کد خبر : 1580693 | 12 دی 1397 ساعت 14:56 | 247.8K بازدید | 0 دیدگاه

آسیای 2019 با هشت ورزشگاه مدرن

زیباترین جام ملتهای تاریخ در راه است (عکس)

برای اولین بار در تاریخ رقابت های جام ملت های آسیا، 8 استادیوم میزبان رقابت ها خواهند بود.

زیباترین جام ملتهای تاریخ در راه است (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سه روز دیگر، امارات متحده عربی، دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا را مقابل بحرین در ورزشگاه زاید اسپورت برگزار خواهد کرد. این ورزشگاه برای دیدار افتتاحیه و فینال مورد استفاده قرار خواهد گرفت و 20 بازی در طول 4 هفته در شهر ابوظبی برگزار خواهد شد.


ورزشگاه تاریخی زاید اسپورت، در حقیقت اصلی ترین ورزشگاه رقابت ها خواهد بود که 43 هزار نفر ظرفیت دارد و پرگنجایش ترین ورزشگاه رقابت ها به حساب می‌آید. این ورزشگاه در فاصله 20 کیلومتری فرودگاه بین المللی ابوظبی واقع شده و دسترسی به آن برای هواداران و فوتبال دوستان بسیار راحت خواهد بود. همچنین این ورزشگاه، توسط بزرگترین ستاره های موسیقی دنیا برای کنسرت مورد استفاده قرار گرفته است.

 

1368777

 

ورزشگاه محمد بن زاید، دیگر ورزشگاه بزرگ امارات است و تغییرات گسترده ای در چند سال اخیر تجربه کرده است. ظرفیت ورزشگاه افزایش یافته و به 40 هزار نفر رسیده و قابلیت برگزاری دیدارهای کریکت نیز در آن ایجاد شده است.

 

1368749


دیگر ورزشگاه استثنایی ابوظبی، ورزشگاه ال نهیان است که برای جام ملت‌ها، تغییرات بسیاری در آن انجام شده است و میزبان 5 بازی خواهد بود.

 

1368784

 

عارف حماد العوانی، مدیر کمیته برگزاری رقابت‌ها ، در این رابطه گفت:" تغییرات بسیاری در ورزشگاه های میزبان در شهرهای مختلف ایجاد شده و تیم ها و هواداران، می‌توانند از بهترین امکانات در هنگام تماشای بازی ها بهره مند شوند. با برگزاری 51 بازی، جام ملت‌های 2019 امارات بزرگترین رقابت تاریخ آسیا خواهد بود و استادیوم ها مجهز به تکنولوژی هایی هستند که شرایط بازی را به بهترین شرایط ممکن تغییر خواهند داد. ما آخرین تکنولوژی ها در مورد چمن و زمین را برای اولین بار در این رقابت ها به کار گرفته ایم. هر ورزشگاه، کیفیت و شخصیت خودش را دارد و در هر نقطه از ورزشگاه، بهترین دید برای تماشای بازی فراهم شده است."

 

دیگر ورزشگاهی که بازسازی فوق العاده ای داشته، ورزشگاه ال مکتوم در دوبی است. این ورزشگاه در نزدیکی فرودگاه و مترو دوبی قرار دارد و 15 هزار نفر ظرفیت آن می‌توانند به راحتی برای تماشای بازی ها حاضر شوند. ورزشگاه رشید نیز در نزدیکی دوبی قرار گرفته و قرار است که 5 بازی در این ورزشگاه برگزار شود.

 

1368776

 

شارجه، دیگر شهر میزبان رقابت ها، شاهد رقابت هفت کشور عربی خواهد بود که در ورزشگاه 11 هزارنفری شارجه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. العین، در فاصله یک ساعتی دوبی و ابوظبی، هواداران 10 کشور مختلف برای رقابت در ورزشگاه هزاع بن زاید حاضر خواهند شد و سه دیدار مرحله حذفی و یک دیدار نیمه نهایی نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود. این ورزشگاه که ورزشگاه خانگی باشگاه العین است، 25 هزار نفر ظرفیت دارد و جوایز بسیاری برای معماری و امکاناتش کسب کرده است. دور تا دور ورزشگاه، با الهام از نخل طراحی شده  که در طول شب به رنگهای مختلف در می‌آید.

 

1368779

 

به علاوه، ورزشگاه خلیفه بن زاید نیز تحت تغییراتی قرار گرفته و حالا 16 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت تا میزبان رقابت ها باشد.

 

1368782

دیدگاه‌ها