کد خبر : 1580275 | 10 دی 1397 ساعت 20:06 | 34.3K بازدید | 0 دیدگاه

عباس چمنیان:

با این بازیکنان، رویا باید حضور در فینال باشد

سرمربی سابق تیم جوانان ایران ابراز امیدواری کرد شاگردان کارلوس کی‌روش در جام ملت‌ها بتوانند اتفاق بزرگی را رقم بزنند و به جام قهرمانی دست یابند.

با این بازیکنان، رویا باید حضور در فینال باشد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران بعد از برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل قطر، خود را مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا با دومین حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت خود در این رقابت‌ها می‌کنند.

عباس چمنیان، سرمربی سابق تیم جوانان ایران در خصوص شرایط فنی تیم ملی به ایلنا می‌گوید: به نظر من همه شرایط برای کسب مقام قهرمانی فراهم است. تیم در چندسال گذشته روند رو به رشدی را طی کرده و چند نکته وجود دارد که می‌تواند ما را به کسب مقام قهرمانی امیدوار کند. نکته اول این است که آقای کی‌روش هشت سال است در فوتبال ایران و آسیا فعالیت می‌کند و شناخت جامعی هم از شرایط تیم ملی ایران و هم از فوتبال آسیا دارد و تجربه دو جام جهانی گذشته و جام ملت‌های قبلی می‌تواند او را در رهبری تیم ملی ایران همراهی کند. نکته دوم این است که ما از بازیکنان بسیار باکیفیتی سود می‌بریم که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند وبسیار با تجربه هستند . این فاکتور تجربه خیلی می‌تواند به ما کمک کند تا بازی خود را بر حریفان دیکته کنیم. مورد دیگری که باید عرض کنم این است که هارمونی تیم ما بسیار بالاست. بازیکنان ما به یک انسجام و وحدت تاکتیکی رسیده اند. مورد چهارمی که باید به آن اشاره کنم این است که امکانات بالایی در اختیار بازیکنان تیم ملی قرار گرفته و فدراسیون فوتبال در حد توان برای این تیم کم نگذاشته است.


وی درباره رویای قهرمانی در جام ملت‌ها و شانس ایران در این رقابت‌ها گفت: این بازیکنان میادین بزرگ و مختلفی را تجربه کرده‌اند و افراد کم تجربه و دست و پا بسته‌ای نیستند. قاعدتا آن‌ها بازیکنان حرفه‌ای هستند و انتظاراتی که از آنها نیز وجود دارد نباید باعث شود فشار روانی را متحمل شوند. حضور در جمع چهار تیم برتر برای فوتبال ایران گام رو به جلو  محسوب نمی‌شود. ما در برهه‌های مختلف در این مرحله حضور داشته‌ایم و آن را با مربیان مختلف تجربه کرده‌ایم.


چمنیان در ادامه گفت: طبیعتا حضور در فینال کمترین توقعی است که می‌توان از این تیم داشت. مسابقات سختی پیش روی ماست اما ما کمترین توقعمان از تیم ملی حضور در فینال است. مانند کاری که آقای برانکو و تیم پرسپولیس کردند. حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا یک گام به جلو برای فوتبال باشگاهی ما بود. البته نباید این نکته را فراموش کرد که تمام کشورهای آسیایی در حال پیشرفت هستند اما ما هم ایران هستیم و باید نتیجه بگیریم.


سرمربی سابق تیم جوانان ایران با اشاره به حضور پرسپولیس با برانکو در فینال آسیا و نگاهی که برای حضور تیم ملی در فینال جام ملت‌ها وجود دارد گفت: نباید حضور پرسپولیس به همراه آقای برانکو در فینال لیگ قهرمانان آسیا فشار روانی روی آقای کی‌روش ایجاد کند. حتی اگر تیم پرسپولیس به فینال راه پیدا نمی‌کرد  هم ما از تیم ملی این انتظار را داشتیم که یکی از دو تیم حاضر در فینال باشد. مردم ایران انتظار این را دارند که ثمره هشت سال کار کی‌روش را در جام ملت‌ها ببینند. فکر نمی‌کنم این دو مورد زیاد به هم ربط داشته باشد.


وی درباره ستاره احتمالی تیم ملی در این رقابت‌ها گفت: این مورد بستگی زیادی به تفکرات آقای کی‌روش دارد. همانطور که دیدید ما در جام جهانی به علت عملکرد تدافعی که داشتیم بازیکنان بخش دفاعی ما توانستند در قامت یک ستاره ظاهر شوند و اگر در جام ملت‌ها بخواهیم روش و مدل بازی را عوض کنیم به نظر من سردار آزمون می‌تواند در جام ملت‌ها بدرخشد.


چمنیان که علیرغم عملکرد قابل اعتنایش در جام جهانی جوانان جای خود را به سیروس پورموسوی داده در خصوص این انتخاب گفت: به نظر من انتخاب هوشمندانه‌ای بود. به کمیته فنی و کمیته جوانان فدراسیون تبریک می‌گویم. ایشان سابقه درخشانی دارند . به نظر من فدراسیون انتخاب خوبی انجام داد و با کمک بخشهای مختلف و در راس آنها آقای فریدون معینی فکر می‌کنم ایشان بتواند موفق عمل کند. خود من هم اعلام آمادگی کردم تا به ایشان در امر تولید و پرورش و معرفی بازیکن کمک کنم و امیدوارم بتوانیم به کمک فهم به فوتبال ملی کشور خدمت کنیم.

 

دیدگاه‌ها