کد خبر : 1580490 | 11 دی 1397 ساعت 16:51 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

باید 4، 5 سهمیه باکیفیت برای توکیو کسب کنیم

کیهانی: هدف حدادی طلای المپیک است

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: از اکنون برای چهار سال دیگر برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم به هشت مدال در بازی‌های آسیایی 2022 برسیم.

کیهانی: هدف حدادی طلای المپیک است

به گزارش "ورزش سه"، دوومیدانی که همواره یکی از رشته های پرمدال در دنیای ورزش به حساب می آید، این روزها در ایران به خاطر اختلاف ستاره‌های با فدراسیون با حاشیه‌هایی روبه‌رو شده است. مجید کیهانی که طی هفته‌های اخیر جلساتی را برای حل مشکل احسان حدادی انجام داده، امروز بار دیگر جلسه‌ای را در کمیته ملی المپیک با حضور حدادی و صالحی‌امیری برگزار خواهد کرد.


کیهانی که برنامه‌های زیادی برای کسب سهمیه المپیک 2020 توسط دوومیدانی کاران دارد، امروز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 


درباره احسان حدادی به جمع بندی می‌رسیم


ما با احسان حدادی و صالحی امیری جلسه خواهیم داشت و در مورد موضوع مربی و برنامه های لازم برای حدادی به جمع بندی خواهیم رسید. طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که بدهی به هیچ مربی خارجی یا بابت اردوها نداشته باشیم. از قبل از بازی های آسیایی تا پایان سال مالی اردیبهشت ماه برنامه ریزی مالی انجام داده ایم و مشکلی وجود ندارد. اما شرایط کشور بعد از بازیهای آسیایی جاکارتا فرق کرده است. تیم نوجوانان بودجه ۵۰۰ میلیونی برای اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا بابت بلیط و اسکان نیاز دارد. این مشکل برای همه فدراسیون ها وجود دارد، بودجه فدراسیون هم که اضافه نشده است. شیوه کار ما با قبل از جاکارتا متفاوت شده است. اکنون باید با جدیت بیشتری کارها انجام شود. نه اینکه بگویم اردوی خارجی نداریم، اما باید با برنامه پیش رفت.

 


اول آسیا و بعد به جهانی فکر می‌کنیم


برنامه اول فدراسیون رقابت های قهرمانی آسیا قطر است. سعی می کنیم اردوی بزرگسالان تعطیل نشود و به صورت ممتد برگزار شود و حتی یک یا دو مسابقه تدارکاتی هم برای آنها داشته باشیم و ضروریات فنی لازم را برای تیم ملی انجام دهیم. برنامه فدراسیون بعد از قطر متفاوت خواهد شد. مسابقات قهرمانی جهان را در مهرماه خواهیم داشت و باید برای آن جدی‌تر برنامه ریزی کنیم. ورزشکاری چون کیهانی، حدادی، تفتیان، مرادی و .... برای مسابقات جهانی نیاز به مسابقه خوب خارجی خواهند داشت. بعد از مسابقات جهانی هم که برنامه ریزی برای المپیک خواهیم داشت.

 


هدف حدادی طلای المپیک است


پیش بینی من این است که فدراسیون دوومیدانی باید ۴ تا ۵ سهمیه خوب و با کیفیت بدست آورد. نماینده ای که سهمیه المپیک را می گیرد باید بتواند در المپیک نتیجه‌ خوبی بگیرد. احسان حدادی که هدفش مدال طلا است باید خوب رقابت کند. تفتیان، کیهانی، امیر مرادی و ... که هر کدام سهمیه بگیرند باید در  المپیک خوب بجنگند و مبارزه کنند. قطعا تمرکز فدراسیون  برای  المپیک نیز روی همین تعداد محدود ورزشکار خواهد بود تا در  المپیک نتیجه‌ خوبی حاصل شود.

 


برای بازی‌های آسیایی 2022 هشت مدال می‌خواهیم


اینها برخی از فعالیت‌های دوومیدانی است، اما چشم انداز ما برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین است. تلاش می‌کنیم از جمع جوانان، نوجوانان، بزرگسالان تیمی را انتخاب کنیم  و از اکنون برای چهار سال دیگر برنامه‌ریزی کنیم و بتوانیم به هشت مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ برسیم. اگر از اکنون استارت بزنیم و تا سال آینده تیم دوومیدانی  را شناسایی کنیم، این ظرفیت وجود دارد که برای کسب هشت مدال حرکت کنیم. باید سه سال مداوم کار کرد تا به هدف رسید. ما برای مسابقات قهرمانی  آسیا قطر با همه ظرفیت شرکت می کنیم اما میدان  المپیک و بازی‌های آسیایی جایی نیست که برای کسب تجربه ورزشکار را بفرستیم. ما برای  قهرمانی آسیا قطر ۱۹ سهمیه برای ورزشکار و سه سهمیه برای مربی داریم و این ها ماحصل نتیجه‌ خوبی است که دوومیدانی ایران در مسابقات قهرمانی هند در دوره گذشته به دست آورده بود.همان طور که گفتم ما یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای مسابقات قهرمانی آسیا و جهان خواهیم داشت و بعد از آن هم تمرکز ویژه‌ای برای مسابقات المپیک خواهیم داشت، اما برنامه بلند مدت ما برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است که باید از اکنون آغاز کنیم. سه سال قبل از بازی‌های آسیایی تیم‌ را بشناسیم و این  تیم سه سال شکست  و پیروزی را تجربه کند.

 

دیدگاه‌ها