل اهمیت زیادی داشته باشد. خبر خوب برای سیتی اینکه تا آن بازی سه نفر از بازیکنان اصلی‌شان آماده می‌شوند. داوید سیلوا در بازگشت خیلی زود بازی هماهنگ خود با سانه را انجام داد هرچند مثل همیشه موثر نبود. سیلوا جانشین دبروین شد که نمی‌تواند 90 دقیقه بازی کند. اگر هر دو مقابل لیورپول و حتی بازی فردا با ساوتهمپتون حاضر باشند، سیتی تیم متفاوتی خواهد بود. حتی احتمال بازگشت فرناندینیو هم وجود دارد که گواردیولا مصمم است هرچه زودتر از او استفاده کند. اگر او بیاید و پشت سر دبروین و داوید سیلوا قرار بگیرد، اوضاع شاید برای سیتی رو به راه شود؛ حمله‌شان شکوفا می‌شود و دفاعشان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

اما تا آن موقع باید از این وضعیت خارج شوند؛ مدافع و مدعی جدی عنوان قهرمانی سوم است و دیگر مثل قبل برای رقبا ترسناک نیست، خوش به حال دو رقیب اصلی و روی فرمشان.


سم لی -سایت گل

ترجمه: ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها