کد خبر : 1580518 | 11 دی 1397 ساعت 18:46 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

دالگلیش، الگوی مناسب برای کلوپ

لیورپول و طلسم لیگ، این بار نوبت آنهاست؟

لیورپول در سرتاسر زمین تیمی منسجم است و به نظر نمی‌رسد که نقطه ضعفی داشته باشد.

لیورپول و طلسم لیگ، این بار نوبت آنهاست؟

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال قرار بود آزمون سخت آنها باشد اما لیورپول آرسنال را در هم کوبید و یکی از آسان‌ترین بازی‌های فصل خود را انجام داد.
تا حدی فشار روی یورگن کلوپ و تیمش وجود دارد اما فشار در ماه‌های مارس و آوریل بسیار بالاتر خواهد بود. هرچه بیشتر آنها در صدر جدول باشند، مردم بیشتر به این اشاره خواهند کرد که لیورپول هرگز قهرمان لیگ برتر (در قالب جدید) نشده است و آنها تنها تیمی هستند که در کریسمس صدرنشین بوده‌اند اما در پایان فصل قهرمان نشده‌اند.

 

 

1367970

 

 


کلوپ تلاش خواهد کرد از حالا تا پایان فصل، در تمامی مصاحبه‌ها بگوید که این سابقه ربطی به حال حاضر ندارد، همانطور که کنی دالگلیش، مربی پیشین من، زمانی که با بلکبرن قهرمان لیگ شدیم این را در مصاحبه‌هایش می‌گفت.


در آن تیم ما، هیچ بازیکنی سابقه قهرمانی لیگ برتر را نداشت اما کنی در تیم بود و او توانسته بود با لیورپول قهرمان لیگ (در دوران پیش از لیگ برتر) شود. او می‌دانست که کار را چطور باید انجام بدهد و در حالی که همه کمی آشفته بودند، او خونسردی را به تیم می‌آورد و باعث می‌شد کشتی ما به شکلی استوار به پیش برود.
کنی تمام تلاشش را کرد تا فشار را از روی ما بردارد و خودش آن را تحمل کند. کلوپ هم باید همین کار را با بازیکنان در نیمه دوم فصل انجام دهد.

 

 

1368545

 


آنها در برهه‌ای از فصل مقداری لغزش خواهند داشت، به‌ویژه زمانی که لیگ قهرمانان از سر گرفته شود اما کلوپ قهرمانی را تجربه کرده است. او با بوروسیا دورتموند دو بار فاتح لیگ آلمان شده، هرچند که حالا در باشگاه‌ بزرگ‌تری حضور دارد.
فشار بیشتر و بیشتر خواهد شد و لیورپول به تمام تجربه‌ای که دارد نیاز خواهد داشت تا از این فشار رهایی یابد. همه به این اشاره خواهند کرد که لیورپول چطور پیش‌تر با لغزش‌هایی که داشت دستش از قهرمانی دور ماند. آنها نمی‌توانند از این فشار دوری کنند و باید این فشار را تبدیل به انرژی به پیش رفتن کنند.
در بلکبرن که بودیم، سر الکس فرگوسن هر هفته بازی‌های روانی انجام می‌داد. اینکه پپ گواردیولا هم همین کار را بکند یا نه را نمی‌دانم اما مطمئنم که او در هر مصاحبه‌ای که انجام می‌دهد، پیام‌های ریزی خواهد فرستاد.


سیتی هفت امتیاز کمتر از لیورپول دارد اما برد آنها در خانه ساوتهمپتون می‌تواند سرنوشت فصلشان را عوض کند. آنها اعتماد به نفس خود را دوباره بازیافته‌اند و این چیزی است که پیش از بازی با لیورپول به ‌شدت به آن نیاز داشتند.

 

 

1367268

 


اما لیورپول در این فصل لحظات زیادی را تجربه کرده که شانس به سود آنها بوده است. مانند گل فوق‌العاده دانیل استاریج در خانه چلسی در لحظات پایانی که بازی را مساوی کرد. یا اینکه ریاض محرز در بازی در آنفیلد در آخرین دقیقه یک پنالتی را از دست داد. یا اینکه جوردن پیکفورد، دروازه‌بان اورتون در دربی مرسی‌ساید یک گل دقیقه 96 را به لیورپول تقدیم کرد. به اینها که نگاه می‌کنید از خود می‌پرسید: «آیا این بار نوبت آنهاست؟» اما چیزی که قطعی است این است که آنها هرگز فرصتی بهتر از این برای قهرمانی نداشته‌اند.

 

آلن شیرر: سان

دیدگاه‌ها